کد خبر: 969534
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
کارشناس مسائل سیاسی:
زمانی مسئولی می‌تواند محور مبارزه با فساد شود که مبارزه را از نزدیک‌ترین افراد خود آغاز کند و ما چنین رویه‌ای را در قوه مجریه و در موارد بسیاری در بین نمایندگان مجلس مشاهده نمی‌کنیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با فارس، با اشاره به تناقض‌گویی‌های برخی از مسئولان در خصوص برخورد قوه قضائیه با فساد، اظهار داشت: محاکمه حسین فریدون به واسطه نسبت فامیلی و مسئولیت دولتی برای رئیس جمهور بسیار گران تمام می‌شود بنابراین رئیس جمهور می‌خواهد به هر نحو ممکن جلوی روند صحیح دادگاه را بگیرد، درحالی که دولت آقای روحانی اقدامات لازم را برای مبارزه با فساد انجام نمی‌دهد و ریشه‌های فساد را نمی‌خشکاند، اما عملا با محاکمه مفسدان مخالف است، به خصوص اگر این مفسدان از نزدیکان خود آن‌ها باشد. وی با اشاره به برخورد قوه قضائیه با مفسدان گفت: قوه قضائیه باید با مفسدان برخورد کند و هر اندازه خلاف مفسدان و نزدیکان عالی رتبه باشد، باید مجازات‌ها شدیدتر باشد. البته قوه قضائیه مسئول مبارزه با مفسد است، اما ریشه فساد عمدتا در دستگاه‌های مالی و اقتصادی است. یعنی در قوه مجریه و دولت اقدام اساسی برای خشکاندن ریشه‌های اقتصاد انجام نشود، هرچند مفسدان مجازات شوند، زمینه امور فساد برای دیگران کماکان باز خواهد بود. قدیری ابیانه تصریح کرد: هرچند باید با مفسدان برخورد کرد و قوه قضائیه حرکت خوبی را آغاز کرده است، اما متأسفانه قوه مجریه اقدام اساسی در این رابطه انجام نداده بلکه با توجه به تصمیمات غلط زمینه‌های حیف و میل اموال عمومی را در ابعاد گسترده فراهم کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اظهارات و تناقض‌گویی‌های رئیس جمهور و مقامات دولتی موجب کاهش اعتماد مردم نخواهد شد، چون آن‌ها اعتمادی باقی نگذاشته‌اند که نگران از دست دادن باشند. اظهارات و تناقض گویی‌ها نشان می‌دهد که این مقامات نمی‌توانند با فساد مبارزه کنند. به اصطلاح با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد. وی یادآور شد: زمانی مسئولی می‌تواند محور مبارزه با فساد شود که مبارزه را از نزدیک‌ترین افراد خود آغاز کند و ما چنین رویه‌ای را در قوه مجریه و در موارد بسیاری در بین نمایندگان مجلس مشاهده نمی‌کنیم.

قدیری ابیانه با اشاره به سوءاستفاده نزدیکان مقامات عالی قوه مجریه گفت: در قضیه ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت خواری و سوءاستفاده توسط نزدیک‌ترین افراد به مقامات عالی رتبه قوه مجریه و مقننه رخ داد. به همین دلیل مشاهده می‌کنیم که دولت و مجلس با شفافیت مخالفت و از اعلام و شفاف‌سازی حقوق و مزایا و پاداش‌ها و درآمد‌ها و دارایی‌های خود به شدت اجتناب می‌کنند. شفافیت عامل مهمی در مبارزه با فساد است، اما متأسفانه مفسدان شفافیت را مانع فساد خود می‌دانند و، چون خود قصد سوءاستفاده دارند، با این شفافیت مخالفت می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار