کد خبر: 963813
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸
آژانس اطلاعات دفاعی امریکا (DIA) مدعی است که کره‌شمالی احتمالاً از زمان نخستین دیدار میان رئیس‌جمهور امریکا و رهبر کره‌شمالی در سال گذشته در سنگاپور ۱۲ بمب اتمی تولید کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال ضمن فاش کردن این خبر نوشت که بر اساس تخمین‌های انجام‌شده از جانب تحلیل‌های امنیتی، کره‌شمالی احتمالاً بین ۲۰ تا ۶۰ بمب اتمی دارد. با این حال آژانس اطلاعات دفاعی امریکا از ارائه هرگونه برآورد و آمار درباره تسلیحات اتمی به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال امتناع کرد.
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال همچنین گزارش داد که فعالیت در تأسیسات تسلیحاتی کره‌شمالی حاکی از آن است که پیونگ‌یانگ به ساخت مواد شکاف‌پذیر و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ادامه داده است.
جنی تاون از مرکز استیم سون که یک اندیشکده امنیتی است و جفری لوییس از مرکز جیمز مارتین برای مطالعات عدم گسترش تسلیحات اتمی به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند که کانتینرها، کامیون‌ها و جمعیت تجهیزات در تأسیسات تسلیحاتی کره‌شمالی را حرکت می‌دهند و این احتمالاً بیانگر تولید چنین تسلیحاتی است.
این گزارش پس از آن منتشر شد که کره‌شمالی اوایل صبح پنج شنبه دو موشک کوتاه‌برد شلیک کرد.
ترامپ پیش‌تر ابراز اطمینان کرده که کره‌شمالی آزمایشات اتمی و موشکی انجام نخواهد داد.
ترامپ ماه فوریه پس از دومین دیدارش با کیم‌جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در ویتنام گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل این است که کیم‌جونگ‌اون به من قول داد که دست به انجام آزمایشات موشکی و اتمی نمی‌زند. من به او اعتماد دارم و روی حرف‌هایش حساب می‌کنم امیدوارم که وعده‌های او حقیقی باشند. ترامپ همچنین در ماه مه در توئیتی نوشت که اطمینان دارد کیم جونگ‌اون بر سر وعده خود به ترامپ خواهد ماند. ترامپ روز جمعه هم گفت که از پرتاب موشکی روز پنج شنبه کره‌شمالی نگران نیست و ضمن کم اهمیت جلوه دادن این موشک‌ها به عنوان موشک‌های کوتاه‌برد به روابطش با رهبر کره‌شمالی افتخار کند. رئیس‌جمهور امریکا بامداد شنبه نیز در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت که از آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی ناراحت نیست. وی درباره کره‌شمالی گفت: «ما خیلی خوب کار کردیم. خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد. آن‌ها آزمایش هسته‌ای انجام ندادند. آن‌ها موشک کوچکی را آزمایش کردند. من فکر می‌کنم درباره کره‌شمالی خیلی خوب کار کردیم. ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی بامداد پنج شنبه اعلام کرد کره‌شمالی اقدام به پرتاب دو موشک ناشناس کرده و ژاپن نیز ساعتی بعد اعلام کرد این موشک‌ها از نوع بالستیک کوتاه‌برد بوده‌اند.
آزمایش موشکی کره‌شمالی در حالی انجام گرفته است که مقامات این کشور پیش از این در خصوص برگزاری رزمایش ماه آینده میلادی کره‌جنوبی و امریکا هشدار داده بودند. اواخر تیرماه، کره‌شمالی اعلام کرد که احتمال دارد به دلیل رزمایش‌های ماه آینده واشنگتن- سئول، حتی در خصوص آزمایش اتمی خود نیز که بنا به دلایلی کاهش پیدا کرده بود، تجدیدنظر کند.
در همین حال وزارت دفاع ژاپن روز گذشته تصریح کرد که موشک‌های جدید کره‌شمالی که اخیراً آزمایش شده است، دارای خط سیری است که در موشک‌های بالستیک متعارف معمول نیست و به همین دلیل، رهگیری اینگونه موشک‌ها دشوار می‌شود. شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن گزارش کرد که مقامات دفاعی ژاپن همچنین اعتراف کرده‌اند بر اساس یافته‌های ارتش امریکا و کره‌جنوبی این نوع موشک‌ها قابلیت رسیدن به ژاپن را دارد.
طبق این گزارش، دو موشکی که روز پنج شنبه هفته گذشته، کره‌شمالی پرتاب کرد، قادر است مسافتی معادل ۶۰۰ کیلومتر را طی کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار