کد خبر: 980348
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: بر اساس گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فهرست بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار، ۴۲ درصد از این بنگاه‌ها نیمه‌فعال و حدود ۳ درصد هم به دلایل و مشکلات خاص تعطیل هستند، اما قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارند.
به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی بنگاه‌های مشکل‌دار خبر داد و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از بنگاه‌های مشکل‌دار کشور اقدام به شناسایی، آسیب‌شناسی و احصای آمار و اطلاعات واحد‌های مشکل‌دار کشور در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات کرده تا مشکلات آن‌ها به صورت دقیق بررسی شود. حاتم شاکرمی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی یک لیست برای پیگیری و رفع مشکل و اتخاذ تصمیم توسط ستاد‌های تسهیل و رفع موانع استانی و ملی، اطلاعات واحد‌های مشکل‌دار را به وزارت صمت اعلام کرد.

وی با اشاره به تعداد کارگران بنگاه‌های دارای مشکل گفت: این تعداد در کل کشور حدود ۱۴۵ هزار است که ۹۰ درصد آن‌ها مربوط به بخش‌های خصوصی و ۸ درصد مربوط به بخش‌های تعاونی و حدود ۲ درصد هم بخش‌های دولتی و عمومی است که این تعداد واحد مشکل‌دار در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدماتی فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه این بنگاه‌ها را به علت پیشگیری از تعطیلی شناسایی کردیم، گفت: حدود ۴۲ درصد از این بنگاه‌ها نیمه فعال هستند و حدود ۳ درصد هم به دلایل و مشکلات خاص تعطیل، اما قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارند. معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این بنگاه‌ها مشکلات متفاوتی دارند؛ برخی از این مشکلات مربوط به سوء مدیریت و نداشتن بهره وری به دلیل فرسودگی یا به روز نبودن خطوط فرآیند تولید هستند؛ همچنین اختلافات حقوقی نیز از مشکلات برخی از این واحدهاست.

شاکرمی تأکید کرد: بخشی از مشکلات این واحد‌ها هم به دلیل پایین بودن توان جذب سرمایه یا تأمین نقدینگی یا عدم توان قدرت رقابت در بازار‌های فروش چه در بازار داخل و چه در بازار خارج و داشتن بدهی‌های بانکی و مشکلات مشابهی دیگری است که می‌توان با حمایت کارگروه‌های استانی ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید هم از تعطیلی واحد‌ها جلوگیری کرد و هم برای بازگشت واحد‌های نیمه فعال تعطیل به چرخه تولید اقدام شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: خوشبختانه با اختیاراتی که شورای عالی اقتصاد مقاومتی به ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید ملی داده و پیگیری‌های اعضای ستاد رفع موانع تولید که در ترکیب این ستاد از جمله وزارت صمت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و بخش خصوصی به ریاست وزیر صنعت و معدن و در استان‌ها و ادارات کل صنایع و معدن برگزار می‌شود امکان تقویت و بازگشت این واحد‌ها به چرخه تولید وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار