کد خبر: 978760
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
رییس پلیس فتا استان البرز :
رییس پلیس فتا استان البرز با اشاره به موضوع سبد معیشتی مردم از سوی دولت گفت : در این وضعیت مردم فریب پیامک های جعلی را نخورند.

سرهنگ محمد اقبالی اظهار داشت : با توجه به اینکه درزمان حاضر سبد معیشتی دولت، ثبت نام کارت سوخت و افزایش سهمیه بنزین از سوی دولت در حال انجام است کاربران مراقب ترفند احتمالی کلاهبرداران مجازی دراین شرایط باشند.

وی اضافه کرد: دریافت خدمات ازسوی دولت به هیچ وجه از طریق پیامک انجام نمی شود و مردم باید برای ثبت نام و گرفتن خدمت حتما از طریق مجاری رسمی (سایت دولت همراه) اقدام کنند.

اقبالی  گفت : برخی افراد شیاد با ارسال پیامک با موضوع نام نویسی کارت سوخت، طرح معیشتی دولت و افزایش سهمیه سوخت و رمز یک بارمصرف اقدام به کلاهبرداری کرده که کاربران باید هوشیار باشند.

وی افزود: کلاهبرداران با این شیوه به دنبال دریافت شماره کارت بانکی، رمز دوم، تاریخ انقضا و cvv۲ هموطنان هستند.

رییس پلیس فتا استان البرز ادامه داد:مجرمان با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک، اقدام به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی بانک‌ها درخصوص جلوگیری از قطع یارانه‌ها می‌کنند که مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند.

وی افزود: کلاهبرداران پس از هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌کنند.

اقبالی  گفت : کاربران چنانچه پیامی با مضمون قطع یارانه، افزایش سهمیه سوخت، تعیین رمز یک بار مصرف دریافت کردند، به طور حتم صحت آن را با مراجعه به سایت همان سازمان و مراجع ذیربط پیگیری کنند.

سرهنگ اقبالی خاطرنشان کرد که چنانچه مردم به دلیل ناآگاهی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این افراد سودجو و کلاهبردار قرار داده‌اند، بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند و برای فعال سازی رمزهای یک بار مصرف کارت‌های بانکی خود اقدام کنند.

اقبالی  در پایان گفت :ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران را بوجود آورده که سبب سرقت اطلاعات و کلاهبرداری خواهد بود که هوشیاری کاربران در موضوعات جرایم سایبری ضروری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار