کد خبر: 966478
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
پایان بیست‌ودومین جشنواره تولیدات استانی صداوسیما
بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد در اولویت‌های تولید صداوسیما قرار گرفته است.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: علی دارابی معاون رسانه ملی در مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره تولیدات استانی صداوسیما، با بیان این موضوع تأکید کرد: در برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود تلاش بدخواهان و دشمنان ملت ایران رسانه ملی به طور اعم و صداوسیمای مراکز به‎ طور اخص پرفروغ ظاهر شدند. برنامه‌های ویژه مراکز از مستند، کارنامه انقلاب، مجموعه‌های نمایشی و برنامه‌های گفتگو محور، همه توانستند پرچم رسانه در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه خدمات و کارنامه پرافتخار انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته را به اهتزاز درآورند. دارابی با اشاره به اینکه در حال حاضر صدا و سیما، ۱۵۰ شبکه رادیو و تلویزیونی دارد، گفت: این ۱۵۰ شبکه رادیو تلویزیونی به بیش از ۳۵ زبان فراملی برنامه تولید می‌کنند. از این میان ۸۰ شبکه در معاونت استان‌هاست. معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به بالا رفتن کیفیت آثار تولید شده در شبکه‌های استانی تأکید کرد: سریال‌ها و تله‌فیلم‌های برتر استانی در بهترین ساعات پخش از شبکه‌های سراسری پخش خواهند شد.

دارابی با اشاره به تشکیل ستاد و کارگروه‌هایی در مراکز استان‌ها و ستاد معاونت برای برنامه‌ریزی، سیاستگذاری، هدایت، اقدام و نظارت بر حسن اجرای کار‌ها در حوزه بیانیه گام دوم، شعار سال رونق تولید و زبان و ادب فارسی عنوان کرد: تشکیل ستاد انتخابات در همه مراکز و ستاد معاونت که در سال ۹۷ تشکیل شده است و برنامه‌های مناسب برای حضور گسترده مردم در انتخابات را که راهبرد اصلی رسانه ملی است باید به این مجموعه اضافه کرد. وی با اشاره به برنامه سه ساله سازمان صدا و سیما گفت: ۲ هزار برنامه مستند در حوزه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در راستای رونق تولید تدوین شده است.

دارابی با بیان اینکه در بخش سریال‌ها و مجموعه‌های نمایش آثار درخشانی را شاهد بودیم که نشان از رشد سریال‌سازی دارد، گفت: در حوزه رادیو دو رخداد بزرگ صورت گرفت از جمله اینکه جشنواره استانی چلچراغ با همت صداوسیمای مرکز فارس و آستان احمدی و محمدی در حوزه تولیدات مرتبط با حضرت شاهچراغ احمد بن موسی (ع) و برگزاری نخستین جشنواره استانی در خراسان رضوی در زمستان امسال، با مشارکت آستان قدس رضوی برای تولیدات رادیویی رادیو زیارت نقش مهمی در افزایش تولید برای حوزه زیارت و شناسایی و کشف استعداد‌های جدید برای برنامه‌سازی در این حوزه محسوب می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار