کد خبر: 965706
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
داریوش مهرجویی از جمله معدود کارگردانان نسل اول سینما بعد از شش سال دوری از سینما می‌خواهد فیلم جدیدی بسازد.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: داریوش مهرجویی از کارگردانان موج نو سینما که در مقابل فضای فیلمفارسی، سینمای جدیدی را ارائه می‌داد که برگرفته از تفکر و نگاه فرهنگی به سینما بود، قرار است فیلم سینمایی جدیدی را بسازد. مهرجویی شش سال بعد از ساخت «اشباح»، فیلم سینمایی «لامینور» را خواهد ساخت.

از نکات جالب توجه در ساخت فیلم «لامینور» حضور چهره‌هایی است که در آثار قدیمی‌تر مهرجویی حضور داشته‌اند. علی نصیریان که آخرین بار در سال ۵۹ در فیلم «مدرسه‌ای که می‌رفتیم» با مهرجویی همکاری داشت، به پروژه لامینور پیوسته است. عبدالله اسکندری طراح و گریمور شناخته شده سینما نیز بعد از همکاری در فیلم‌هایی، چون «هامون» و «پری» در فیلم جدید مهرجویی حضور دارد. بهرام بدخشانی، مدیر فیلمبرداری باسابقه سینما نیز که در کارهایی، چون «چه خوبه برگشتی» و «بمانی» با مهرجویی همکاری داشته در فیلم لامینور مدیر فیلمبرداری خواهد بود.

مهرجویی از جمله کارگردانانی است که از ساخته‌های قدیمی‌اش در سینما به عنوان شاخص‌های سینمای ایران نام برده می‌شود و در اکثر فیلم‌هایی که ساخته توانسته برگی به تاریخ سینمای ایران بیفزاید، اگرچه او نیز مانند مسعود کیمیایی در ساخته‌های اخیرش با انتقاد‌های زیادی از طرف منتقدان و علاقه‌مندان به سینما روبه‌رو بوده ولی همین که به جای خانه‌نشینی و دور شدن از فضای سینما هنوز هم تلاش می‌کند فیلم بسازد و گروه فیلمسازی خوبی را در کنار خود جمع کرده است، جای تقدیر دارد. اخیراً در نظرسنجی مجله فیلم و با انتخاب بیش از ۱۴۰ منتقد سینما، داریوش مهرجویی توانست عنوان بهترین کارگردان تاریخ سینمای ایران را به دست آورد.

در خصوص داستان فیلم «لامینور» هنوز اطلاع‌رسانی خاصی نشده‌است و تنها چند سایت به دلیل اینکه لامینور یک اصطلاح موسیقایی است، این احتمال را داده‌اند که فیلم جدید مهرجویی نیز حال و هوایی نزدیک به «سنتوری» داشته باشد. همکاری مجدد مهرجویی با همسرش وحیده محمدی‌فر که فیلمنامه «لامینور» را نوشته، با انتقاد‌هایی روبه‌رو بوده است. بعضی از منتقدان با اشاره به تجربه‌های شکست خورده همکاری این زوج سینمایی در آثاری مانند «آسمان محبوب» و «اشباح» پیش‌بینی کرده‌اند که لامینور نمی‌تواند از پیش به عنوان اثری تاثیرگذار از مهرجویی باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار