سرویس جامعه جوان آنلاین: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: تقاضای ما از مردم این است اگر تخلفی از سردفتر یا دفترخانهای دیدند، به بازرسی اداره کل سازمان ثبت اسناد اعلام کنند تا ما سریعاً به آن رسیدگی کنیم. مجمع بازرسی در سازمان ثبت اسناد و بازرسی اداره کل آمادگی دارد نسبت به تخلفات سردفتران و دفترداران رسیدگی و در اسرع وقت نسبت به صدور رأی مقتضی اقدام کنند. عبدالحسین رامشی در توضیح و تبیین نوع تخلفات صورتگرفته از سوی دفترداران تصریح کرد: تخلف یا به صورت اسنادی است، مثلاً ممکن است سند جعل شده باشد یا مالک نباشد یا ممکن است براساس مقررات، وجوهی که دریافت میشود، مازاد بر تعرفه باشد یا اینکه وجوه به صورت نقدی دریافت شود چراکه در دفاتر اسناد باید وجوه از طریق دستگاه کارتخوان دریافت شده و رسید دریافت شود، همچنین تعرفهها نیز به دیوار این دفاتر باید نصب شده باشند. وی افزود: تخلفات البته نسبت به سال گذشته کمتر شده است، اما در برخی از دفاتر کماکان تخلف وجود دارد. رامشی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به ممنوعالخروجی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از بدهکاران مهریه اشاره کرد و بیان داشت: به طور دقیق میتوان گفت که چند درصد از این همسران بدهکار، ممنوعالخروج شدهاند چراکه ممکن است پروندهها بعد از اعتراض به هیئت نظارت بیایند و پس از آن بررسی مجدد شوند، ضمن اینکه باید به اشکالات ثبتی نیز که شامل اسناد رهنی بدهکاران و مهریه است نیز رسیدگی شود که با این وجود در سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ پرونده در هیئت نظارت بررسی و برایشان رأی صادر شده است. وی تصریح کرد: تعداد پروندههای مختومه در این زمینه حدود هزار و ۵۰۰ پرونده در سال گذشته است، یعنی وصول مطالبات در این پروندهها انجامشده که ممکن است البته در این میان همیشه به وصول مطالبات ختم نشود و سازش انجام شده باشد و مهریه بذل و بخشش شود. در این زمینه بهطور کلی ۱۰ هزار پرونده در استان تهران تشکیل شده که در شهر تهران ۷ هزار و ۷۹۰ پرونده بوده است که آمار بالایی را نشان میدهد.