کد خبر: 965703
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
مطابق هر سال اعلام شده است که مدارس دولتی نباید شهریه دریافت کنند
بهتر نیست آموزش‌وپرورش ما را به خنده واندارد و خیلی رسمی و مؤدبانه شهریه‌ای تحت عنوان کمک به مدرسه تعریف و اصل ۳۰ قانون اساسی را هم که آموزش رایگان تا مقطع متوسطه را بر عهده دولت گذاشته است، اصلاح کند تا با رسمی شدن این شهریه حداقل جلوی فساد و پول‌های هر کی به هر کی گرفته شود؟
محمد صادق عبداللهی

سرویس جامعه جوان آنلاین: رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش تهران اعلام کرده است: «در مدارس دولتی نباید مبلغی به عنوان شهریه دریافت شود.» او خواسته است خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلف با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۶۴۰۰۶ تماس بگیرند. خیلی هم ژست مردم‌داری گرفته است و گفته ۷۲ ساعته به گزارشات رسیدگی می‌کنیم!

این گفته را بدون استثنا هر سال در همین روز‌ها می‌شنویم. قطعاً هم آموزش‌وپرورش می‌داند که هیچکس این شعار‌ها را باور نمی‌کند و هم مردم می‌دانند اگر می‌خواهند بچه‌شان در مدرسه‌ای ثبت نام شود راهی جز پرداخت پول ندارند و زنگ زدن به آن شماره دردی را از آن‌ها دوا نمی‌کند.

اینطور است که یک مکانیزم فساد و قانون‌گریزی هر سال به صورت غیر رسمی تکرار و تکرار می‌شود و کاملاً هم واضح است که کسی نمی‌خواهد جلوی آن را بگیرد وگرنه حسابرسی مدارس کار سختی نیست!

با این وجود بهتر نیست آموزش‌وپرورش ما را به خنده واندارد و حداقل پولمان را که می‌گیرد کاری نکند که فکر کنیم احمق فرضمان کرده‌اند؟! من که می‌گویم با بازنگری در اصل ۳۰ قانون اساسی که آموزش رایگان شهروندان تا مقطع متوسطه را بر عهده دولت گذاشته است، قانونی و مؤدبانه شهریه‌ای را تحت عنوان کمک به مدرسه تعریف کنند تا با رسمی شدن این شهریه حداقل جلوی فساد و پول‌های هر کی به هر کی گرفته شود!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار