کد خبر: 966322
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
شهردار تهران در آستانه عید غدیر اعلام کرد
سرویس جامعه جوان آنلاین: شهردار تهران با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در آستانه روز عید غدیر به مردم تهران هدیه بسیار ارزشمندی اعطا کردند، گفت: ساخت پروژه چهار باغ، شمال و جنوب اراضی عباس‌آباد را به یکدیگر متصل می‌کند.

پیروز حناچی، شهردار تهران روزگذشته در مراسم کلنگ‌زنی چهار باغ تهران گفت: یکی از ویژگی مهم چهار باغ تهران این است که باعث پیوستگی شمال و جنوب اراضی عباس‌آباد می‌شود.

وی افزود: آنچه از مجموع ۵۲۰ هکتار اراضی عباس‌آباد به ما تحویل داده شده، ۳۵۰ هکتار است و ساخت چهارباغ باعث پیوستگی شمال و جنوب می‌شود و این کار بدون حمایت رهبری محقق نمی‌شد که هدیه خوبی از طرف ایشان به مردم تهران اعطا شده است.

شهردار تهران گفت: این پروژه در حداقل زمان ممکن آماده خواهد شد و یکی از دستاورد‌های این پروژه اتصال به مصلی خواهد بود که از طریق یک زیرگذر این اتفاق خواهد افتاد.

حناچی افزود: مذاکراتی با مصلی شده است و یک ایستگاه مترو در اینجا ساخته خواهد شد تا مردم راحت‌تر دسترسی داشته باشند.

شهردار تهران درخصوص زمان بهره‌برداری این پروژه گفت: آقای مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری، قول داده است که فاز یک این مجموعه ظرف مدت یک‌سال ساخته شود.

حناچی درخصوص اینکه چه میزان ساختمان‌سازی در این مجموعه صورت خواهد گرفت، گفت: طبق مصوبه شورای عالی نهایت میزان ساخت‌و‌ساز ۵درصد کل سطح محوطه است.

پیروز حناچی در حاشیه افتتاح باغ و دریاچه هنر هم در جمع خبرنگاران درخصوص ویژگی‌های این پروژه گفت: چندین ایستگاه مترو و پایانه در غرب و شرق اراضی عباس‌آباد واقع شده است.

وی افزود: در این مجموعه باغ جواهرات، باغ کتاب و پارک آب‌و‌آتش وجود دارد که جزو جاذبه‌های این مجموعه برای شهروندان محسوب می‌شود.

حناچی خاطرنشان کرد: در حقیقت مجموعه اراضی عباس‌آباد از جاذبه‌های جدید شهر تهران محسوب می‌شود که طرح آن در شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده است.

شهردار تهران گفت: پس از اجرای کامل طرح اراضی عباس‌آباد این مجموعه به یک جاذبه بی‌بدیل تهران تبدیل می‌شود و سالانه چند میلیون نفر بازدیدکننده خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این مجموعه به طور قطع از مصادیق برقراری عدالت شهری در تهران و تثبیت‌کننده شعار تهران شهری برای همه خواهد بود.

حناچی در خصوص تأمین آب دریاچه گفت: قنات‌های متعددی به دریاچه وصل و تمام تلاش ما این است که از آب زیرزمینی استفاده نکنیم و از پسآب استفاده شود. اینجا تصفیه‌خانه‌ای دارد که آب را تصفیه می‌کند و با وزارت نیرو مذاکراتی انجام دادیم که تصفیه‌خانه‌های محلی ایجاد شود و با تصفیه فاضلاب از پسآب استفاده کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: ما امروز سه پروژه از پروژه‌های تهران را کلنگ زده و افتتاح کردیم که اولین آن چهارباغ از سوی رهبری به عنوان هدیه به مردم تهران داده شد و به نمایندگی از مردم تهران از رهبر انقلاب تشکر می‌کنم.

حناچی گفت: تمام تلاشم را می‌گذارم تا این هدیه به شیوه مناسبی مزین شده و آماده استفاده شهروندان شود و دومین این پروژه‌ها ایستگاه ۱۱۰ و سومین آن هم پروژه دریاچه هنر بود.

شهردار تهران افزود: باغ‌سازی ایرانی از سال‌ها قبل در فرهنگ ایرانی جا داشته و با این عقبه زیاد چهارباغ عباس‌آباد ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: در تیر سال ۷۲ پیرو نامه وزیر مسکن به رهبر انقلاب نقشه راهی برای اراضی عباس‌آباد تهیه شد و از آنجا ساخت اراضی عباس‌آباد شکل جدیدی به خود گرفت.

حناچی گفت: این اراضی میان چهار شاهراه شریانی قرار گرفته و چند ایستگاه مترو در اطراف آن وجود دارد که این منطقه تبدیل به یک جاذبه خاص شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار