کد خبر: 969184
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
یکی از مشاغل جذاب و پرطرفدار در ایران تأسیس یک مؤسسه آموزشی و یا تأسیس یک مؤسسه فرهنگی هنری و در اصطلاح عوام تأسیس یک آموزشگاه است. شغلی که در ظاهر بسیار سهل‌الوصول بوده، ولی در باطن رمز و راز‌های بسیاری دارد.

بسیاری از افراد بدون داشتن هیچگونه تجربه و یا داشتن علاقه و یا داشتن سرمایه کافی با تصور این‌که بسیار سریع و بدون دردسر می‌توانند یک آموزشگاه و یا مؤسسه آموزشی تأسیس کنند و یک شبه پولدار شوند و بدون مشورت با افراد و مشاورین باتجربه در این زمینه وارد این کارزار می‌شوند و به جای این‌که یک شبه پولدار شوند تمام سرمایه خود را یک شبه به باد می‌دهند.
 
 
ده سوال مهم درباره تأسیس آموزشگاه و اخذ مجوز مؤسسه فرهنگی هنری و آموزشی
تأسیس یک آموزشگاه و یا مؤسسه فرهنگی هنری جزئیات بسیاری دارد که در صورت رعایت آن‌ها می‌توان مانند بسیاری از برند‌های آموزشی در ایران یک مؤسسه آموزشی موفق تأسیس کرد و درآمد‌های بسیار خوبی کسب نمود. یک نکته را هرگز فراموش نکنید برای تأسیس یک آموزشگاه موفق به این سه عامل نیاز می‌باشد:

۱. تجربه کافی ۲. علاقه کافی ۳. سرمایه کافی

در صورتی که یکی از این عوامل را دارا نمی‌باشید فکر تأسیس یک مؤسسه آموزشی را از ذهن خود بیرون کنید.

مؤسسه مشاورین اندیشه آسیا افتخار دارد با بهره‌گیری از تجارب کارشناسان متخصص آموزشی و مؤسسین مدارس و آموزشگاه‌های موفق سراسر کشور در زمینه مشاوره تأسیس و همچنین مشاوره اخذ مجوز مؤسسات آموزشی ـ فرهنگی و هنری در خدمت متقاضیان محترم باشد.

دراینجا سعی کردیم در قالب ده سؤال پاسخگوی تعدادی از سؤالات متداول شما در زمینه تأسیس مؤسسات آموزشی و مؤسسات فرهنگی هنری باشیم در صورت داشتن هرگونه سؤال و یا نیاز به مشاوره در زمینه تأسیس مؤسسات آموزشی ـ فرهنگی و هنری با ما تماس بگیرید.

۱۰- آیا از طریق اخذ نمایندگی از یکی از برند‌های آموزشی در ایران می‌توان اقدام به تأسیس آموزشگاه نمود؟

پاسخ: پاسخ به این سؤال نیاز به ذکر جزئیات بسیاری دارد. بعضی از مؤسسات آموزشی مجاز به اعطای شعبه و نمایندگی رسمی بوده، ولی بعضی دیگر از مؤسسات به هیچ عنوان مجاز به تأسیس شعبه و نمایندگی نمی‌باشند. در صورت اخذ نمایندگی از چنین مؤسساتی عواقب جبران ناپذیری گریبانگیر متقاضیان خواهد شد همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ نمایندگی آموزشگاه زبان به سایت موسسه مشاورین اندیشه آسیا مراجعه کنید.

۱- برای اخذ مجوز مؤسسات آموزشی و یا اخذ مجوز مؤسسه فرهنگی هنری تک منظوره و یا اخذ مجوز موسسه فرهنگی هنری چند منظوره از کجا باید شروع کرد؟

پاسخ: در ابتدا باید زمینه فعالیت خود را دقیقاً مشخص کنید بعضی از مؤسسات آموزشی فقط یک مرجع صدور مجوز فعالیت دارند و برخی دیگر از مؤسسات آموزشی چند مرجع صدور فعالیت دارند که باید قبل از هر نوع اقدام شرایط هر کدام به صورت دقیق و جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

۲- ارگان‌های مرجع صدور مجوز معروف‌ترین مؤسسات آموزشی در ایران را نام برید؟

پاسخ:
۱. مجوز مؤسسه فرهنگی هنری تک منظوره: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
۲. مجوز تأسیس آموزشگاه هنر‌های تجسمی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ سازمان فنی و حرفه‌ای کشور
۳. مجوز تأسیس مؤسسه فرهنگی هنری چند منظوره: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
۴. مجوز تأسیس آموزشگاه موسیقی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
۵. مجوز تأسیس آموزشگاه عمران و معماری: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور
۶. مجوز تأسیس آموزشگاه آرایش و پیرایش (مراقبت زیبایی): سازمان فنی و حرفه‌ای کشور
۷. مجوز تأسیس آموزشگاه زبان‌های خارجی: وزارت آموزش و پرورش ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (عدم صدور مجوز جدید) ـ وزارت علوم و تحقیقات
۸. مجوز تأسیس آموزشگاه علمی آزاد (دروس تقویتی و کنکور از مقطع دبستان تا آمادگی کنکور): وزارت آموزش و پرورش
۹. مجوز تأسیس آموزشگاه خدمات تغذیه (آشپزی و شیرینی پزی): سازمان فنی و حرفه‌ای کشور
۱۰. مجوز تأسیس آموزشگاه گردشگری: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور
۱۱. مجوز تأسیس آموزشگاه هتلداری: سازمان فنی حرفه‌ای کشور
۱۲. مجوز تأسیس مهدکودک: سازمان بهزیستی
۱۳. مجوز تأسیس مؤسسه اعزام دانشجو: وزارت علوم و تحقیقات (سازمان امور دانشجویان)
۱۴. مجوز تأسیس مؤسسه عالی آزاد: وزارت علوم و تحقیقات
۱۵. مجوز تأسیس آموزشگاه سینمایی (هنر‌های نمایشی): وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ سازمان فنی و حرفه‌ای کشور
۱۶. مجوز تأسیس آموزشگاه طلا و جواهرسازی: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور
۱۷. مجوز تأسیس مدرسه غیردولتی (غیرانتفاعی): وزارت آموزش و پرورش
۱۸ مجوز انتشارات: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
۱۹. مجوز تأسیس آموزشگاه کامپیوتر (فناوری اطلاعات): وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ سازمان فنی و حرفه‌ای کشور
۲۰. مجوز تأسیس آموزشگاه حسابداری (مالی و بازرگانی): سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

۳- آیا کلیه مراجع صدور مجوز مؤسسات آموزشی اقدام به صدور مجوز در حال حاضر می‌نمایند؟

پاسخ: خیر بسیاری از مجوز‌های تأسیس مؤسسات آموزشی و مؤسسات فرهنگی هنری در حال حاضر یا کلاً صادر نمی‌شوند و یا با شرایط خاص و امتیازبندی به متقاضیان اعطا می‌گردد.

۴- پروسه صدور مجوز مؤسسات آموزشی معمولاً چه مقدار زمان نیاز دارد؟

پاسخ: بستگی به نوع مجوز مؤسسه آموزشی و مرجع صادرکننده مجوز از چند ماه تا چند سال نیاز به زمان دارد.

۵- ملک و ساختمان لازم جهت صدور پروانه مؤسسات آموزشی و یا مؤسسه فرهنگی ـ هنری تک منظوره و یا مؤسسه فرهنگی هنری چند منظوره چه شرایطی باید داشته باشد؟

پاسخ: بستگی به ارگان مرجع صدور مجوز مؤسسات آموزشی و فرهنگی ـ هنری در ایران متراژ مورد نیاز ملک بسیار متفاوت می‌باشد. از ۵۰ متر تا ۵۰۰ متر متراژی است که مراجع صدور مجوز برای فعالیت‌های آموزشی در ایران تعیین نموده‌اند. باید نوع فعالیت و مجوز مؤسسه آموزشی خود را انتخاب کنید تا متراژ ملک و ساختمان مورد نیاز مشخحص گردد.

۶- چه مراجعی اقدام به تأیید ملک و ساختمان محل تأسیس آموزشگاه می‌نمایند؟

پاسخ: معمولاً علاوه بر بازرسین ارگان صادرکننده مجوز فعالیت آموزشگاه بازرسین اداره نظارت بر اماکن نیز می‌بایست محل فعالیت شما را تأیید نمایند.

۷- تفاوت مؤسسات آموزشی حقیقی و حقوقی در چیست؟

پاسخ: در مؤسسات آموزشی حقیقی مؤسس یک فرد حقیقی می‌باشد در حالی که در مؤسسات آموزشی حقوقی مؤسسین بیش‌تر از یک نفر بوده و این‌گونه مؤسسات قبل از صدور پروانه فعالیت ملزم به ثبت اساسنامه تیپ آن مرجع در اداره ثبت شرکت‌ها می‌باشند.

۸- آیا مؤسسات آموزشی در ایران معاف از مالیات می‌باشند؟

پاسخ: بستگی به نوع مجوز مؤسسه آموزشی و یا مجوز مؤسسه فرهنگی هنری بعضی از آن‌ها به شرط تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی و ارسال اظهارنامه مالیاتی به صورت سالانه از پرداخت مالیات معاف می‌باشند، ولی بعضی دیگر از مجوز‌ها ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد و حتی مالیات بر ارزش افزوده می‌باشند.

۹- آیا صرفاً از طریق ثبت یک مؤسسه با موضوع آموزشی در اداره ثبت شرکت‌ها می‌توان اقدام به تأسیس آموزشگاه نمود؟

پاسخ: خیر ـ ثبت مؤسسه با موضوع آموزشی در اداره ثبت شرکت‌ها در حکم مجوز فعالیت نمی‌باشد و برای شروع یک فعالیت آموزشی می‌بایست از مراجع قانونی ذیربط اقدام به اخذ مجوز‌های لازم گردد.
 
ده سوال مهم درباره تأسیس آموزشگاه و اخذ مجوز مؤسسه فرهنگی هنری و آموزشی
سوال مهم:

مشاهده می‌گردد اکثر متقاضیان تاسیس موسسات آموزشی از کلماتی مانند (خرید مجوز آموزشگاه – فروش مجوز آموزشگاه – واگذاری مجوز آموزشگاه) در موتور‌های جستجو استفاده می‌کنند، ولی آیا واقعا واگذاری یا خرید مجوز موسسات آموزشی امکان پذیر است؟

جواب: خرید – فروش و واگذاری انواع مجوز اموزشگاه در ایران ممنوع و غیر قانونی می‌باشد و متقاضیان تاسیس موسسات آموزشی یا باید راسا نسبت به اخذ مجوز آموزشگاه به نام خودشان اقدام نمایند و یا در صورت نداشتن شرایط لازم جهت اخذ مجوز از طریق مشارکت با افراد دارای مجوز اقدام به تاسیس آموزشگاه نمایند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان موسسه اندیشه آسیا تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه تأسیس انواع آموزشگاه و مؤسسات فرهنگی ـ هنری با کارشناسان مؤسسه مشاورین اندیشه آسیا تماس حاصل فرمائید.

آدرس سایت: https://andisheasia.ir شماره تماس: ۹۵۱۱۸۱۳۰-۰۲۱
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار