کد خبر: 971046
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
این اولین بار نیست که مرعشی به مردم ایران توهین می‌کند. وی در سال ۹۴ و پس از شکست لیست امید در برخی از شهرها، مردم شهرستان‌ها را «عقب مانده سیاسی»! نامید.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «در یک جامعه که بازار‌های آن متعادل باشد، عرضه و تقاضا در آن به تعادل رسیده باشد، قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که افزونه ایجاد نکند و دخل و خرج زندگی مدیران و کارکنان متعادل باشد، فساد به‌ندرت اتفاق می‌افتد. برخی کشور‌های پیشرفته‌ای که آمار می‌دهند پاک‌ترین جامعه را دارند هنر نکرده‌اند بلکه سال‌ها زحمت کشیده‌اند تا اقتصادشان را به تعادل برسانند، حالا هم زندگی‌های متعادلی دارند و حقوقشان کفایت زندگی‌شان را می‌کند، علاوه بر آن می‌توانند با آن حقوق پس‌انداز هم بکنند پس طبیعی است که در آن کشور‌ها فساد کم بوده یا ریشه‌کن شده باشد. اما در جامعه‌ای که هیچ‌چیز آن سر جای خودش نیست، قطعا فساد تشدید می‌شود».

مرعشی در ادامه گفت: «بخش دیگری از فساد ریشه در فرهنگ دارد. اگر معیار فساد را رعایت قوانین بگیریم، خود فرهنگ قانون‌پذیری یا قانون‌گریزی هم زمینه‌ساز فساد است... من سفری به ژاپن داشتم و روی سیستم‌های مدیریت‌های محلی ژاپن مطالعه می‌کردم. من از هیئت ژاپنی پرسیدم که اگر کسی در ژاپن ساختمانی را خلاف قانون بسازد، شما با او چه می‌کنید؟ آنان برای پاسخ به من به مشاوران حقوقی مراجعه کردند و فردای آن روز به من گفتند اصلا در قوانین ژاپن پیش‌بینی نشده که اگر کسی این کار را کرد با او چه کنیم، چراکه تاکنون در تاریخ ژاپن یک مورد هم گزارش نشده است که ساختمانی بر خلاف پروانه آن ساخته شود. حالا این وضع را با ایران مقایسه کنید که در آن اگر کسی موفق شود شهرداری را دور بزند و ساختمانی را بی‌پروانه بسازد، تا آخر عمر به این کار خودش افتخار می‌کند».

این عضو حزب کارگزاران در ادامه گفت: «هر چه قوانین سختگیرانه باشد و بخواهد با دستور کشور را اداره کنند، بی‌شک فساد ایجاد می‌شود».

مرعشی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید اقدام علیه فساد را اکنون باید چطور و از کجا آغاز کرد؟ پیشنهادتان دراین‌باره چیست؟» گفت: «هیچ اقدام انقلابی‌ای نمی‌شود انجام داد».

این اولین بار نیست که مرعشی به مردم ایران توهین می‌کند. وی در سال ۹۴ و پس از شکست لیست امید در برخی از شهرها، مردم شهرستان‌ها را «عقب مانده سیاسی»! نامید.

مرعشی همچنین پیش از این در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد و متأثر نشود یک ایرانی با شرف نیست»! وی همچنین چندی پیش گفته بود: «مردم باید منت حسن روحانی را بکشند»!

لازم به ذکر است که مرعشی در سال ۸۸ گفته بود: «ما دزد هستیم، ولی عرضه ندارند ما را بگیرند»!

گویا اقدامات تحسین برانگیز دستگاه قضا در مبارزه با فساد و برخورد با مفسدان دانه درشت، اصلاح طلبان را ناراحت کرده است. طیف اصلاح طلب در موضوع مفاسد اقتصادی و حقوق‌های نجومی همواره حامی مفسدان و نجومی بگیران بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار