کد خبر: 980998
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
سارق حرفه‌ای که با کمین در محله‌های گردشگری تهران، کیف گردشگران خارجی را سرقت می‌کرد، سرانجام به دام پلیس افتاد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، اولین شکایت علیه متهم را ساعت‌۱۵:۴۵ روز پنج‌شنبه ۱۸‌مهرماه یکی از گردشگران کشور اسپانیا مطرح کرد. او روز حادثه وارد کلانتری‌۱۰۹ بهارستان شد و گفت که سارق موتور‌سوار در خیابان فردوسی کیف او را که حاوی پول و مدارک هویتی اش بوده سرقت کرده و گریخته است. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس شعبه‌۱۲ ناحیه‌۱۲ در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره‌۱۸ پلیس‌آگاهی قرار گرفت. در شاخه دیگری از بررسی‌ها کارآگاهان متوجه شدند که شش‌فقره شکایت مشابه به پلیس گزارش شده است. بررسی شکایت‌های مطرح شده نشان داد که همه سرقت‌ها به یک شیوه و در محل‌های تردد گردشگران انجام شده‌است. مشخصاتی هم که شاکیان از سارق در اختیار پلیس گذاشته بودند، نشان می‌داد که سرقت‌ها به احتمال زیاد از سوی یک‌نفر در حال انجام شدن است. کارآگاهان پلیس در جریان تحقیقات میدانی دوربین‌های مداربسته را بررسی کردند و در بررسی تصاویر به دست آمده موفق شدند چهره سارق را به دست آورند. کارآگاهان سپس با مراجعه به بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار متوجه شدند، متهم ۳۳‌ساله اژدر نام دارد و از مجرمان سابقه‌دار است که بار‌ها به اتهام سرقت و کیف‌قاپی بازداشت شده و به زندان افتاده است.

پس از به دست آمدن این اطلاعات محل تردد متهم در محدوده شهر‌پرند شناسایی شد. کارآگاهان بعد از حضور در محل، مخفیگاه وی را هم شناسایی و دهم آذرماه وی را بازداشت کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی گوشی، تبلت، کیف و مدارک شناسایی اتباع خارجی کشف شد.

بعد از کشف اموال سرقت شده متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به جرمش اقرار کرد. او در بازجویی‌ها گفت: مهر‌سال قبل بود که بعد از تحمل دوران محکومیتم از زندان آزاد شدم. بعد از رهایی از زندان تصمیم گرفتم تا به شیوه‌ای تازه سرقت کنم. این بار سوژه‌هایم را از میان گردشگران انتخاب کردم. یک دستگاه موتورسیکلت ان‌اس‌قرمز رنگ از یکی از دوستانم امانت گرفتم و در محل‌های تردد گردشگران به خصوص میدان امام خمینی، خیابان فردوسی یا هتل‌های محل اقامتشان در خیابان ویلا پرسه می‌زدم و در فرصت مناسب از آن‌ها سرقت می‌کردم. اموال سرقت شده را هم به رهگذران در خیابان مولوی می‌فروختم و پول آن را صرف هزینه زندگی یا اعتیادم می‌کردم.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، جانشین پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم بصورت تک‌نفره اقدام به سرقت می‌کرد و تاکنون به بیش از ده‌ها فقره کیف قاپی اعتراف کرده است. وی ادامه داد: به دستور بازپرس شعبه‌۱۲ دادسرای ناحیه‌۱۲ تهران تحقیقات بیشتر از او در اداره هجدهم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار