کد خبر: 981722
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
سلطانی‌فر فقط صدای تلفن استراماچونی را می‌شنود
در روز‌هایی که تمام هوش و حواس وزارت‌نشینان ورزش معطوف حاشیه‌سازی‌های سرمربی ایتالیایی استقلال است و ظاهراً مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش هم تمام امور مربوط را کنار گذاشته و پای تلفن نشسته و لحظه‌به‌لحظه ماجرای آمدن یا نیامدن و ادا و اطوار‌های استراماچونی را تعقیب می‌کند، صدای اعتراض ورزشکاران المپیکی بیشتر از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: صدایی که حالا کاملاً مشخص است که آقایان فوتبال‌زده وزارت‌نشین و حتی کمیته ملی المپیک اصلاً نمی‌خواهند که آن را بشنوند، چه برسد به اینکه بخواهند برای حل مشکلات المپیکی‌ها برنامه‌ریزی کنند.

دیروز سجاد گنج‌زاده، ملی‌پوش مدال‌آور کاراته ایران به‌عنوان یکی از امید‌های مدال‌آوری کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو اینگونه لب به اعتراض گشود: «همه چیز برای ما نرمال است، ولی اینطور نیست که در حد جهانی باشد. با این حال ما راضی هستیم و توقع زیادی از مسئولان ورزش نداریم. با اینکه کاراته المپیکی است، اما باز هم تفاوت زیادی با برخی رشته‌های دیگر دارد و آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد. ملی‌پوشان کاراته واقعاً بی‌توقع هستند و همیشه سعی کرده‌اند بدون حاشیه برای کشور افتخارآفرینی کنند. چند سالی است که کاراته ایران با هدایت استاد هروی در جایگاه سرمربی تیم ملی توانسته به موفقیت‌های زیادی برسد و قطعاً باز هم می‌تواند موفقیت‌های بیشتری را از آن ورزش کشور کند. همه چیز تمرین کردن و عرق ریختن نیست، مهم‌ترین موضوع در کنار آمادگی بدنی این است که ذهن ورزشکار نیز آماده باشد تا بتواند با روحیه و انگیزه بالا به موفقیت برسد.»

حرف‌های گنج‌زاده در حالی رسانه‌ای شد که دیروز بهداد سلیمی، قهرمان سابق وزنه‌برداری کشورمان هم با یادآوری انتقاد‌های سال گذشته خود از وضعیت ورزشکاران مدال‌آور و تفاوتی که وزارت ورزش بین فوتبال و دیگر رشته‌ها قائل می‌شود عملاً بازهم از وضعیت موجود انتقاد کرد. سلیمی درباره انتقادات تندی که سال گذشته نسبت به تبعیض بین فوتبالی‌ها و منهای فوتبالی‌ها داشت، گفت: «از تبعیض‌های زیادی که بین ورزشکاران از طرف وزارت ورزش قائل می‌شود، عصبانی بودم. ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جایگاه خوبی داشتیم و مدال‌های خوبی گرفتیم، اما نزدیک به یک سال و نیم پاداش ورزشکاران را که ۲۰۰ سکه بود، نمی‌دادند. از تابستان که از مسابقات برگشتیم، این پاداش به تعویق افتاد. سرانجام به مسابقات جام ملت‌های آسیا که در پاییز بود، رسیدیم و در حالی که ورزشکاران حق‌شان را طلب می‌کردند و حتی عده‌ای جلوی وزارت ورزش تحصن کرده بودند، متوجه شدیم یکی از معاونت‌ها چمدان پر از پول به اردوی تیم ملی فوتبال برده که من هم از کوره دررفتم. من نمی‌گویم به فوتبالیست‌ها پاداش ندهند اگر آن‌ها مقامی کسب می‌کنند پاداش بگیرند، اما اینکه به این شکل تبعیض قائل شوند، درست نیست. یک سال و نیم به ما بگویند نداریم، اما بعد با چمدان پول از کشور بروند تا از آن‌ها تجلیل کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار