کد خبر: 964530
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
اعضای یک‌شبکه سرقت که با دستبرد به خانه‌های شمال تهران ۲۰‌میلیارد تومان به جیب‌زده‌اند، یک به یک بازداشت شدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، این پرونده از یک‌سال قبل و همزمان با طرح شکایت‌های مشابه درباره سرقت از خانه‌های شمال تهران در دستور کار اداره هفدهم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. یکی از شاکیان در توضیح شکایت خود گفت: خانه من در خیابان دروس در شمال تهران است. همراه اعضای خانواده‌ام برای خرید از خانه بیرون رفتیم. وقتی برگشتیم متوجه به هم‌ریختگی خانه شدیم و فهمیدیم که دزد به خانه زده است. سارقان با تخریب گاوصندوق که داخل اتاق خواب بود ۳‌میلیارد تومان پول و طلا سرقت کردند و گریخته بودند. من هم با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفتم و لحظاتی بعد مأموران کلانتری‌۱۲۴‌قلهک در محل حاضر شدند. در بررسی‌های کارآگاهان اداره هفدهم پلیس‌آگاهی از محل حادثه مشخص شد که سارقان از راه بالکن طبقه اول وارد شده‌اند و پس از سرقت هم از همان مسیر محل را ترک کرده‌اند.
در شاخه دیگری از تحقیقات، کارآگاهان پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند چهره یکی از سارقان را که از مجرمان سابقه‌دار بود شناسایی کنند. در جریان تحقیقات بعدی مشخص شد که متهم از اعضای یک باند هشت‌نفره سرقت از منازل است که مخفیگاه آن‌ها در شرق تهران شناسایی شد. بعد از شناسایی مخفیگاه متهمان بود که کارآگاهان آخرین روز تیرماه وارد مخفیگاه متهمان شده و اعضای باند را بازداشت کردند و از مخفیگاه آن‌ها مقداری از لوازم سرقت شده از جمله چهار دستگاه خودروی کشف کردند.
سردسته باند در بازجویی‌ها گفت: ما هشت‌نفر در سه تیم جداگانه اقدام به سرقت می‌کردیم. ابتدا خانه‌های مورد نظر را در شمال شهر شناسایی کرده و در فرصت مناسب وارد می‌شدیم و بعد از سرقت محتویات گاوصندوق‌ها فرار می‌کردیم.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس‌آگاهی تهران گفت: اعضای باند در بازجویی‌ها به ۱۰۰‌فقره سرقت از منازل اعتراف کرده‌اند. وی گفت: متهمان اموال سرقتی را در شهر‌های غربی کشور به قیمت پایین می‌فروختند که ارزش اموال سرقت شده تاکنون ۲۰‌میلیارد تومان برآورد می‌شود. وی گفت: تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر متهمان در اداره هفدهم پلیس‌آگاهی تهران جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار