کد خبر: 963443
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴
رئیس پلیس پایتخت از مراجعه روزانه ۱۷‌هزار نفر به کلانتری‌ها و پلیس فتای تهران خبر داد و تأکید کرد: آموزش شهروندان در استودیوی پلیس می‌تواند باعث کاهش جرائم و مراجعه آن‌ها به مراکز انتظامی شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، مراسم افتتاحیه استودیو پلیس پایتخت صبح دیروز در پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ برگزار شد.
سردار احمد نوریان، سخنگو و معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی در این مراسم گفت: امیدواریم همکاری ما با صداوسیما به حدی برسد تا ما بتوانیم آنلاین اخبار را به مردم برسانیم. سردار نوریان ادامه داد: جامعه به شدت در حوزه پیشگیری اجتماعی و پیشگیری به وضعی نیاز دارد تا اخبار برایش آنلاین مخابره شود. سخنگوی ناجا تأکید کرد: پیشگیری باید مبنای تمامی فعالیت‌هایمان قرار بگیرد. موضوعات مورد علاقه و مورد نیاز جامعه را می‌توانیم به صورت آنلاین و لحظه‌ای برای مخاطب ارسال کنیم. سخنگوی ناجا گفت: پیشگیری باید مبنای تمام فعالیت‌های‌مان باشد.

آموزش، تخلف و جرم را کاهش می‌دهد
فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم گفت: «این استودیو با هدف افزایش توان قدرت ایجابی و آموزشی افتتاح شد و دومین هدف، ارتقای احساس امنیت و آرامش است.» سردار رحیمی گفت: «سومین هدف ارتقای انضباط اجتماعی است. قرارگاه ایجاد نظم و انضباط در شهر تهران توسط پلیس و شهرداری با هدف ارتقای انضباط اجتماعی، تشکیل شده‌است و در طول خیابان‌های پایتخت و اطراف آن اقداماتی انجام داده‌ایم.» رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه چهارمین هدف ما ارتباط با مردم است، عنوان کرد: «روزانه ۲ هزار نفر به پلیس فتا و ۱۵‌هزار نفر به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند که با حضور پلیس‌های تخصصی در این استودیو آموزش‌های لازم به مردم ارائه خواهد شد، تا جرائم کاهش یابد.»

هشدار جاده‌ای
در ادامه سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: «یکی از اولویت‌های جدی پلیس، مسئله نظم و انضباط ترافیکی است. کاهش تصادفات و به تبع آن کاهش آمار جانباختگان و مصدومان حوادث نیز اولویت دیگر است.» وی از راه‌اندازی سامانه RDS (هشدار‌های جاده‌ای) خبر داد و افزود: «این سامانه با کمک وزارت‌راه و شهرسازی و صدا و سیما در شهر‌ها و جاده‌های کشور نهادینه خواهد شد تا از طریق این سامانه هشدار‌های جاده‌ای به هموطنان ارائه شود. تفاهم‌نامه آن آماده و برای ۱۰‌کلان‌شهر کشور ابلاغ و اجرایی خواهد شد تا بتوانیم از این ظرفیت صدا و سیما برای توسعه ترافیکی و کاهش تلفات استفاده کنیم.»

ارتقای فرهنگ عمومی
سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ هم درباره مأموریت‌های استودیوی پلیس تهران گفت: «از اهداف این استودیو، آموزش و ارتقای فرهنگ عمومی با تولید و پخش برنامه ها‌ی آموزشی، فرهنگی و آموزش کاربران ترافیک و انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار