کد خبر: 966515
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
پیشنهاد جدید جانسون، «نه» به اروپا
نخست‌وزیر انگلیس یک بار دیگر گفته که ۳۱ اکتبر (۹ آبان ماه ۹۸) لندن چه با توافق و چه بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بوریس جانسون اروپاییان را به تجدیدنظر در توافق قبلی دعوت کرده و برای آنچه که او راه‌حل میانه نام گذاشته، به رئیس کمیسیون اروپایی هم نامه نوشته است، ولی اصرار اروپاییان بر اجرای توافق برگزیت، چشم‌انداز برگزیت بدون توافق (سخت) را بیش از پیش کرده است.

بوریس جانسون تا چند روز دیگر با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه ملاقات خواهد کرد. جانسون در جمع خبرنگاران در شهر ترورو در جنوب غرب انگلیس گفت: «چه با توافق و چه بی توافق آماده روز ۳۱ اکتبر هستیم.»‌وی ادامه داد: «دوستان و شرکای ما در آن طرف کانال تمایل اندکی برای تغییر موضع خود نشان داده‌اند، خوب من مطمئنم که آن‌ها تمایل نشان خواهند داد. جانسون علاوه بر درخواست زبانی، نامه‌ای هم به دونالد تاسک، رئیس کمیسیون اروپایی نوشته و پیشنهاد کرده که تا پایان دوره گذار پسا برگزیت، تعهد به ایجاد تنظیمات جایگزین به جای کشیدن «مرز سخت» میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند در نظر گرفته شود. جانسون در این نامه نوشته که معتقد است می‌توان به توافقی برای خروج از این اتحادیه دست یافت و این مسئله «مهم‌ترین اولویت» دولت او است. جانسون می‌گوید که ایجاد مانع فیزیکی در مرز ایرلند «ناکارآمد» است، زیرا اقدامی «ضد دموکراتیک و ناقض استقلال انگلیس به عنوان یک کشور است» و او به حصول اطمینان از عدم بازگشت مرز سخت در این مرز پایبند است. وی در ادامه نامه خود می‌نویسد: «دولت در مرز جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی زیرساخت یا ایست بازرسی و کنترل ایجاد نمی‌کند. ما خوشحال می‌شویم که تعهدی الزام‌آور را در این راستا بپذیریم و امیدواریم اتحادیه اروپا نیز چنین اقدامی را در پیش بگیرد.»‌جانسون در نامه خود به تاسک نوشت: زمان کوتاه است، اما انگلیس آماده اقدام سریع است و با توجه به زمینه‌های مشترک میان انگلیس و اتحادیه اروپا امیدوارم این اتحادیه نیز آماده اقدام سریع در این خصوص باشد. همزمان، «جیمز کلورلی» رئیس حزب محافظه‌کار انگلیس روز سه‌شنبه با تأکید بر این که اتحادیه اروپا باید در موضوع مرز‌های «ایرلند شمالی» انعطاف نشان دهد، گفت اکنون موضوع خروج با یا بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا بیش از لندن به «بروکسل» ارتباط دارد.

با این حال، اروپاییان تمایل اندکی برای تغییر در توافق قبلی برگزیت از خود نشان می‌دهند. در حالی که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز یک شنبه با گفتن اینکه «برلین آماده مقابله با هرگونه اختلال ناشی از برگزیت است» نشان داد چندان به تغییر در توافق راضی نیست، سخنگوی کمیسیون اروپا اعلام کرد این نهاد برای مواجهه با اجرای برگزیت بدون توافق از سوی دولت انگلیس در آمادگی کامل قرار دارد. به گزارش «رویترز»، «ناتاشا برتاد» روز دو شنبه گفت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق با بروکسل هرگز سناریوی ترجیحی اتحادیه اروپا نیست؛ ضمن اینکه مقامات اجرایی بروکسل نیازی به آماده‌سازی بیشتری را در این مرحله نمی‌بینند. او انگلیس را بازنده اصلی برگزیت سخت خوانده و گفته است: «این اقدام (برگزیت بدون توافق)، موجب خرابی قابل‌توجهی برای شهروندان و کسب‌وکار‌ها شده و تأثیرات منفی جدی بر اقتصاد دارد.»

لحظه شماری ترامپ برای خروج
رهبران امریکا و انگلیس در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص دورنمای برگزیت و انعقاد یک توافق تجارت آزاد بین کشورهای‌شان به بحث پرداختند. ترامپ در پستی در توئیتر که خرسندی او از برگزیت را نشان می‌دهد نوشت: «امروز بحثی عالی با نخست‌وزیر بوریس جانسون داشتم. ما درباره برگزیت و اینکه چطور پیشرفت سریع نسبت به انعقاد توافق تجارت آزاد میان امریکا و انگلیس حاصل کنیم صحبت کردیم. من مشتاق به ملاقات با بوریس جانسون در چند روز آینده در محل اجلاس گروه ۷ در فرانسه هستم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار