کد خبر: 965768
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
عضو هیأت مدیره انجمن آیین دادرسی مدنی ایران از احتمال ۳ سال حبس برای قاتل عفو شده (محمدعلی نجفی) خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: احمد محمدی سهروردی در رابطه با اعلام رضایت و بخشش نسبت به محمدعلی نجفی به عنوان فردی که مرتکب قتل عمد شده گفت: احتمال ۳ سال حبس برای قاتل عفو شده می‌رود.

وی ادامه داد: چنانچه قاتل با رضایت اولیای دم مواجه شود و رضایت هم از سوی اولیای دم داده شود از بابت بازدارندگی ارتکاب جرم در جامعه، قاضی می‌تواند تا سه سال حکم حبس برای مجرم تعیین کند.

محمدی گفت: حکم قصاص برای زمانی است که فردی که مرتکب جنایت شده و قتل نفس کرده، احساس نکند که ممکن است در ازای این عمل نادرست خود، امنیت داشته و مجازاتی برایش نباشد.

عضو هیأت مدیره انجمن آیین دادرسی مدنی ایران در مورد اینکه در شرایط فعلی که اولیای دم رضایت داده‌اند باز هم می‌توانند دیه گرفته یا پولی میانشان رد و بدل شود، گفت: اولیای دم می‌توانند رضایت دهند این موضوع یک حق است و می‌توانند کمتر از دیه معادل یا بیشتر از آن را بگیرند یعنی می‌توانند بالاتر از رقم دیه بخواهند و این حدی ندارد. در قانون آمده چیزی که رضایت درونی اولیای دم را تأمین کند بنابراین می‌تواند حتی رقم میلیاردی هم شود.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
اون سه سال رو هم یه جوری به یه روز کاهش میدین بعد یه جایزه هم به قاتل میدین و زنذگی از نو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
فقط ۳ سال برای کشتن یک ادم و حمل و استفاده مرگبار از اسلحه غیر مجاز !!!!!!!!!!!!!!! این دستگاه قضایی بدرد لای جرز میخوره
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
0
خیلی جالبه شما قتل انجام بدی انهم با سلاح گرم غیر قانونی و بعد بیایی و فقط 3 سال حبس صوری بگیری. حالا اگر یک بنده خدایی از مردم عادی بود اعدام بعلاوه حبس ابد بعلاوه شلاق بعلاوه اتاق انفرادی بعلاوه هزاران بیماری دیگر و اخرش اعدام در ملا عام . باید به قضاوت ها شک نمود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار