کد خبر: 965974
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
امسال هفت اثر در بخش فیلم‌های مرمت‌شده سینمای کودک سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش درمی‌آید.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش «جوان» به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان، جشنواره امسال میزبان بخشی با عنوان نمایش فیلم‌های مرمت شده سینمای کودک ایران است.

اسامی فیلم‌هایی که در این بخش به نمایش درمی‌آیند عبارتند از: «ساز دهنی» به کارگردانی امیر نادری، «خانه دوست کجاست» ساخته عباس کیارستمی، «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، «داستان‌های شاهنامه» ساخته علی‌اکبر صادقی، «شهر موش‌ها» اثر مرضیه برومند، «دزد عروسک‌ها» به کارگردانی محمدرضا هنرمند و «پاتال و آرزو‌های کوچک» ساخته مسعود کرامتی.

این فیلم‌ها در دو سینمای پردیس سینمایی چهار باغ (سالن چهل ستون) و اصفهان سیتی سنتر۴ به نمایش گذاشته می‌شوند.

همچنین در جشنواره امسال بخشی به عنوان نمایش فیلم‌های خاطره‌انگیز در نظر گرفته شده است که شامل فیلم‌های «یکی بود یکی نبود» به کارگردانی ایرج طهماسب، «خواهران غریب» ساخته کیومرث پوراحمد، «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب، «گربه آوازه خوان» ساخته کامبوزیا پرتوی و «شهر موش‌ها» اثر مرضیه برومند می‌شود. این فیلم‌ها قرار است در پردیس هنر اصفهان به نمایش دربیاید. امسال همزمان با روز‌های برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان طرح سینما سیار نیز در ۲۵ استان محروم اجرا خواهد شد. صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان درباره این طرح گفت: با توجه به اینکه دستگاه‌های سینما سیار در اختیار انجمن سینمای جوان است به این نتیجه رسیدم که چقدر خوب می‌شود تا با همکاری بنیاد سینمایی فارابی به بهانه جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوانان ما نیز در مناطق محروم و سیل‌زده یک رویداد مرتبط با سینمای کودک برگزار کنیم، البته این رویداد به شکل رایگان برای کودکان برگزار خواهد شد. نام طرح را نیز به مناسبت سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان «سینما خاطره» برگزیدیم.

وی درباره اکران آثار در این طرح بیان کرد: فیلم‌ها در اصفهان اکران محدود دارند، اما در سینماسیار می‌خواهیم به شکل وسیع در استان‌ها و شهر‌های مختلف فیلم‌هایی را اکران کنیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که آثار موزیکال و نوستالژیک را نمایش دهیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان یادآور شد: این طرح در بیش از ۱۵۲شهر و روستا و در بیش از ۲۵ استان کشور برگزار خواهد شد.

موسوی در پاسخ به این سؤال که این طرح تنها محدود به زمان برگزاری جشنواره خواهد بود یا ادامه خواهد داشت نیز گفت: این طرح از ۳۰مرداد تا سوم شهریور به مدت پنج روز اجرا خواهد شد، اما درباره ادامه آن باید شرایط را سنجید.

سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ٢٨مرداد تا چهارم شهریور ٩٨ به دبیرى علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار