کد خبر: 960660
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
مردی که با فروش یک واحد آپارتمان به هشت‌نفر ۲ میلیارد‌تومان پول به جیب زده‌بود، بازداشت شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل پرونده‌ای از شعبه‌۱۶ بازپرسی دادسرای ناحیه‌۵ تهران روی میز کارآگاهان پایگاه‌دوم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. بررسی اوراق پرونده‌حکایت از این داشت که مردی فریبکار با فروش خانه‌اش به چند نفر از شهروندان از آن‌ها کلاهبرداری کرده و ناپدید شده‌است.
اولین شاکی وقتی در این باره تحقیق شده است، ماجرا را این طور شرح داد: من چهار‌ماه قبل یک واحد آپارتمان را به مبلغ ۲۶۰‌میلیون تومان خریدم. بعد از تنظیم مبایعه‌نامه مقداری از پول را به صورت پیش‌پرداخت به فروشنده دادم و قرار بود که امروز به دفترخانه برویم و بقیه پول را به او بدهم و او هم خانه را به نام من سند بزند. مطابق قرار من به دفترخانه رفتم، اما هر چه با تلفن همراهش تماس گرفتم گوشی او خاموش بود.
وقتی در این باره تحقیق کردم متوجه شدم که سند خانه به علت پرداخت نشدن اقساط وام در گرو بانک است و فروشنده خانه کلاهبردار است و به این شیوه از افراد دیگری هم کلاهبرداری کرده است. کارآگاهان پلیس بعد از بررسی هشت‌شکایت‌مطرح شده و در جریان تحقیقات میدانی متوجه شدند که متهم قصد فروش خانه را به مرد دیگری دارد که او را هنگام تنظیم مبایعه‌نامه در یک بنگاه مشاور املاک بازداشت کردند.
متهم در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: زمان ساخت ملک با تنظیم قرارداد‌های پیش‌فروش و فروش‌ملک، آپارتمان را به هشت‌نفر فروختم و از این راه ۲ میلیاردتومان به جیب زده‌بودم که بازداشت شدم. سرهنگ کارآگاه محسن معظمی گودرزی، رئیس پایگاه دوم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: بررسی سوابق متهم نشان داد که وی از مجرمان سابقه‌دار است که قبلاً به هفت‌سال زندان محکوم شده بود. وی گفت: متهم بعد از کامل شدن تحقیقات راهی زندان شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار