کد خبر: 966704
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
مهدی تدینی از خاطره خود با یکی از کارشناسان آمدنیوز در زندان نوشت
دو سه سال که از آزادی‌ام گذشت می‌دیدم برخی سایت‌ها و کانال‌های به اصطلاح سیاسی از همین محکوم مالی که به دلیل کلاهبرداری و جعل زندان بود با عنوان «زندانی سیاسی» یاد می‌کنند. بعد از مدتی بیانیه‌هایی به اسم او در کانال «آمدنیوز» منتشر می‌شد، با لحنی به شدت تند!
سرویس سیاسی جوان آنلاین: مهدی تدینی پژوهشگر تاریخ معاصر، طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود به ذکر خاطره‌ای جالب و قابل توجه از همراهی با یکی از کارشناسان آمدنیوز در دوره زندان پرداخت؛ متن کامل یادداشت او در ادامه از نظر می‌گذرد:
 
بند هشت اوین کتابخانۀ کوچکی داشت که در ساعاتی از روز پاتوق من بود. بند هشت اساساً بند محکومان مالی و همچنین اتباع خارجی بود، اما شمار اندکی زندانی سیاسی هم داشت. گاهی جوانی، شاید سی ساله، به کتابخانه می‌آمد، شورانه‌سر کتاب‌های حقوقی را ورق می‌زد و می‌کوشید از مواد قانونی دستاویزی بیابد تا در دادگاه‌هایی که در پیش رو داشت از خود دفاع کند. لایحۀ دفاعیه می‌نوشت و با دقت آن‌ها را بازنویسی و اصلاح می‌کرد. پیدا بود مجموعه‌ای از محکومیت‌های مالی داشت. بعد‌ها فهمیدم برای مثال یکی از موارد اتهامی‌اش این بود که خود را پسر یکی از مقامات سیاسی معرفی کرده بود و گویا به عنوان کارچاق‌کُن از مردم پول گرفته بود.

یک روز که در کتابخانه کنارم نشسته بود، از من پرسید: «شما مشکلت چیه؟» گفتم مسائل سیاسی، اما، چون محکومان سیاسی در آن بند انگشت‌شمار بودند برایش سوال بود که محکومیت سیاسی چیست. چند سوال کرد و بعد هم خواست کمی اطلاعات سیاسی خود را بالا ببرد، پرسید: «قبل از احمدی‌نژاد کی رئیس‌جمهور بود؟» برایم عجیب‌ترین سؤال ممکن بود. بُهت‌زده پاسخ دادم: «خاتمی». اول متوجه نشدم واقعاً این چه پرسشی بود، اما وقتی بر بُهتم غلبه کردم فهمیدم واقعاً نمی‌دانست پیش از احمدی‌نژاد چه کسی در ایران رئیس‌جمهور بود؛ تا این اندازه از دنیای سیاست و مسائل عمومی بی خبر بود. از این گونه شخصیت‌ها به ندرت پیدا می‌شود. اینان چنان سر در گریبان منافع شخصی دارند و چنان ساکنِ برج‌عاج خویشند که گویی در دنیایی موازی زندگی می‌کنند. تا این‌جا هنوز هیچ‌چیز عجیبی در کار نیست...

دو سه سال که از آزادی‌ام گذشت می‌دیدم برخی سایت‌ها و کانال‌های به اصطلاح سیاسی از همین محکوم مالی که به دلیل کلاهبرداری و جعل زندان بود با عنوان «زندانی سیاسی» یاد می‌کنند. بعد از مدتی بیانیه‌هایی به اسم او در کانال «آمدنیوز» منتشر می‌شد، با لحنی به شدت تند! در این اثنا گویا محکومیت خود را هم کشیده و پس از آزادی با عنوان «زندانی سیاسی سابق!» و دانش‌آموختۀ علوم سیاسی از او نام برده می‌شود و امروز یکی از قهرمانان «آمدنیوزی» است!

هر گاه می‌بینم دوباره عکس و مطلبی از او با عنوان فعال سیاسی منتشر می‌شود، یاد آن روز می‌افتم که با بی‌خبری صادقانه‌ای می‌پرسید «پیش از احمدی‌نژاد کی رئیس‌جمهور بود؟» خواستم در این روز‌ها که هر روز خبر از بازداشت فلان مدیر و مسئول، خبر سوءاستفادۀ مالی این و آن می‌آید، بدانید موارد اُکازیون از این دست هم داریم.

پی‌نوشت: هیچ‌چیز به خوبی این «فعال سیاسی» ماهیت آمدنیوز را نشان نمی‌دهد. رسانه‌ای که آن‌قدر دروغ می‌پراکند تا اصلاً راست و دروغ بی‌معنا شود و گونۀ قلابی هر چیز جایگزین گونۀ حقیقی شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار