کد خبر: 981564
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
پنج عضو یک شبکه کلاهبرداری که با ثبت شرکت و وعده فروش خودرو، میلیارد‌ها تومان از متقاضیان کلاهبرداری کرده‌اند، بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: متهمان با طرح شکایت‌های مشابه علیه آن‌ها در شعبه ۳ دادسرای ناحیه‌۱۸ تهران تحت تعقیب کارآگاهان اداره‌۱۴ پلیس‌آگاهی قرار گرفتند. بررسی‌های پلیس نشان داد که متهمان با ثبت سه شرکت به بهانه فروش خودرو‌های اقساطی از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند که پس از شناسایی مخفیگاه متهمان هر پنج‌نفر به نام‌های بیتا و ناهید هر دو ۲۸‌ساله، حسام ۳۰ ساله، حمید ۴۰ ساله و حامد ۳۶‌ساله را بازداشت کردند. متهمان در بازجویی‌ها به کلاهبرداری میلیاردی به این شیوه اعتراف کردند.

حسام سردسته باند گفت: ایده کلاهبرداری را یکی از دوستانم که به اتهام کلاهبرداری در زندان است به من آموزش داد. ما با درج آگهی در سایت‌های اینترنتی خود را واسطه فروش اقساطی خودرو معرفی می‌کردیم. وقتی متقاضیان به شرکت مراجعه می‌کردند از آن‌ها می‌خواستیم که از اداره ثبت استعلام بگیرند که بعد از استعلام به ما اعتماد می‌کردند. متهم ادامه داد: پس از گرفتن مبالغی بین ۱۸‌میلیون تا ۶۰ میلیون‌تومان یک‌زمان تقریبی برای تحویل خودرو اعلام می‌کردیم، اما بعداً زمان تعیین شده را به تعویق می‌انداختیم و مشتری را سرگردان می‌کردیم. وقتی او از خرید انصراف می‌داد ما با کسر درصدی از پول این بار به او چک‌های مدت دار می‌دادیم و با پول مشتری‌ها جواب قبلی‌ها را می‌دادیم و به همین ترتیب با پول دریافتی از مردم تجارت می‌کردیم. وقتی هم که تعداد شاکیان اضافه می‌شد محل کارمان را عوض می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: در حال حاضر ارزش مالی پرونده ۳ میلیارد تومان است و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در اداره‌۱۴ پلیس‌آگاهی جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار