کد خبر: 960974
تعداد نظرات: ۱۰۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
با کارتی هوشمند همچون کارت‌ملی چه بیمه پایه داشته باشید و چه نداشته باشید، می‌توانید تا ۵۰ درصد خدمات بهداشتی درمانی تخفیف بگیرید. هزینه این کارت ویژه با این قابلیت‌ها ۲۶۹ هزار تومان است که شما برای این خدمات باید بپردازید.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: خانمی که خودش را از بازرسی شرکت تعاوتی خدمات بهداشتی و درمانی معرفی می‌کند، می‌گوید: براساس اطلاعات سرشماری قرعه فال به نام من افتاده تا این کارت با این ویژگی‌ها را که البته قرار است برای همه مردم ایران صادر شود، داشته باشم. وی تأکید می‌کند: کارت‌ها و مدارکی که تحویل می‌شود همه برگه استعلام قوه‌قضائیه را دارد تا خیالمان بابت قانونی‌بودن مدارک راحت باشد. برای فعال‌شدن مدارک در سیستم کافی است مبلغ مورد نظر را به سریع‌ترین روش ممکن یعنی از طریق موبایل بانک به امور مالی سازمان واریز کنیم تا فردا صبح نماینده سازمان مدارک را در ساعت مقرر و در آدرسی که از من می‌خواهد، تحویل دهد.
ماجرا برایم آشناست! در سال‌های اخیر بار‌ها سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت در این‌باره هشدار داده و گفته‌اند که این شرکت‌ها هیچ ربطی به آن‌ها ندارند، اما خلأ‌های پیگیری تخلفات قانونی این شرکت‌ها موجب شده نه فقط بساط تخلفات این شرکت‌ها جمع نشود بلکه روز به روز رشد قارچ‌گونه آن‌ها را شاهد باشیم و مردمی که در وانفسای تورم و گرانی هزینه‌های سلامت و مزد درمان به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های سلامت هستند، گول این افراد و طرح‌های دروغین را می‌خورند.
خانم کارشناس بیمه تأکید دارد که تا حد امکان از عابر بانک پول را برایش واریز کنم تا فایل بسته نشود و سریع‌تر کار انجام شود. مدارک تحویلی کارت هوشمندی است که به نام صادر می‌شود طبق آمار سرشماری. می‌پرسم یعنی شما از سازمان ثبت احوال هستید، می‌گوید: «بله دیگر! ما از تعاونی بهداشتی خدمات بهداشتی درمانی کل کشور هستیم.» می‌پرسم شما از وزارت بهداشت هستید؟ باز پاسخ می‌دهد: «بله. برگه استعلام و همه این‌ها در مدارک شما هست و نماینده همه را به شما نشان می‌دهد.»
بنا می‌شود کد پیگیری را تحویل دهم تا ثبت‌نام تکمیل شود، اما خانم کارشناس خیلی عجله دارد و تنها یک ربع به من زمان می‌دهد.

جریمه دیرکرد تعرفه آزاد ۶۹۰ تومانی در صورت انصراف!
شماره حساب اعلام‌شده به نام یک شخص است! وقتی خانم کارشناس تعجبم را از اینکه حساب امور مالی شرکت تعاونی خدمات بهداشتی درمانی کل کشور به نام یک شخص حقیقی است، اینگونه توجیه می‌کند: «ما هر دفعه بخواهیم متوجه شویم واریزی انجام شده، باید از خود بانک استعلام بگیریم؛ بانک هم که تا ساعت دو بیشتر باز نیست. به همین خاطر شما به حساب ریاست امور مالی سازمان واریز می‌کنید و ما از ایشان استعلام می‌گیریم.» فاکتور مهر و امضا شده هم قرار است جزو مدارک باشد؛ مدارکی که قرار است بعد از واریز پول به دستم برسد. ساعت دقیق واریزی و کد ارجاع تنها چیزی است که برای داشتن این کارت هوشمند بیمه‌ای موردنیاز است. خانم کارشناس با تأکید دوباره بر تحویل این مدارک طبق سرشماری می‌افزاید: «مدارک شما پلمب شده است. اطلاعات شما هست همه‌چیز ثبت‌شده من فقط هماهنگی کار را انجام می‌دهم، چون اگر پلمب مدارک شما باز شود، فاقد اعتبار می‌شود.»
از او می‌پرسم اگر در حال حاضر این کارت را نگیریم چه می‌شود، پاسخ می‌دهد: «جریمه دیرکرد تعرفه آزاد ۶۹۰ تومانی تعلق می‌گیرد که ظرف ۴۸ ساعت آینده به آدرس ارسال می‌شود و دیگر دست ما نیست.»
به گفته وی این هزینه تنها یک بار تا زمانی که در قید حیات هستید، بابت فعال‌سازی و پذیره‌نویسی از شما دریافت می‌شود و سالی یک‌بار از طرف بیمه با شما تماس گرفته می‌شود تا ببینند شما رضایت دارید یا خیر و اگر به هر دلیلی رضایت نداشته باشید، مبلغ به شما عودت می‌شود.

مردم باید خودشان هشیار باشند
کلیت کلاهبرداری بودن ماجرا آنقدر واضح است که نیازی برای پیگیری صحت و سقم آن وجود ندارد. پیشتر از این هم بار‌ها درباره غیرواقعی و بعضاً کلاهبرداری بودن این تماس‌ها از سوی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت هشدار داده شده است. با وجود این برای پیگیری دوباره و طرح این مطالبه که چرا سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت این ماجرا را مورد پیگرد قضایی قرار نمی‌دهد و از این شرکت‌ها شکایت نمی‌کنند، به سراغ وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت می‌رویم.
تلفن دکتر کیانوش جهانپور، روی دفترش دایورت شده و خانمی که تلفن را پاسخ می‌دهد، این شرکت‌ها را به عنوان واسطه خدمات درمانی معرفی می‌کند، اما برای دریافت اطلاعات بیشتر من را به واحد روابط مردمی ارجاع می‌دهند.
وقتی با واحد اطلاعات مردمی وزارت بهداشت تماس می‌گیرم، خانم نوروزخان کارشناس روابط عمومی وزارت بهداشت در میانه سؤال من شروع می‌کند به شرح ماوقع ماجرا و می‌گوید: «زنگ می‌زنند تمام اطلاعات شما را دارند و می‌گویند از طرف وزارت بهداشت هستیم و مبلغی را از شما می‌خواهند.» بنا به تأکید وی، وزارت بهداشت هرگونه خدماتی را بخواهد به مردم ارائه کند از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کند. به گفته این کارشناس وزارت بهداشت، حتی با داشتن شماره این شرکت‌ها وقتی از طرف وزارت بهداشت با آن‌ها تماس گرفته می‌شود، اگر متوجه شوند تماس از سوی وزارتخانه است، پاسخ نمی‌دهند یا می‌گویند مردم دروغ می‌گویند و ما نگفتیم از طرف وزارت بهداشتیم. کارشناس روابط عمومی وزارت بهداشت معتقد است: این همه هشدار از سوی وزارت بهداشت داده می‌شود مردم باید خودشان هشیار باشند و ما نمی‌توانیم چیزی را ثابت کنیم!
وی در پاسخ به اینکه چرا شکایت نمی‌شود، می‌گوید: «ما چندین بار به بازرسان گفته‌ایم و، اما نمی‌توانیم ثابت کنیم که این‌ها به نام وزارت بهداشت دارند کار می‌کنند و بعد اینقدر این‌ها زیاد هستند همچون علف هرز پر شده‌اند و امکان جمع کردنشان نیست.»

شکایت هم کرده‌ایم!
در تماس با مدیر روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ماجرا را از آن‌ها هم پیگیری می‌کنم. محمد هاشمی در پاسخ به سؤال درباره این شرکت‌ها و ماهیتشان می‌گوید: «ما بار‌ها درباره این مسئله هشدار داده‌ایم و اطلاع‌رسانی داشته‌ایم.» به گفته هاشمی حتی بیمه سلامت درباره دو تا از این شرکت‌ها شکایت و موضوع را از طریق قضایی پیگیری کرده است، اما رشد قارچ‌گونه این شرکت‌ها همچنان ادامه دارد. چرایی این رشد قارچ‌گونه و گول‌خوردن مردم به رغم همه هشدار‌ها را هم در یک موضوع باید جست‌وجو کرد؛ وقتی بنا به تأکید معاون کل وزارت بهداشت یک سوم از مردم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها خوددرمانی می‌کنند، کارتی که بتواند ۵۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دهد برای این مردم حکم ناجی را دارند؛ آنچنان که شاید فکرش را هم نکنند کل ماجرا کلاهبرداری است.
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰۰
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
7
5
امروز سر من کلاه رفت خانمی که مثلا منو بیمه کرده میگه اگاهی گ و ه خورده که به من میگه کلاهبردار پشتشون به کی گرمه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
4
10
با سلام امروز 24 اسفند 99 خانمی با اسم نوری زاده از تعاونی خدمات بهداشتی درمانی کل شعبه 313 سلامت و از طریق شماره تلفن 77817657 با من تماس گرفتند و ادعای مشابهی داشت که پس از چند جمله صحبت وی متوجه کلاهبرداری شدم و قطع کردم . در آغاز هم طوری صحبت می کند که انگار متهم هم هستی . مثلا این که چرا جواب تلفن را نمی دهی ؟ مراجع ذی ربط باید به مردم جواب بدهند که اطلاعات نام و تلفن افراد چگونه براحتی در اختیار این کلاهبرداران قرار گرفته است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
6
9
سلام . امروز از شماره 77845799 هم به خانم من تماس گرفتن و خودشون رو تعاونی بهداشتی 613 معرفی کردن و متاسفانه ادرس گرفتن از خانمم. منم تا اطلاع پیدا کردم چون مخابراتی هستم تلفن مربوط به شخصی به اسم نیکوخصال هست که خیلی هم شکایت داره و با دستور قضایی تلفن هاش مسدود میشه و دوباره از یه جایی نامه رفع مسدودی میگیره . لطفا مراقب کلاه برداری های این شکلی باشین . جالبه به تلفن که زنگ زدن هم زنگ میزنی جواب نمیدن . من حتی شماره موبایل طرفم پیداکردم باز جواب نداد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
6
11
سلام امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ از شرکت تعاونی خدمات بهداشتی کل کشور با شماره۷۷۸۱۱۴۳۰ با من تماس گرفته و میگن ما شماره شما رو از بیمه داریم و خیلی عجله دارن که مبلغ ۴۷۹ ب ریز به کارت شخصی که شما از این به بعد ۳۰ تا ۵۰درصدهر جا برای درمان مراجعه کنید تخفیف دربرداشته الان ندید سیستم بسته میشه و شما باید ماهانه مبلغ ۹۰۰ بریزید و این طرح دولتی است و شما نمیتوانید انصراف بدید و من گفتم نمیخوام این طرح رو میگن دست شما نیست و دولتی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
5
5
شهر هرته دیگ...کشورم خود سرزمین عجایب...عجب بابا عجب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
4
3
الانم با شماره 77838520 با من تماس گرفت و حرفای مشابه نظرات رو دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
4
2
الان هم با من تماس گرفتند. ممنون که اطلاع رسانی کردید. همین شماره 77838520
آخرش هم که گفتم نمی خوام گفت جریمه میخورید اگر نخواهید هر روز جریمه می خورید. من هم گفتم نمی خوام و بدون خداحافظی قطع کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
0
چه کسی باید جلو همچین آدم هایی رو بگیره؟ من واقعا داشتم اغفال می شدم. چیزی نمونده بود. به من گفت اپلیکیشن بانکت رو باز کن صدای من رو بذار روی بلندگو تا بهت بگم چیکار کنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
4
5
منم با شماره ۷۷۸۱۷۶۵۷ تماس داشتم مورد مشابه همین بود و وقتی سوال پرسیدم تماس بابت چی هست و... وسط تماس تلفن رو قطع کردن
واقعا معلوم نیست با چه پشتوانه و دلگرمی با تلفن ثابت که از طرف مخابرات کاملا ثبت میشه به راحتی کلاه برداری میکنن
صبور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
5
3
سلام دوستان ، بیش از 3سال از فعالیت کلاهبرداری این گروه ها می گذرد، تعجب برانگیز است در کشوری که دستگیری افراد معاند و پرخطر در کمتر از یکروز کاری در کارنامه پر افتخار دارد چرا این اشخاص پیشرفته تر از گذشته به افراد ضعیف جامعه صدمه میزنند در حالی که رد پای مخابراتی و سامانه پیامکی و آدرس ای پی آنان همانند روز روشن خودنمایی میکند . بنده مکالمه و صدای این خانم کلاه بردار را هم دارم چون بیش از 3بار با من تماس گرفت که کلاه مرا بردارد برای بار سوم تا درخواست ارسال پیامک لینک تقلبی زرین پال اجازه دادم فریبم دهد تا به اندازه کافی شگرد مکالماتی آنها را ثبت نمایم . شاید مسئولی پیدا شود که توانایی دستگیری آنان را داشته باشد و این حرکت کمک ناچیزی برای تثبیت جرم کلاه برداری این ظالم از خدا بیخبر شود . و من ا...التوفیق 0000318
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
سلام لطفا مستندات را به پلیس فتا تهران بدهید
مرتضی صفریزادگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
5
1
سلام . امروز هم خانومی بعنوان کارپرداز شرکت تعاونی خدمات بهداشتی با منم صحبت کرد .
همون اراجیفی که به همه گفته ....
در آخر برای ارسال لینک و برای پرداخت وجه ، بهش گفتم که ، تا تحقیقات من کامل نشه ، ریالی پرداخت نمیکنم . گفت اگه واریز نشه ، جریمه میشی ، گفتم به درک ....
حالا قراره که لینک پرداخت رو بفرسته ، فعلاً هم خبری نیست .
مواظب این شیادان و کلاهبردارن باشید .....
در پناه خدا
امیر محمد بخشنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
0
0
چند روز پیش این خانم با من هم تماس گرفت اول من سعی کردم دست به سر کنمش و جواب ندم ولی تقریبا هر ۳ دقیقه یک بار زنگ میزد تا این که این خبر رو از همینجا خواندم و بهش گفتم سایتتون کلاه برداری هستش خیلی داشت سعی میکرد که توضیح کنه خبر اشتباه هستش آخرش هم گفتم شما کلاهبردار هستین و گوشی رو قطع کردم بعد از اون دیگه زنگ نزد به پلیس هم گزارش دادم
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
5
1
سلام :(
شماره تلفن خونه رو از کجا پیدا میکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
کلاهبرداری های سازمان یافته اینطوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
4
4
سلام
امروز هم با شماره تلفن 02177814896 به ما زنگ زدن و همه این حرف ها را زدن
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
سلام و احترام
دقیقا امروز با همین شماره ۷۷۸...... با من تماس گرفتن
خیلی پر رو و پر ادعا و طلبکارانه هم صحبت میکرد .
بعد از اینکه قطع کردم
یکساعت تمام تلاش کردم با پلیس فتا تماس بگیرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
4
0
سلام
امروز هم با من تماس گرفتن با این شماره 78819940
همین که مکالمه را طولانی کردم سریع قطع کرد...
دوباره با شماره ثابت زنگ زدم گفتم خانم با این شماره به موبایلم زنگ زده بودید. جوابشون این بود اینجا ارگان دولتی..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
4
0
سلام امروز با شماره ۷۷۸۳۸۵۲۰ با من هم تماس گرفتند جالب توجه اینکه اسم و فامیل و شماره همراه رو هم داشتند، وقتی من زیر بار نرفتم و خواستم با سوالاتم مچشونو بگیرم، ضمن توهینی که بهم کرد گوشی رو قطع کرد، البته وقتی من شماره رو گرفتم پاسخگو بودند اما تا خودمو معرفی میکردم گوشی را قطع می کردند.
ناشناس
|
France
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
13
5
سلام برخلاف نظر شما درست كه با لحن بد حرف زدن ولي دكتر محقق فر مطب دندان پزشك اين كارت رو نشون دادم ٣٠ درصد روي ايمپلنت برام تخفيف زد
كاش قضاوت نكنيم
ما ايرانيا يادگرفتيم تا هرجا كم اوردم اول تهمت زديم
پاسخ ها
شریف
| United States of America
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
تو اون خانومه نیستی؟!!!!
ل. ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
8
5
سلام امروز 6 مهر ۱۴۰۰ از مثلا: سازمان تعاونی خدمات بهداشتی کل کشور با شماره ۷۷۸48198 با مادر من تماس گرفته و چون به مادرم سپردم که هیچ اطلاعاتی به هیچ کدوم از این تماس ها نده و شماره منو بده با من حرف بزنن، سریع به موبایل من زنگ زدن.
در مقابل سوال و جواب های من تند تند میگن دولت میخواد به بازنشسته ها کارت هوشمند درمان بده و از این به بعد 50% از همه هزینه های درمانی تون رو دولت میده، ما شماره شما رو از .وزارتخانه داریم و خیلی عجله دارن که مبلغ 548 بریزیم به کارت شخصی به نام شهاب الدین نیکو خصال – وقتی هم میپرسم چرا اطلاعات حساب سازمان به اون بزرگی به نام شخص هست میگه ایشون مدیر امور مالی سازمان هستن و یک مشت چرت و پرت!
و تماس گیرنده مریم محمدی در آخر برای جلب اطمینان یه آدرس میده خ بهشتی خ سرافزار که هیچ ربطی به شماره ثابت نداره و یک شماره موبایل 09051291071 که داده برای ارسال رسید وجه!
منم بلافاصله سرچ کردم و دیدم جریان چیه و حالا زنگ زده برای شماره پیگیری و وقتی میگم دست از این کلاهبرداریا بردارین، تازه بهشون بر هم میخوره!
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
با سلام
امروز براي سومين بار از يكي از اين شركتهاي كلاهبردار تحت نام تعاوني .... خانم .... به من زنگ زدن و وقتي متوجه شدن فريب نمي خورم بسيار بي ادبانه و وقيح جواب دادند و هر چي دلشون خاست گفتن
مال باخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
0
سلام این کلاه برداری سازمان یافته است
09126......
این شماره رییس و صاحب لینک...... است
من به ......گزارش دادم میگن مشکلی در خدمات ایشون نیست
واقعا مسخره است
.....آیدی تلگرام
آروین سیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
2
0
شهاب .....
02177.......
کلاه برداریه
محمدیتیرماه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
2
0
تیرماه هم به تلفن ثابت منزل زنگ زدن وگفتند اگرالان 489000 تومن نریزی جزء افرادپردرآمد حساب میشید وماهانه باید800 هزارتومن پرداخت کنیدومن پرداخت کردم بعدا"متوجه شدم کلاهبرداریه شکایت کردم ولی بازپرس دادسرا شکایت مراپیگیری نکرد
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
1
0
به منم زنگ زدن و طوری حرف میزنن که مجابت میکنن که این کار رو انجام بدی . واسه سرگرمی خوبه اگه حوصله داشته باشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
3
0
اینمرکز هم امروز ۲ بار تماس گرفتن و مطالبه مبلغی کردن ، نمیدانم چرا دولت پیگیر این کلاهبرداری از طریق قوه قضاییه و وزارت بهداشت نمیشود.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
1
2
همین اتفاق امروز برای من هم افتاد منتها هزینه صدور کارت 559 هزار تومن بود و درصورت انجام ندادن ماهی دو میلیون و چهارصد جریمه میشدم !! به نظر میاد این شهاب الدین نیکو خصال آدم شیاد و پرنفوذی هست که ارتباطات زیادی هم داره.
Eli
|
Netherlands
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
5
6
سلام دوستان۔۔امروز هم به من زنگ زدن با شماره ۷۷۸۱۴۴۵۹ ۔۔جالبه که تمام مشخصات منو داشتن۔۔ حتی آدرس منزل رو۔۔
Eli
|
Netherlands
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
5
5
دوستان، مبلغ رو افزایش دادن۔۔
نرخ دولتی ، ۵۵۹ هزار تومان
نرخ آزاد، یک میلیون و هشتصد هزار تومان۔۔
پرواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
1
1
امروز هم باما تماس گرفتن و وقتی متوجه شدن که ما فهمیدیم کلاهبردارن در نهایت وقاحت هر چی که لایق خودش بود بار من کرد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
1
1
من دنبال دفتر این کلاهبردارهای بی همه چیز میگردم فقط پیداشون کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
3
2
شماره ۸۸۵۴۵۹۷۴ هم میگه از بیمه هستم و ....... کلاهبرداری
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
5
4
سلام مشابه همین موارد بود با شماره 88524508 از تعاونی خدمات بهداشتی کل کشور شعبه 613 خانم حبیب نژاد معرفی کردن
کلاهبرداری هست جهت اطلاع هموطنان
ای کاش مسولین کاری کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
میشه بپرسم چطوری با ی زنگ متوجه کلاهبرداری میشین؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
کلمه بیمه یعنی کلاهبرداری؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
این ۴-۵ نفری که اینجا پیام میذارن زرنگی خودشونو به رخ هم میکشن کسایی هستن که مدعی هستن ی تلفن ثابت کلاهبرداریه و خرید نکردن.کاش تماس بگیرین با همه اون خط های ثابت و ازشون بخوایین ادرس در اختیارتون بذارن و تشریف ببرین ببینین واقعا قضاوتی که کردن به حقه یا نه فقط چون خرید نکردین فکر میکنین کلاهبرداری بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
ایا تا حالا فکر کردین خدماتی که توضیح میدن توو حوزه خدمات درمانه و قشر تحصیل کرده مملکت یعنی دکتر با هیچ شرکت کلاهبرداری قرارداد نمی بنده پس اگر همون تلفن ثابت در اختیار شما شماره ۲ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد گذاشت ایا قضاوت به حق بوده یا فقط خیالات ذهنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
( واژه تعاونی) منسوب به تعاون یا شرکت تعاونی . شرکتی که برای کمک و یاری باعضای یک موسسه یا اداره تشکیل گردد .
جسارت میکنم از فرهنگ لغت براتون کپی کردم
حالا تعاونی خدمات بهداشتی درمانی یعنی چی؟؟؟
یعنی شرکتی که برای خدمات بهداشت و درمان کمک میکنه
فقط کافیه جای تهمت زدن مطالعه کنیم همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
4
2
خیلی دوست دارم بدونم شما با چند تا جمله ای فرمودین متوجه کلاهبرداری شدین این چندتا جمله رو به ماهم یاد بدین تا متوجه بشم
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
2
0
با شماره 88545974 تماس گرفتن که کارت خدمات بهداشتی شما صادر شده و تلفن منزل ما را هم نمیدونم از کجا گرفتن و با حرفهای فریبنده خواستند کلاهبرداری بکنند . گول این افراد شیاد و نخورین - 20-11-1401
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
2
1
امروز 14 فروردین سال 1402 با من هم تماس گرفتن و درخواست 998 هزار تومن جهت یه خانواده سه نفره کردن و همه موارد بالا رو برام توضیح داد. منم گفتم بعدا تماس میگیرم که گفت بسته میشه و بقیه ماجرا
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
2
2
امروز هم بمن زنگ زدن و همین‌ها را گفتن
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
2
2
امروز خانمی از بهداشتی درمانی 633 تماس گرفته و دستور دادند 1198000 تومان به حسابشون واریز کنم وگرنه جریمه ماهیانه 2/5 میلیون تومانی به مدت یک سال خواهم شد.
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
2
1
امروز با شماره 88755108 با بنده تماس گرفتن خانم سهرابی گفتند از شرکت تعاونی خدمات بهداشتی درمانی کل کشور قوه قضاپیه تماس میگیرند
از وزارت بهداشت استعلام گرفتم فرمودند کلاهبرداریه مراقب باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
کار وزارت بهداشت تایید دکتر و صدور پروانه پزشکیه شمایی که میخوایی از وزارت بهداشت سوال کنی بگین اسم چندتا دکتری که با شما قرارداد داره رو بگین بعد زنگ. بزنین وزارت بهداشت استعلام دکترشو‌وو بگیرید .خداوند در اخرت بابت عقلی که داده و ازش استفاده نکردید سوال میکنه
شهریار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
2
2
امروز هم با من با شماره تلفن88764105 هم با من تماس گرفتن
من واقعا نمی دونم کدوم ارگان تلفنهای ثابت و همراه را به این کلاهبردارها داده
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
بله دقیقا با من هم تماس گرفتن و همین ها رو گفتند که ما یک فرصت 6ماهه داشتیم و فقط 10 دقیقه اش مانده، ظرف 10 دقیقه باید 1 میلیون و خورده ای برای عضویت واریز کنیم. یکسری تخفیف های تخیلی هم بابت لمینت دندان و غیره شاملمان میشه.............مسخره است که توی روز روشن آزادانه دارند جیب مردم را براحتی میزنند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
2
2
سلام
امروز از شماره ۸۸۵۲۴۵۰۸ با من تماس گرفتند و دقیقا همان صحبت‌ها را کردند . و جالب اینکه مدعی بودند اطلاعات حساب بانکی من را هم دارند و می‌دانند که موجودی دارم .
کلاهبرداری عجیبی است چنین راحت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
3
2
سلام باشماره ۸۸۷۵۸۲۲۶ و ۸۸۵۲۴۵۰۸ تماس گرفتندو میگن از تعاونی سلامتی بهداشت کل شماره۶۱۳ تماس میگیرن مبلغ ۱۱۹۸۰۰۰۰ واریزکنید متوجه کلاهبرداری شدم شروع کردبه توهین وتهدید با ۱۱۰ تماس گرفتم اطلاع دادم
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
به من هم زنگ زد امروزهمین مبلغ و گفت که اگر نریزی به حساب جزء قشر پردرآمد محصوب میشی ویارانه شما قطع میشه اینم شماره اش۸۸۵۳۹۶۵۷
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
خوب عزیز تاریخ ارسال پیامتو که میتونی چک کنی اخرین پیامم چک کن بعد از تماس شما با ۱۱۰ مدارک لازم جهت ثبت و قانونی بودن شرکت ارائه میشه و شرکت ۱۳ سال هست که خدمت داده
شش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
3
0
از شماره ۸۸۵۶۵۲۳۹ تماس گرفتند و میگن از تعاونی خدمات بهداشت درمانی کل کشور بنام آقای نوربخش هستن و خلاصه باقی ماجرا.... حواسمون جمع باشه .
از یک شماره ۰۹۳۶۷۳۷۳۵۳۹ لینک فرستاده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
لینک رو باز کنید ببینید برای کدوم شرکته بعد استعلام بگیرید
اخه چرا این چیزارووو توووی دانشگاه و مدرسه یاد نمیدن اول تحقیق کنیم بعد فکر بعد عمل نه فقط حرف حرف
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
2
2
ب من ک‌گفت پنل شما شروع شد ۴۰ دقیقه زمان داری نزنی ماهی ۸ملیون جریمه میشی موجودی حسابمم داشت
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
2
2
تعاونی خدمات بهداشتی درمانی دو دفعه هست این شماره زنگ میزنه میگه دوملیون جریمت میکنم اگه مباغ۱۹۸۰ هزار تومان نریزی۰۱۲۸۸۵۳۹۶۵۷
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
2
1
برای بار سوم یه خانم بیشعور به من زنگ زد ۸۸۵۳۹۶۵۷ که شمااگه این مبلغ ویک میلیون ونه صدوهشتادوپنج هزار تومان نریزی جزء افراد پر درآمد حساب میشی ویارانه شما قطع میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
2
3
از شماره 88525645 یه خانم بیشعور تماس گرفته و شبیه مواردی که هموطنان ارسال کرده اند را مطرح کردند که بنده جواب منفی دادم که تهدید کردند وقتی ماهی 2/5 میلیون جریمه شدی معلوم میشه
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
اتفاقا همین خانم بیشعور با همین شماره الان با منم تماس گرفتند همچین توضیح میداد که ول کنم نبود میدونستم داستان چیه گفتم اخرش رو بگو چی میخوایی؟عصبی شده بود شدید.کلی غر زد و تهدیدم کرد از حسابم کم میشه و... قطع کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
قلدریتون فقط به زبون بی تربیتتونه ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
2
2
امروز ۷ شهریور ۱۴۰۲ با شماره تلفن ۸۸۷۵۸۲۲۶ تماس گرفتن از تعاونی خدمات بهداشتی مبلغ ۱۵۸۰۰۰۰ تومان تقاضا داشتن واریز کنم در مدت زمان ۲۰ دقیقه لطفا گول این جور افراد رو نخورید که همشون کلاهبردارن
سپیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
2
0
دقیقا امروز ۱۳/۶/۱۴۰۲
با من تماس گرفته شده و همین صحبت هارو کردند
من پیگیری کردم از سامانه ۱۹۰ و گفتن کلاهبرداریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
عزیز چرا شماره رو به ۱۹۰ ندادین؟؟چرا از اپراتور ادرس نخواستید ؟؟چرا اشریف نبردید از نزدیک ببینید و همونجا اگر کلاهبرداری بود به ۱۹۰ زنگ بزنید بگم چرا چون میترسید از ضایع شدن از حلالیت طلبیدن
آشنا
|
Netherlands
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
3
0
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ از شماره ۸۸۱۷۱۶۹۵ با من تماس گرفتند و خودشون را تعاونی بهداشت و درمان کل کشور و اپراتور دولتی معرفی کردند و مبلغ ۱۲۸۰۰۰۰ تومان اعلام کردند واریز کنم
Hs
|
Germany
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
2
1
تماس گرفتن با شماره ۸۸۷۵۲۹۶۳ اطلاعات را کامل داشتن همین موارد که بالا گفتن رو تکرار کردبا تهدید قطع کرد،جالبه بعدش پیامک از تامین اجتماعی آمد ! بیمه باگ سازمانی داره ، حراست سازمان پیگیری کن لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
لابد پیامک تامین اجتماعیم کلاهبرداری بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
2
1
سلام امروز۶مهر۱۴۰۲باشمره ۸۸۷۴۵۳۹۵بامن تماس گرفتن وشماره ی سرپرست خانواریعنی همسرم رامیخاستن من ندادم گوشیو روم قطع کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
دقت کردید همه افرادی که اینجا کامنت گذاشتن عزیزانی هستن که کارت و مدارک نگرفتن چرا اینقدر راحت قضاوت میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
امروز هم بامن تماس گرفتند عین همین جملات رو گفت و شماره ملی منو کفت در آخر هم کفت حالا که شماره همسرت رو نمیدی میزنم جز افراد پردرآمد ماهی دومیلیون جریمه میشی منم قطع کردم
در ضمن دوستانی که دارید جانبدارانه میگید کلاهبردار نیستن اکر طبق ادعاشون طرح مثلا ملی هستش چرا اصلا جایی اطلاع رسانی نشده د
پ
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
2
2
یک خانم با مشخصاتی که دوستان عزیز ذکر کرده اند. تا حالا چندین بار با من تماس می گیره و همین حرف های فوق را می زنند. چرا باید این کلاهبرداران آزادانه این کارها را انجام دهند پس پلیس فتا چی کار می کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
خداروشکر این مملکت اینقدری سر صاحاب داره که نذارن ی شرکت با ۱۳ سال سابقه کار کنه و کلاهبرداری کنه
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
2
1
امروز با شماره ......8874 زنگ زده ، میگم از کجا زنگ زدی ، باید استعلام کنم ، میگه برو تو فلان سایت کد بزن استعلام هست !!! کسانی که اطلاعات ندارند ممکنه گول بخورند ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
جهت استعلام از هر شرکت و سازمانی بابد مراجعه کنید سایت سازمان ثبت اسناد کل کشور و شماره ثبت ۲۶۵۵۶ رو بزنید و استعلام بگیرید
بخدا زشته که فکر میکنید همه کلاهبردارن
تا حالا براتون سوال نشده اگه کلاهبردارن چرا دکترا باهاشون قرارداد میبندن
مهدی
|
France
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
2
0
کلاهبرداران
چرا برخورد نمیشه؟
مهدی
|
France
|
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
2
0
سلام . امروز با شماره 8‌....4735 شرکت.... با من هم تماس گرفتند
اصرار داشتند زیر نظر قوه قضائیه هستند
تا گفتم شما خصوصی هستید شروع کرد به تهدید
اینها همشون کلاهبردای هست
چرا برخورد نمیشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اتفاقا برخورد میشه میان وقتی مدارک شرکت رو چک میکنن همه استعلاماتووو میگیرین مطمئن میشن کلاهبرداری نیست میرن
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
3
0
سلام توی شهریور ماه امسال 1402 با من هم تماس گرفته شده و چنان صحبت میکردند این خانم که همه باید این مبلغ رو واریز کنند و من هم نمیدونستم پول واریز کردم
پاسخ ها
شریف
| United States of America
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
خانمی سمج وحق به جانب باحالت تطمیع وبعد تهدیدباشماره 885...... بامن تماس گرفت نام ونام خانوادگی وشماره ملی روگفت وووووواگه0000 1200
نریزی جریمه میخوری که من قطع کردم این شماره رو گفتم خواسته باشی این کلاهبردارو گیر بندازی راحته حیف که رسیدگی نمیشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
خوب الان واریز کردید مدارکتون نیومد چرا واضح حرف نمیزنید بگید که مدارکمونم رسید
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
3
0
سلام امروز همین خانم که بالا ذکر شده تماس گرفت گفت چون شما از کارتت استفاده نکردی میخوایم مدارکی رو بفرستیم که از این به بعد بتونی حقوق بگیری و من فکر نمیکردم که کلاهبرداریه
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
3
4
امروز 1402/8/20با من تماس گرفت . حقش را گذاشتم کف دستش .
چنان حالش را گرفتم که نزدیک بود گریه کند .،
پاسخ ها
شریف
| United States of America
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
خوب کردی.منم مسخره ش کردم عصبی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
شمایی که با صدای بلندت میتونی گریه ی نفرووو دربیاری برو توو اگاهی کار کن داد بزن سر قاتل ه و جانی ها با گریه ازشون اعتراف بگیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
2
3
امروز ۶ آبان ۱۴۰۲ ز همین تعاونی دروغین با من هم تماس گرفتند و درخواست یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان پول داشتند. مراقب روشهای جدید کلاهبرداری باشیم..شماره تلفن و اسمها رو از کجا میارن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
3
0
عجب
پاسخ ها
Helia
| Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
تروخدا اگر اطلاعاتی ندارین اطلاعات اشتباه در اختیار مردم نزارید. روش جدید کلاهبرداری چیه مدارک ثبت قانونی داره کاملا قانونی داره صادر میشه اگر کلاهبرداری باشه که هیچ پزشکی قرار داد نمی‌بنده نمیاد خودش و پروانه پزشکیش رو زیر سوال ببره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
3
1
ب منم زنگ زدن گفتن یارانتو قطع میکنیم گفتم اولا ک ........ دوما هم ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
توروخدا اطلاعات غلط منتشر نکنین گفتن یارانه دادن جهت کمک خرج اب و برق زندگیتون این هم کمک خرج هزینه درمان توو بخش خصوصیه
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
3
1
شماره ی .... به منم زنگ زد همین حرفه های ااکی رو گفت ...گفتم کلاهبرداریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
جهت کلاهبرداری میتونید توو سایت سازمان ثبت اسناد کل کشور استعلام بگیرید
الهه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
2
1
ولی من برعکس همه شما که عادت کردیم به هم وطن خودمون تهمت بزنیم ازش درخواست کردم جهت اطمینان ادرس به من بدین من حضوری خدمت برسم
ادرس دفتر پشتیبانی رو در اختیار من قرار دادن و رفتم مدارکم رو دریافت کردم
محراب
|
United States of America
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
2
2
والا من الان اینارو دیدم من یک ماهی میشه مدارکم رسیده تا قبل این در به در دنبال وام بودم دندونامو درست کنم دفترچه رسید دیدم دکتر معتبر داره رفتم هم ۵ تا ایمپلنت کردم کلا دونه ای شد ۵ تومن
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
2
0
سلام. امروز ازشماره 021883..... تماس گرفتند و درخواست یک میلیون و ششصدهزار تومان کردند برای ارایه کارت هوشمند سلامت
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
خب ؟؟ همین جوري الکی گفتن ۱۴۰۰ بزن ؟؟؟ حالتون خوشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
0
0
امروز به من هم زنگ زدن و همین جملات را تکرار کردند 1402/10/25
نکو
|
United States of America
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
0
0
امروز با مامانم تماس گرفتن با شماره ....و مبلغ ۱۴۸۰۰۰۰تومن به حساب ........ واریز کرد مامانم، امیدوارم اگه کلاهبرداریه خون بالا بیارن خرج بیماری سرطانشونو بدن باهاش
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
چ قدر برخی ذاتشون خرابه
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
0
0
امروز به مادر من زنگ زدن ......و .......با داشتن اطلاعات شخصی مادرم یک میلیون چهارصد هشتاد به پویا ......پرداخت کرده یک لینک دادن که آنهم به حساب..... بود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
مدارکشه دیگه باید بگیره
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار