کد خبر: 966169
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۱
معاون فنی‌و‌عمرانی شهرداری پایتخت خبر داد
در حالی که در شهر تهران از تعداد کارگاه‌های بزرگ پروژه‌های عمرانی کاسته شده است، این انتظار می‌رفت اقلاً اقدامات ریزعمرانی در شهر توسعه یابد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حالا در این بین به دلیل بی‌توجهی‌های صورت گرفته معاون فنی عمران شهرداری تهران از آسفالت دزدی در شهرداری خبر می‌هد که آسفالت‌های دزدیده شده هم در شهر‌های اطراف تهران به فروش رفته است. صفا صبوری گفت: در آسفالت دزدی عوامل شهرداری نیز دخیل هستند. این کم‌کاری در کنار سوءنظارت مزید بر علت شده است تا در دوره مدیریت جدید آسفالت بیشتر معابر پایتخت چهل تکیه یا چاله و چوله‌های شهری صدای رانندگان را در بیاورد.

آسفالت مناسب علاوه بر اینکه تردد در شهر را راحت می‌کند، سیمای معابر شهر تهران را هم جذاب می‌کند. اما حالا به دلیل کم‌کاری و عدم نظارت در بخش فنی و عمرانی آسفالت معابر شهر دارای ترک و چاله چوله‌های بسیاری است.

عمر کم آسفالت به دلیل کیفیت نامناسب مواد تشکیل‌دهنده آن و همچنین غیراصولی انجام دادن آسفالت، کاری کار را به جایی رسانده است، بیشتر معابری که اخیراً آسفالت شده‌اند هم نیاز‌مند ترمیم و لکه‌گیری باشند.

آب‌ماندگی به‌روی آسفالت در فصول بارش مشکل دیگری است که صدای شهروندان و رانندگان را درآورده است. پستی و بلندی‌های آسفالت، معابر شهری را به خاکریز‌های جبهه‌های جنگ تبدیل کرده است.

با وجود این همه مشکلات فقط در بخش آسفالت پایتخت، حالا معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از فروش آسفالت رایگان و دزدی آن خبر می‌دهد و می‌گوید که دراین جرم حتماً عوامل شهرداری هم دخیل هستند و اگر عوامل شهرداری نباشند امکان این آسفالت دزدی وجود ندارد.

صفا صبوری درباره وضعیت آسفالت‌ریزی در شهر تهران و علت آسفالت شدن مجدد برخی معابر شهر در فاصله کمتر از یک سال اظهار داشت: اکنون آسفالت‌های سطح شهر تهران پنج تا شش سال عمر دارند، اما معیار رساندن کیفیت آسفالت به سقف ۱۰ سال است. برخی از آسفالت‌ریزی‌های چندباره به دلیل عملیات ساخت و ساز است، اما نمی‌شود کاری برای آن انجام داد.

وی به خبرگزاری ایلنا گفت: نمی‌توانیم به مردم بگوییم جواز ساخت و ساز نگیرید، چون آسفالت‌های ما نو است، اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد افراد را جریمه و پول زیادتری به دلیل نو بودن آسفالت‌ها از آن‌ها دریافت می‌کنیم، زیرا عوارضی که دریافت می‌شود به نسبت عمر آسفالت است.

صبوری با اشاره به اینکه به دلیل نبود کانال‌های تأسیساتی از این قبیل مشکلات در شهر تهران وجود دارد، درباره آسفالت دزدی گفت: اصلاً نمی‌گوییم خلاف و دزدی نمی‌شود، به میزان کم و زیاد این امکان وجود دارد، اما آماری از میزان تخلفات در این زمینه نداریم، اما اگر موردی اینچنینی وجود دارد شهروندان به ما منتقل کنند و با آن برخورد خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه به یک نمونه از تخلفات در زمینه توزیع آسفالت در سطح شهر اشاره کرد و گفت: چند وقت پیش خبردار شدیم بخشی از آسفالتی که رایگان بین مناطق توزیع می‌شود، توسط فردی دزدیده و در شهر‌های اطراف تهران به فروش می‌رسد که حراست شهرداری در حال پیگیری این ماجرا‌ست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار