کد خبر: 964803
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
مدیر دپارتمان عربی کانون زبان ایران از برگزاری دوره ویژه آموزش زبان عربی با گویش عراقی خبر داد و گفت: زائران اربعین در این دوره پرکاربردترین جملات و اصطلاحات مورد نیاز را می‌آموزند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: یاسر زنگنه، مدیر دپارتمان عربی کانون زبان ایران از برگزاری اولین دوره آموزش زبان عربی ویژه زائران و کارگزاران اربعین حسینی با گویش عراقی خبر داد و گفت: برای اولین بار در کشور در دو مرکز جم (خیابان جم) و مرکز وصال (خیابان وصال) کانون زبان ایران دو دوره آموزشی ویژه آموزش فشرده زبان عربی برای زائران اربعین برگزار می‌شود. وی با اشاره به اینکه در ایران، زبان عربی عموماً به صورت زبان کتابی تدریس می‌شود و این در حالی است که در هر کشوری گویش عربی مخصوص آن کشور وجود دارد، گفت: مردم عراق نیز عربی را به گویش خاص خود صحبت می‌کنند و برای برقراری ارتباط بهتر با مردم عراق زائران اربعین می‌توانند عربی را به گویش عراقی بیاموزند.
زنگنه اعلام کرد: در این دوره آموزشی که به دو صورت فشرده یک ماهه و فوق فشرده سه روزه برگزار می‌شود، پرکاربردترین جملات و کلمات مورد نیاز زائران اربعین به آن‌ها آموزش داده می‌شود. وی در خصوص کتاب آموزشی که در این دوره مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز اعلام کرد: با توجه به نبود کتاب مناسب، کتاب ویژه آموزش عربی به زائران اربعین در حال تدوین است. در این کتاب علاوه بر جملات و اصطلاحات مورد استفاده در اربعین، لغت‌نامه اصطلاحات مورد نیاز گویش عراقی نیز در پایان کتاب چاپ می‌شود. مدیر دپارتمان عربی کانون زبان ایران افزود: ثبت‌نام این دوره از نیمه مردادماه، آغاز می‌شود و کلاس‌ها نیز از شهریور‌ماه، آغاز به کار می‌کند و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌تواند به شعبه جم و وصال کانون زبان ایران مراجعه و ثبت‌نام کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار