کد خبر: 964802
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
استخوان مصنوعی تولیدشده با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخت داخل کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رونمایی شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مراسم رونمایی از استخوان مصنوعی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های این دانشگاه حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است، اظهار داشت: ما با ایجاد مراکز رشد علوم دارویی، دندانی و علوم غذایی یکی از دانشگاه‌های پیشرو در عرصه‌های فناوری هستیم. وی افزود: اکنون بیش از ۶۵ دانشگاه دانش‌بنیان با تولید ۱۰۰ محصول دانش‌بنیان در این دانشگاه فعالیت می‌کنند. معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تسهیلات درنظر گرفته به فناوران در این دانشگاه یادآور شد: «حدود ۵ میلیارد تومان از دو سه سال گذشته به فناوران وام اعطا شده است.» البته باید گفت، حرکت به سمت فناوری به معنای مسدودکردن پژوهش نیست بلکه هدایت به سمت فناوری است.
زرقی خاطرنشان کرد: با تقاهمنامه‌ای که با وزارت دادگستری صورت داده‌ایم، اتاق مالکیت فکری در این دانشگاه ایجاد کرده‌ایم تا فناوران از دانش خود محافظت کنند، ضمن اینکه دو مرکز رشد درخصوص تجهیزات پزشکی در برنامه‌های خود در نظر گرفته‌ایم و با یکی از دانشگاه‌های مطرح مهندسی کشور نیز مرکز رشدی ایجاد خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار