کد خبر: 968820
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
اعضای خانواده‌ای که پسرشان در جریان درگیری به قتل رسیده است قاتل را مشروط به شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا بخشیدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۸ خرداد‌سال‌۹۶ مأموران پلیس پایتخت از مرگ مشکوک پسر جوانی در بیمارستان لقمان حکیم باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به حسین ۲۸‌ساله بود که در درگیری با دو موتور سوار مجروح شده و بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرده بود.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات در این زمینه آغاز شد و بنا به گواهی شاهدان راکب موتور که مهدی نام داشت شناسایی و بازداشت شد. متهم در بازجویی‌ها مدعی شد در جریان درگیری قصد میانجیگری داشته و دوستش اسماعیل مرتکب قتل شده‌است. با اطلاعاتی که مهدی در اختیار مأموران قرار داده‌بود، اسماعیل ۳۰‌ساله شناسایی و بازداشت شد. او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و بعد از بازسازی صحنه جرم روانه زندان شد.

پرونده بعد از صدور کیفرخواست کامل و به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه محاکمه که به ریاست قاضی ملکی تشکیل شد، بعد از اعلام رسمیت جلسه پدر مقتول در جایگاه ایستاد و گفت: «برای قاتل پسرم درخواست قصاص داشتم، اما منصرف شدم و حالا درخواست دیگری دارم.» او در ادامه گفت: «نام خودم علی‌اصغر است و نام پدرم عباس از آنجائیکه در ماه محرم قرار‌داریم، تصمیم گرفتم به حرمت این ماه از قصاص خون پسرم گذشت کنم، اما یک شرط دارم و اینکه متهم باید بعد از آزادی در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت کند و ثواب عزاداری‌هایش برای شادی و بخشش روح پسرم باشد.»

در ادامه متهم که از شنیدن حرف‌های پدر مقتول اشک می‌ریخت در جایگاه ایستاد و در شرح ماجرا گفت: «قبل از حادثه سه شبانه روز نخوابیده بودم و روز حادثه هم به خاطر مصرف شیشه حال طبیعی نداشتم. به همین دلیل همراه دوستم سوار موتور شدم تا در خیابان گشتی بزنیم که مقتول را دیدم. او سوار خودروی‌۴۰۵ بود و کنارش دختری بود که قبلاً با هم دوست بودیم. با دیدن این صحنه عصبانی شدم و سپس از موتور پیاده شدم. مقتول هم از خودروی‌اش پیاده شد و با هم درگیر شدیم.» متهم ادامه داد: «من مقتول را نمی‌شناختم و با او اختلافی نداشتم فقط از او سؤال کردم چرا آن دختر را سوار خودروکرده‌ای که همان لحظه دوستم یک چاقو به دستم داد و از عصبانیت یک ضربه به سینه مقتول زدم. وقتی خون از سینه مقتول جاری شد همراه مهدی سوار موتور شدیم و فرار کردیم.»
متهم در آخرین دفاعش گفت: «اشتباه کردم و پشیمانم. با تصمیم اولیای‌دم مرا بیشتر شرمنده کرد. از آن‌ها می‌خواهم مرا حلال کنند. این بخشش درس بزرگی برایم بود و قول می‌دهم به شرط آن‌ها عمل کنم و بعد از آزادی در مراسم تاسوعا و عاشورا شرکت کنم و برای مقتول و خودم درخواست آمرزش کنم.» در پایان هیئت قضایی وارد شور شد و متهم را با احتساب روز‌های بازداشت به ۲۷‌ماه حبس محکوم کرد.

به این ترتیب متهم از زندان آزاد و برای اجرای شرط اولیای دم در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی شرکت خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار