کد خبر: 981893
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰
دایی و خواهرزاده که سوار بر خودروی سواری پراید با پرسه در خیابان‌های تهران لوازم داخل خودرو‌ها را سرقت می‌کردند، سرانجام بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، تلاش کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران برای بازداشت دو متهم از آبان ماه امسال به جریان افتاد. صبح روز ۱۳‌آبان‌ماه مردی وارد کلانتری‌۱۱۳ بازار شد و مأموران کلانتری را از سرقت لوازم داخل خودرو‌اش با خبر کرد. او گفت: ساعتی قبل ماشینم را کنار خیابان پارک کردم و برای خرید راهی بازار شدم.

وقتی برگشتم دیدم که در ماشین باز است و چمدان، مقداری لباس، دستگاه جی‌پی‌اس و مقداری لوازم دیگر که داخلش بود سرقت شده‌است. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس شعبه‌۱۲ دادسرای ناحیه‌۱۲ تهران در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره بیستم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. مأموران پلیس در اولین گام با حضور در محل و بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند که سرقت از سوی راننده و سرنشین یک خودروی پراید هاچ‌بک رقم خورده‌است، بنابراین با بررسی شماره پلاک خودرو، مالک آن را به اداره پلیس دعوت کردند. مرد میانسال وقتی مورد تحقیق قرار گرفت گفت که از ماجرای سرقت خبر ندارد. او بعد از دیدن تصاویر خودروی خود در دوربین مداربسته گفت که خودرو در اختیار پسرش بوده است. بعد از به دست آمدن این سرنخ پسر او که حامد نام داشت به اداره پلیس دعوت شد. بررسی سوابق حامد حکایت از این داشت که وی از مجرمان سابقه‌دار است که چند ماه قبل از زندان آزاد شده است. او بعد از دیدن تصاویر ا‌ش به سرقت با همدستی دایی‌اش اعتراف کرد و گفت: که برای تأمین هزینه مواد مخدر مرتکب سرقت شده است. متهم گفت: من و دایی‌ام که صابر نام دارد به مصرف مواد‌مخدر اعتیاد داریم و از مدتی قبل بود که تصمیم گرفتیم لوازم داخل خودرو‌ها را سرقت و با فروش آن پول موادمان را تأمین کنیم. تخصص من در باز کردن در خودرو‌های داخلی است و دایی‌ام هم در بازکردن در خودرو‌های خارجی مهارت دارد. متهم گفت: ما در خیابان‌های مرکز یا شمال شهر پرسه می‌زدیم و لوازم داخل خودرو‌ها را سرقت کرده و آن‌ها را به دو مالخر که معتاد هم هستند، می‌فروختیم و با پول آن مواد مصرف می‌کردیم.

با اطلاعاتی که حامد در اختیار پلیس گذاشت، دایی‌او هم شناسایی و بازداشت شد. صابر هم در اولین بازجویی‌ها حرف‌های خواهرزاده‌اش را تأیید کرد. بعد از آن بود که دو مالخر پرونده هم شناسایی و بازداشت شدند. سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس‌آگاهی گفت: متهمان در بازجویی‌ها به ۳۰۰‌فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و ارزش ریالی پرونده‌شان بیش از ۵۰۰‌میلیون تومان است. وی گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در اداره بیستم پلیس‌آگاهی تهران ادارمه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار