کد خبر: 961120
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
گزارش «جوان» از مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری و انتخاب مجدد علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون
علی مرادی در حالی دیروز بار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد که با کسب ۲۲ رأی در مقابل ۲۱ رأی منتقدانش، رأی اعتماد شکننده‌ای برای چهار سال آینده گرفت.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: صبح دیروز همه نگاه‌های اهالی وزنه‌برداری به سالن نشست‌های استاد قاسم فارسی آکادمی ملی المپیک باشگاه انقلاب تهران بود. جایی که میزبان مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری بود تا رئیس جدید پولاد سرد برای چهار سال آینده انتخاب شود، رئیس یکی از فدراسیون‌های المپیکی که بلاتکلیف بودن مدیریتی آن در چند ماه گذشته، نگرانی‌هایی را به وجود آورده بود. با این حال در شرایطی انتخابات دیروز برگزار شد که جبهه پرقدرت منتقدان علی مرادی با چند نامزد مطرح پا به مجمع گذاشته بود تا انتخابات دیروز یکی از داغ‌ترین مجامع پولادمردان در سال‌های اخیر باشد. همین سبب شده بود خیلی‌ها پیش از شروع مجمع از پیش‌بینی اینکه رئیس آینده وزنه‌برداری کدام نامزد خواهد بود، طفره بروند.

منتقدان مرادی به صف شدند
اردیبهشت امسال بود که دوره چهار ساله ریاست علی مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری به پایان رسید تا شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات و انتخاب رئیس جدید آغاز شود. عملکرد چهار ساله مرادی آنقدر فراز و فرود داشت که منتقدان می‌توانستند با دست بازتری به نقد وی بپردازند، به خصوص که آن‌ها معتقد بودند رابطه نه‌چندان خوب مرادی با تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، دردسر‌های زیادی را برای وزنه‌برداری کشورمان به وجود آورده است. همین بود که در زمان ثبت‌نام چهره‌های نامداری که در صف منتقدان مرادی قرار داشتند، روز‌های پایانی سال گذشته با آغاز ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات، راهی مجموعه ورزشی آزادی شدند تا با حضور در فدراسیون وزنه‌برداری برای رقابت با مرادی نام‌نویسی کنند. سجاد انوشیروانی و کوروش باقری سرمربیان سابق تیم ملی وزنه‌برداری در کنار حسین رضازاده رئیس سابق فدراسیون و محمد آخوندی فعال رسانه‌ای وزنه‌برداری از مطرح‌ترین افرادی بودند که برای رقابت با مرادی اعلام آمادگی کردند.
انوشیروانی جدی‌ترین رقیب مرادی در انتخابات دیروز بود، سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری که حالا یکی از منتقدان اصلی مرادی است. او پیش از این در مصاحبه‌ای درباره عملکرد مرادی گفته بود: «در مدت همکاری با آقای مرادی آنقدر رفتار نامیمون در حوزه فنی، مدیریتی و همچنین موضع‌گیری در رابطه با مسائل داخلی و بین‌المللی در وزنه‌برداری دیدم که عطای همکاری با او  را به لقایش بخشیدم.»

وعده‌های جالب نامزد‌ها
سرانجام دو ماه و ۹ روز پس از پایان دوره ریاست علی مرادی در وزنه‌برداری، صبح دیروز سالن نو و نوار شده قاسم فارسی آکادمی ملی المپیک تهران میزبان مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری بود. در ابتدای مجمع هر کدام از کاندیدا‌ها هفت دقیقه فرصت داشتند تا از برنامه‌هایشان بگویند. محمد آخوندی جوان‌ترین کاندیدا از ۵۰۰ ساعت جلسه با اعضای مجمع در ماه‌های گذشته گفت و از اینکه اعضا بر سر یک دوراهی‌اند؛ ادامه وضعیت موجود یا تغییر. انوشیروانی از اهمیت دادن به روابط بین‌الملل، گرفتن کرسی‌های مؤثر در مجامع جهانی و احقاق حقوق وزنه‌برداری که به عقیده وی در زمان مرادی جدی گرفته نشده، صحبت کرد.
عبدالکریم پورکیان وعده داد در هیچ سفر خارجی همراه تیم ملی نرود و یک آپارتمان به پیشکسوتانی که این روز‌ها به یک تکه نان محتاج هستند، بدهد. علی مرادی هم در ابتدای حرف‌هایش کنایه‌ای به منتقدان زد و از اینکه وزارت ورزش محیطی را فراهم کرده تا نامزد‌ها درباره همه چیز صحبت کنند، تشکر کرد. در ادامه حسین رضازاده با عدم حضور و نصرت‌الله عابدینی و کوروش باقری به نفع سجاد انوشیروانی انصراف دادند تا در نهایت ۴۳ عضو حاضر در مجمع از بین پنج نفر باقی مانده رئیس جدید را انتخاب کنند.

مرادی رکورددار
سرانجام در پایان مجمع رأی‌گیری برگزار شد و علی مرادی در پایان با ۲۲ رأی و گرفتن نصف + یک رأی مجمع در جایگاهش در پست ریاست فدراسیون وزنه‌برداری ابقا شد. پس از مرادی، انوشیروانی ۱۱ رأی، آخوندی هشت رأی و فرشاد غزالیان هم دو رأی کسب کردند.
رأی شکننده مرادی گویای این است که او در چهار‌سال آینده کار سختی پیش‌رو خواهد داشت، به‌خصوص که ۲۱ نفر به رقبای مرادی رأی دادند. در همین راستا محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش که به عنوان رئیس مجمع حضور داشت در پایان مجمع توصیه‌ای به مرادی کرد: «۲۱ نفر به علی مرادی رأی ندادند و این موضوع به معنای این است که او باید با تلاش نقاط ضعف چهار سال گذشته را برطرف کند. امیدوارم یک همدلی و انسجام به وجود بیاید و از قهرمانانی که از مجموعه فدراسیون فاصله گرفتند، در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها استفاده شود.»
مرادی در حالی بار دیگر به عنوان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد که پرسابقه‌ترین رئیس وزنه‌برداری است و دیروز برای پنجمین بار توانست رأی مجمع را کسب کند. مرادی پیش از این در سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ و ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ ریاست فدراسیون را برعهده داشت و با رأی دیروز مجمع تا سال ۱۴۰۲ در وزنه‌برداری ماندنی شد. البته مرادی دیروز عنوان کرد که این دوره، آخرین دوره حضورش در وزنه‌برداری است.
او همچنین پس از انتخاب مجدد اینطور به منتقدانش درباره ارتباط ضعیف با فدراسیون جهانی پاسخ داد: «این چیزی بود که چهار سال پیش هم مطرح شد و دوستان مکاتباتی را انجام دادند که به عقیده من پروژه‌ای پوسیده بود و ترفند جالبی برای انتخابات نبود. چهار سال پیش هم این موضوع را مطرح کردند، ولی دیدید که اعضای مجمع توجهی به این بحث نداشتند و با بینش و بصیرت رأی دادند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار