کد خبر: 966020
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرزخبرداد
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز امسال ۲۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده راه های استان را با حکم قضایی تخریب کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز با اعلام این خبر گفت: در این مدت ۴۹ تابلو غیر مجاز در محدوده راه‌های استان جمع آوری و بنای مرتبط با نصب تابلوی غیرمجاز با حکم قضایی تخریب شد.

مهرداد جهانی افزود :این تخریب ها در محدوده جاده کرج - چالوس، محور نظرآباد، جاده اشتهارد و راه های ارتباطی شهرستان ساوجبلاغ تخریب شدند.

وی با اشاره به اینکه هر گونه تجاوز به حریم راه ها اعم از ساخت و ساز ابنیه یا نصب تابلو بدون اخذ مجوزهای لازم و رعایت ضوابط ایمنی خلاف قانون است، افزود: ساخت و ساز و نصب تابلو در حاشیه جاده ها دارای ضابطه و قوانین خاصی است که بر حسب آن باید مکان یابی صحیح انجام شود.

جهانی با قدردانی از همراهی نهادهای قضایی و انتظامی استان برای برخورد مجدانه با متجاوزان به حریم راه ها گفت: بدون شک برخورد با متجاوزان به حریم راه ها بدون مساعدت و همکاری نهادهای قضائی و انتظامی استان مقدور نیست.

 وی با تاکید بر این که رعایت نکات ایمنی در جاده ها به لحاظ فراهم کردن شرایط سفر ایمن و مناسب برای مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: هر واحد تولیدی و یا صنفی که بخواهد در حاشیه راه ها اقدام به احداث سازه و یا نصب تابلو نماید باید درخواست خود را به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مربوطه ارائه کند تا پس از بررسی کارشناسی و رعایت ضوابط تعیین شده و اصول ایمنی، در صورت نبود موانع، مجوز لازم برای متقاضی صادر شود.

استان البرز دارای یک هزارو ۴۵۰ کیلومتر آزادراه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای ایران مربوط به این راه ها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار