کد خبر: 970973
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
سخنگوی وزارت خارجه گفت: دادگاه آمریکایی با وقوف نسبت به بی گناهی نگار قدس کنی، حکمی برابر با دوره بازداشت صادر کرده تا افتضاح حقوقی دادستان آمریکا را بپوشاند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین:‌ سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص وضعیت خانم نگار قدسی کنی اظهار داشت: خانم نگار قدسی کنی به درخواست مقامات آمریکایی و بر اساس اتهامات بی اساس، حدود سه سال قبل در استرالیا بازداشت و در شرایط بسیار سخت و غیر انسانی نگهداری و در تمام این مدت، حمایت کنسولی از این شهروند بیگناه ایرانی در دستور کار دائم سفارت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا و وزارت امور خارجه قرار داشته است.

موسوی افزود: استرداد خانم کنی به آمریکا با نقض مقرات و حقوق ایشان صورت گرفت که مورد اعتراض جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: حکم صادره از سوی دادگاه آمریکایی به روشنی ثابت می‌کند اتهامات علیه ایشان بی اساس و غیر قانونی بوده و دادگاه آمریکایی با وقوف نسبت به بی گناهی ایشان، حکمی برابر با دوره بازداشت صادر کرده تا افتضاح حقوقی دادستان آمریکا در تعقیب یک انسان بیگناه را بپوشاند.

موسوی احقاق حقوق این شهروند بیگناه ایرانی و سایر شهروندانی که به بهانه نقض تحریم‌های خودخوانده آمریکا مورد تعقیب ظالمانه نظام قضایی این کشور قرار گرفته اند را یک اولویت مهم وزارت امور خارجه ذکر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان تاکید کرد: موضوع زندانیان همیشه به عنوان یک موضوع انسانی بین دو کشور ایران و آمریکا موضوعیت داشته و توسط طرفین مورد پیگیری قرار می‌گرفته است. جمهوری اسلامی ایران همانطور که دکتر ظریف نیز چندی پیش اعلام کرد آمادگی ورود به مذاکرات مربوط به تبادل زندانیان را دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
0
فکر کردم به مداوای تخت روانچی دربیمارستان نیویورک اعتراض کرده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار