کد خبر: 967749
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۷
فصل جدید لیگ قهرمانان قرعه‌کشی شد
سخت‌ترین گروه لیگ قهرمانان اروپا نصیب کاتالان‌ها شد. قرعه‌کشی فصل جدید رقابت‌ها پنج‌شنبه در موناکو برگزار شد و ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با یک نگاه اجمالی نیز می‌توان گفت که امسال بارسلونا نسبت به دیگر مدعیان اروپا کار سخت‌تری در پیش دارد؛ دورتموند، اینتر و اسلاویاپراگ همگروهان آبی‌واناری‌ها هستند. البته رئال رقیب سنتی بارسا نیز با پاری‌سن‌ژرمن همگروه شده و بایرن‌مونیخ نیز در مصاف با تاتنهام باانگیزه کار دشواری دارد.

همگروهان باشخصیت
با گروه‌بندی این فصل لیگ قهرمانان بارسا بیش از هر زمان دیگری به درخشش مسی نیاز دارد. در گروه F مسابقات، بدون شک رقابت اصلی برای صعود به دور حذفی بین تیم‌های بارسلونا، دورتموند و اینترمیلان خواهد بود. قهرمان لالیگا خود را مدعی اصلی جام هم می‌داند و برای آنکه ادعایش را ثابت کند باید به عنوان تیم اول به مرحله بعد برسد. از سوی دیگر زنبور‌ها و نروآتزوری‌ها نیز هر کدام برای موفقیت خود در این دوره نقشه کشیده‌اند. حضور سه مدعی در این گروه شرایط را پیچیده کرده و در این بین باید دید نماینده چک می‌تواند با عملکردش معادلات را به هم بریزد یا نه. نکته جالب اینکه ستاره آرژانتینی بارسا تاکنون موفق به باز کردن دروازه اینتر نشده و هرگز در مقابل تیم‌های دورتموند و اسلاویاپراگ بازی نکرده است.

آنتونیو کونته، سرمربی اینتر به‌رغم اینکه می‌داند چه روز‌های سختی در انتظارش است، اما گروه ششم لیگ قهرمانان را با شخصیت خواند: «من به تیمم خوش‌بین هستم، اما قرار نیست تیمی را دست‌کم بگیریم. برای ما همه تیم‌ها قابل احترام هستند. شاید صحبت از قهرمانی در اروپا برای اینتر زود باشد، اما ما اینجاییم و امیدوارم تا حد ممکن در لیگ قهرمانان اروپا پیشروی کنیم و با قدرت مقابل رقبای دشوارمان قرار بگیریم. حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.»

لوسین فاوره، سرمربی دورتموند، اما نگران سخت بودن گروه تیمش بود: «در گروه سختی قرار گرفته‌ایم و قطعاً امسال چالش بزرگی در انتظار دورتموند خواهد بود. بارسا با مسی به صحنه می‌آید، اینتر برای بازگشت به اوج سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده و پراگ نیز فصل پیش در لیگ اروپا عملکرد خوبی داشت. برای بقا در گروه و رسیدن به دور بعد باید بهترین بازی‌هایمان را ارائه دهیم.»

شرایط گروه‌های دیگر اگرچه به ظاهر آسان‌تر است، اما باز هم تیم‌های مدعی نگران رویارویی با همگروهان خود هستند. در گروه اول پاری‌سن‌ژرمن و رئال‌مادرید یک‌بار دیگر سد راه هم خواهند شد. دو سال پیش کهکشانی‌ها در یک‌هشتم نهایی پاریسی‌ها را با نیمار حذف کردند تا امسال تیم فرانسوی به انتقام بیندیشد. از طرفی مذاکرات ستاره برزیلی با رئالی‌ها همچنان ادامه دارد و این حالی است که در این فصل زیدان هنوز نتوانسته تیم قدرتمندش را بسازد.

توخل، سرمربی ژرمن‌ها به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان واکنش نشان داد: «هر سال برای موفقیت در اروپا باید آماده باشیم و از همان بازی اول قدرتمان را نشان دهیم. از هر نظر برای شروع مسابقات آماده هستیم.» در گروه دوم بایرن و تاتنهام مدعیان اصلی به شمار می‌روند. از یک‌سو باواریایی‌ها و از سوی دیگر هم فینالیست فصل گذشته اروپا به این سادگی‌ها میدان را خالی نخواهند کرد. یوونتوس با در اختیار داشتن کریس رونالدو نبرد سختی با اتلتیکومادرید دارد. مهاجم پرتغالی واکنش جالبی به قرعه تیمش داشت: «کار آسانی نخواهد بود، اما به هر حال تجربه خوبی از حضور در لیگ قهرمانان داریم و قطعاً نتایج خوبی خواهیم گرفت.»

گروه‌بندی فصل ۲۰۲۰ – ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان به شرح زیر است:
گروه A: پاری‌سن‌ژرمن، رئال‌مادرید، بروژ، گالاتاسرای
گروه B: بایرن‌مونیخ، تاتنهام، المپیاکوس، ستاره سرخ
گروه C: منچسترسیتی، شاختار، دیناموزاگرب، آتالانتا
گروه D: یوونتوس، اتلتیکومادرید، لورکوزن، لوکوموتیو مسکو
گروه E: لیورپول، ناپولی، سالزبورگ، خنک
گروه F: بارسلونا، دورتموند، اینتر، اسلاویاپراگ
گروه G: زنیت، بنفیکا، لیون، لایپزیگ
گروه H: چلسی، آژاکس، والنسیا، لیل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار