کد خبر: 965281
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:
با جایگزین شدن سبک اجرایی مهرواره به جای جشنواره، آثار آسیب‌زای رقابت‌های فردی در جشنواره‌ها بر کودکان و نوجوانان از بین می‌رود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: فضای فرهنگی کشور جشنواره‌زده شده و بهتر است مهرواره‌ها را جایگزین جشنواره‌ها کنیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری در آیین پایانی نخستین مهرواره داستان آفرینش در تبریز تأکید کرد: کانون با این نگاه که رقابت‌های فردی می‌تواند برای کودکان و نوجوانان آسیب‌زا باشد، عنوان برنامه‌اش را مهرواره گذاشته است تا در بچه‌ها این حس که یکی پیروز شده و دیگری شکست خورده است، به وجود نیاید. رئیس هیئت مدیره کانون در این آیین که روز ۱۷مرداد ۱۳۹۸ در سینما قدس تبریز برگزار شد، همچنین با انتقاد از افزایش رویداد‌ها و جشنواره‌های رقابتی در محیط‌های آموزشی و آموزش و پرورش، پیشنهاد کرد همه دستگاه‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کودک و نوجوان به برگزاری مهرواره‌ها روی بیاورند چراکه علاوه بر اثرات مثبت و سازگاری با فرهنگ ما، جامعه نیز به آن نیاز دارد. وی در ادامه، این رویداد غیررقابتی را که عده‌ای نوجوان به دلیل داستان‌نویسی گردهم آمده‌اند یک اتفاق مبارک دانست و خطاب به اعضای نوجوان کانون گفت: روح مانند جسم به غذا نیاز دارد و چه خوب است اهل این لذت انسانی و کمال‌جویی طبیعی، مطالعه و آفرینش و خلق معنی شده‌اید.
مدیرعامل کانون برگزاری مهرواره داستان آفرینش را محصول فعالیت دائمی و فرصتی برای تماشای بخشی از تلاش‌های مستمر کانون در حوزه ادبیات عنوان و اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد موفقیت این نوجوانان اهل قلم و هنرمند و تربیت نسلی پویا و خلاق در عرصه داستان‌نویسی باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار