کد خبر: 961623
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری پایتخت از بازداشت فردی خبر داد که با بدل‌اندازی طلا، قصد داشت مجسمه‌های برنجی را به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به فروش برساند.

سرویس جامعه جوان آنلاین: روز گذشته عوامل عملیات کلانتری ۱۳۵ آزادی، حین گشت‌زنی در محدوده استحفاظی خود با فردی روبه‌رو شدند تعدادی مجسمه همراهش بود و پیش‌تر توسط عوامل همین کلانتری به جرم بدل‌اندازی دستگیر شده بود که وی برای بررسی بیشتر به کلانتری منتقل شد.

بررسی‌های بیشتر نشان داد این مرد ۳۲ ساله که ساکن یکی از شهرستان‌های غربی استان تهران است، پیش‌تر به جرم بدل‌اندازی بازداشت و به دلیل عدم وجود شاکی خصوصی آزاد شده بود.

شگرد این متهم به این صورت بود که وی طی تماس تلفنی با افراد مختلف مدعی می‌شده که چاه‌کن و از اتباع افغانستان است، وی عنوان می‌کرده که تعدادی مجسمه طلا حین حفر چاه و در انتهای چاه پیدا کرده، اما به دلیل تابعیت خود قادر به فروش مجسمه‌ها نیست.

این متهم در قرار حضوری می‌گفته که حاضر است مجسمه‌ها را به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان بفروش برساند.

وی با معرفی نام خود به نام سخا در قرار حضوری، با بریدن بخش بالایی مجسمه با استفاده از قیچی، قطعه جدا شده از سر مجسمه را با قطعه‌ای طلا در دستش عوض می‌کرده و طلا را به خریدار می‌داده است.

این فرد با ارائه طلا از خریدار می‌خواسته طلا را بررسی و پس از اطمینان از اصل بود طلا، برای خرید مجسمه‌ها اقدام کند، در صورتی که جنس مجسمه‌ها از فلز برنج بود و متهم به طرز ماهرانه‌ای مجسمه‌ها را به شکل عتیقه در می‌آورد.

سرهنگ سعید آقایاری رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری پایتخت با اعلام این خبر گفت: تمام افرادی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند برای طرح شکایت به کلانتری ۱۳۵ آزادی مراجعه کنند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار