کد خبر: 976733
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
نجار:
رئیس مدیریت بحران وزارت کشور گفت: با توجه به نزدیکی فصل سرما و سردسیر بودن مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی باید زندگی عادی در سریع‌ترین زمان به مردم زلزله‌زده بازگردد.

اسماعیل نجار، در جلسه ستاد بحران آذربایجان شرقی افزود: این حادثه طبق رویکردهای جدید مدیریت بحران کشور جزو حوادث محلی بوده که هماهنگی، هدایت و مدیریت آن بر عهده مدیران استانی است اما با این وجود تمام دستگاه های مربوطه از مرکز کشور نیز پای کار آمده و در منطقه حضور دارند.

وی اظهار داشت: ریزش ساختمان های منطقه خسارت جانی محدودی دربر داشته اما از آنجایی که واحدهای مسکونی و دامی روستائیان دچار آسیب شده اند، اقدامات عاجل برای بازسازی و تعمیر آن ها ضروری است.

رئیس مدیریت بحران وزارت کشور گفت: با توجه به آمارهای مراجعه آسیب دیدگان به بیمارستان ها و درمانگاه های منطقه که رقم پائینی است، این حادثه ۲۸ نفر مصدوم و مجروح سنگین در پی داشته است و در مجموع حوزه امدادرسانی در منطقه مشکل خاصی ندارد.

نجار، با بیان اینکه هم اکنون اسکان اضطراری برنامه اول مدیریت بحران کشور است، ادامه داد: اکنون به جز چادر امکان دیگری برای اسکان اضطراری زلزله زدگان وجود ندارد چراکه استفاده از کانکس ها مشکلات خاص خود را دارد و تجربه های گذشته استفاده از آن را توصیه نمی کند.

وی اسکان زلزله زدگان در مسکن استیجاری را در شرایط فعلی مفید و موثر دانست و یادآوری کرد: اگر مکان های مناسبی برای اسکان زلزله زدگان وجود داشته باشد این شیوه بهترین روش است.

رئیس مدیریت بحران وزارت کشور با بیان اینکه مدیریت بحران در ۲ بخش نوسازی و تعمیر اماکن مسکونی و دامی وارد عمل می شود، گفت: در این رابطه تسهیلات مناسبی در نظر گرفته شده است که به همه آسیب دیدگان در شهرها و روستاها پرداخت خواهد شد.

نجار، افزود: استقرار ماشین آلات سنگین در مناطق زلزله زده در صورت بی نیازی توجیه ندارد و باید از منطقه خارج شود و از ماشین آلات سبک که نیازهای آواربرداری را برطرف می کند، استفاده کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه با بیان اینکه این جمعیت با تمام توان و امکانات خود برای رفع مشکلات زلزله زدگان وارد عمل شده است، گفت: بسته های غذایی یک ماهه تهیه شده است که در میان زلزله زدگان توزیع می شود.

علی اصغر پیوندی، افزود: این بسته ها به صورت مواد اولیه تهیه شده که به زلزله زدگان این امکان را فراهم می کند تا با سلایق خود اقدام به تهیه غذا کنند

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر همچنین در حوزه بهداشت و درمان نیز آماده اعزام تیم های پزشکی به مناطق زلزله زده است.

وی با اشاره به بازدید خود از ۱۵۰ چادر زلزله زدگان در شهرستان های سراب و میانه، اظهار داشت: طبق مشاهدات و با توجه به سردی هوا کمک های درمانی به آن ها احساس می شود که در این زمینه باید علوم پزشکی مرکز استان اعلام نیاز کند تا ما با امکانات کامل به کمک زلزله زدگان بشتابیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر