کد خبر: 980916
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
استراماچونی سرمربی استقلال در حالی قرارداد خود را با استقلال فسخ و صبح امروز ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد که معمولا مربیان خارجی به دلیل عدم نتیجه گیری مجبور به این کار می‌شوند، اما در مورد مربی ایتالیایی این قضیه صدق نمی‌کنه و برای اولین بار یک مربی خارجی با کارنامه موفق در ایران مجبور به فسخ قرارداد می‌شود. موضوعی که خیلی‌ها آن را از چشم شیوخ ثروتمند قطری و پیشنهادات وسوسه برانگیز آن‌ها می‌دانند، اما آنچه واضح است اینکه عدم تعهدات باشگاه استقلال و در راس آن فتحی در قبال استراماچونی باعث شد تا او در حالی که بعد از سال‌ها توانسته بود به این تیم آبی پایتخت سروسامان دهد و این تیم را صدرنشین کند استقلال را ترک کرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین –یاداشت- وحید صابری: به هر حال این مربی ایتالیایی دیگر در ایران نیست و امروز استقلال در زمانی که برای تثبیت صدرمشینی خود نیاز مبرم به ۳ امتیاز دارد دیگر حواشی مربی سابق است. قرار است جواد زرینچه موقتا روی نیمکت بنشیند و فرمانهدی را در دست بگیرد.
 
پایان ماجراجویی ۱۷۸ روزه
بی شک خوش‌بین‌ترین هوادار استقلال هم تصور نمی‌کرد تیمی که در ۵ بازی ابتدای فصل تنها سه امتیاز کسب کرده بود، پس از پایان هفته سیزدهم به صدر جدول صعود کند. آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان، اما تیمی ساخته که تحسین کارشناسان را به‌دنبال داشته است. استراماچونی با استقلال به دلیل مسائل مالی و اینکه پولش دو ماه است پرداخت نشده، دچار این مشکل شد. شاید اگر مدیران استقلال کمی حرفه ای‌تر و متفکرانه به این موضوع نگاه می‌کردند کار به شکایت و فیفا و فسخ نمی‌رسید.
مطئمنا راهی که این مربی در پیش گرفته راه حرفه‌ای است و او و مدیر برنامه هایش قوانین فیفا را بهتر از ما شناخت دارند پس ضرر اصلی را تیم استقلال و هواداران در این شرایط حساس متحمل خواهند شد. کل قرارداد استراماچونی دو ساله بود و هیچ بند توافق یا مشروطی برای فصل آینده نداشت. مبلغ قرارداد برای هر فصل ۵۵۰ هزار دلار است که مجموع آن یک‌میلیون و ۱۰۰‌هزار دلار برای دو فصل بود. با این شرایط آیا بهتر نبود مربی که در ابتدا شروعی ضعیف داشت و کم کم تیم تا صدرنشینی بالا کشید، حفظ می‌شد.
سرمربی سابق اینترمیلان در حالی ایران را ترک کرد که در ۱۷۸ روزیی که در ایران بود ماجراجویی‌های زیادی انجام داد تا توانست تیم را صدرنشین کند. بازی‌های درخشان و نتایج استثنایی این تیم باعث شد تا این مربی جوان ایتالیایی محبوبیت زیادی بین هواداران استقلال کسب کند و باید دید از امروز به بعد آیا حمایت هواداران مثل چند بازی قبل از تیم خود همچنان ادامه دارد یا خیر.
امروز آتش خشم هواداران تیم استقلال شعله ور شده و اعلام کرده اند در بازی برابر پیکان به ورزشگاه نمی‌روند. حتی از بازیکنان هم خواستند در بازی امروز شرکت نکنند. انتقادات و واکنش‌های منفی در فضای مجازی بشدت علیه باشگاه و مدیریت استقلال است و امیرحسین فتحی به شدت مورد تنفر هواداران قرار گرفته است.
استراماچونی در حالی از ایران رفت که به خاطر نتایج خوب تبدیل به بت شده است. کمتر سرمربی خارجی در استقلال به چنین محبوبیتی رسیده است. بازی‌های تماشایی آبی‌ها، چنان هواداران را دلگرم کرده بود که از الان زمزمه قهرمانی در سر داشتند و این در چند سال اخیر کم سابقه بوده است، اما حالا اگر اتفاقات منجر به جدایی او از استقلال شده قاعتا تبعاتی بزرگ گریبان فتحی و دیگر مدیران استقلال را خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار