کد خبر: 965429
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
روزنامه الاخبار فاش کرد که سفر اخیر هیئت حماس به تهران با وجود مخالفت‌های مصر و عربستان صورت گرفته است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، روزنامه الاخبار دیروز نوشت که هیئت حماس در سفر اخیر خود به تهران حامل نامه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای آیت‌الله «علی خامنه‌ای» بود و از نظر آن موافقت رهبر عالی ایران با دریافت این نامه، نشانه قدردانی از حماس و عمق رابطه با این جنبش بود، زیرا آیت‌الله خامنه‌ای چندی قبل از آن، دریافت پیام رئیس‌جمهور امریکا با میانجیگری نخست‌وزیر ژاپن را رد کرده بود.

نامه هنیه به رهبر ایران شامل چهار محور به شرح زیر بود:
- خطرات «معامله قرن» برای منطقه و راهبرد حماس برای مقابله با آن.
- چگونگی ایستادگی کشور‌های منطقه در برابر طرح معامله قرن.
- برداشت و ارزیابی حماس از تنش منطقه‌ای و سازو کار مقابله با آن.
- تشکر و قدردانی از حمایت ایران از مقاومت.

رهبر ایران پس از خواندن این نامه بر لزوم مقابله با معامله قرن و شکست آن تأکید کردند و خطاب به مسئولان حماس اظهار داشتند: پیروزی از آن شماست و شما و «سیدحسن نصرالله» در الاقصی نماز خواهید خواند. هیئت مزبور نیز در پاسخ به ایشان گفتند «شما نیز با ما خواهید بود.»

به نوشته الاخبار، پس از خروج عکاسان و خبرنگاران، سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، حضور یافت و در ادامه، هیئت حماس موضوع تغییرات ساختار نظامی خود، موانع موجود و نیز سلاح مورد نیاز را مطرح کرد و سپس همگی بر اهمیت اتحاد محور مقاومت تأکید و اعلام کردند که در صورت حمله علیه یکی از طرف‌های محور مقاومت، سایر طرف‌ها، به یاری آن خواهند آمد. به نوشته الاخبار، در نشست هیئت حماس با رهبر ایران، اصل «وحدت جبهه‌ها» و «وحدت سرنوشت» به شکل رسمی به عنوان بخشی از سیاست محور مقاومت مورد تأیید قرار گرفت. الاخبار گفته که سفر هیئت حماس یک تحول مهم بود که از زمان جنگ ۲۰۱۴ پایه‌گذاری شد. در آن زمان، فرماندهان گردان‌های «القسام» به تهران آمدند و خواستار موشک‌های نقطه‌زن شدند. جمهوری اسلامی ایران نیز متعهد شد که تکنولوژی این موشک‌ها را به قلب غزه خواهد رساند که عملاً این اتفاق رخ داد. در این دیدار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر حمایت تهران از فلسطین، تأکید کردند: «تحت هر شرایطی، جمهوری اسلامی با تمام توان در کنار ملت و مقاومت فلسطین خواهد بود تا فلسطین آزاد شود». به نوشته الاخبار، رهبر عالی ایران در پایان این دیدار با تأکید بر حمایت تهران از فلسطین، اظهار داشتند، جمهوری اسلامی ایران تحت هر شرایطی با تمام توان و امکانات در کنار ملت و مقاومت فلسطین خواهد ایستاد تا فلسطین آزاد شود. الاخبار همچنین فاش کرده که چند روز پیش از سفر هیئت حماس به تهران، عربستان پیامی به این جنبش داد با این مضمون که با ایران قطع رابطه کنید، در غیر این صورت ریاض روابط خود را با حماس قطع خواهد کرد و حماس نیز در پاسخ اعلام کرد، رابطه مستحکم با ایران را ادامه خواهیم داد و چنانچه عربستان درصدد اجرایی کردن تهدید خود برآید، زیان خواهد دید نه حماس. به نوشته الاخبار، هرچند سفر هیئت حماس به تهران پیش از تهدید عربستان برنامه‌ریزی شده بود، با این حال به مثابه پاسخ غیرمستقیم به درخواست ریاض بود و البته فقط عربستان مخالف این سفر نبود، بلکه مصر نیز اجازه خروج هنیه از غزه را به خودداری از سفر به تهران مشروط کرد، اما هنیه تأکید کرد که درصدد است در سفر خارجی راهی ایران شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار