کد خبر: 960650
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
وکیل متهم فراری، فرصت دفاع را از دست داد. مدیر عامل اسبق ادعای توطئه علیه خود را داشت، اما سوال قاضی را که از وی پرسید چرا با این زجر نرفتید، اینگونه پاسخ داد: تا پای مرگ رفتم، اما عهد نشکستم! نماینده دادستان تاراج اموال بانک سرمایه را از زبان آیت الله جوادی آملی بیان کرد و گفت: وقتی هزینه فرصت اموالی را که به صورت قیر از کشور خارج شده و یا به جیب فلان هنرپیشه ریخته شده است بررسی کنیم، می‌بینیم که به تعبیر آیت‌الله جوادی آملی کشور ویلچری شده است.
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: دادگاه بررسی پرونده متهمان بانک سرمایه به جلسه پانزدهم رسید. نماینده دادستان تهران در پانزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات مفاسد مالی در بانک سرمایه به ارائه توضیحاتی در خصوص دفاعیات وکیل بهمن خادم پرداخت و با اشاره به اینکه اکثر وکلا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی اشکال وارد می‌کنند، گفت: خداوند در سوره نساء می‌فرماید که اموال خود را به دست سُفها ندهید، زیرا اموال مایه قیام شما هستند.

کشور ویلچری شد!
وی سپس با اشاره به اینکه فرقی نمی‌کند این اموال متعلق به اقتصاد خصوصی، دولتی و یا تعاونی باشد، افزود: ۱۴ هزار میلیارد تومانی که ما اعتقاد داریم در بانک سرمایه تلف شده است مایه قیام جامعه است و امروز گروه‌های دانشجویی تشکیل شده‌اند که در حال بررسی هزینه‌فایده این اموال تلف شده‌اند که اگر تلف نمی‌شد چه کار‌هایی قابلیت اجرا داشت.
قهرمانی در این خصوص افزود: وقتی هزینه فرصت اموالی را که به صورت قیر از کشور خارج شده و یا به جیب فلان هنرپیشه ریخته شده است بررسی کنیم، می‌بینیم که به تعبیر آیت‌الله جوادی آملی کشور ویلچری شده است. وی توضیحاتی هم درباره اخلال در نظام اقتصادی بیان داشت و گفت: باید بگویم اموال بانک در خصوص این هیئت مدیره مایه سرپا بودن یک کشور است، اگر این پول‌ها در آبیاری و صنعت صرف می‌شد باعث شکوفایی کشور می‌شد. آقایان در بانک سرمایه بعد از هدایتی در ضمانتنامه کالای صادراتی فعال شدند که نتوان آن را ردیابی کرد. در بانک سرمایه در بخش ضمانتنامه ببینید با چه شگردی پول از کشور خارج می‌شود که طریق این‌ها در هر برهه متفاوت است.
وی ادامه داد: با این پول‌ها، کار‌های زیادی آن هم در زمان تحریم می‌شد در نظام اقتصادی کشور انجام داد و قطعا عمل متهمین اخلال در نظام اقتصادی بوده است و منظور از اقتصاد همان اقتصادی است که ساز و کار نسبتا منسجم پولی دارد و موجب افزایش قدرت خرید مردم و تعاملات آن‌ها می‌شود. نماینده دادستان خاطرنشان کرد: در خصوص خیانت در امانت در پرونده بحث ما این است که یک سهامدار عمده بانک در هیئت مدیره داد و بیداد می‌کند که باید آنچه می‌خواهم را امضا کنید و امضا می‌کنند، آیا این سوءنیت نیست؟

آقای وکیل فرصت دفاع را از دست داد
در بخشی از این جلسه قاضی خواست تا وکیل حیدرآبادی‌پور مدیرعامل سابق بانک سرمایه که به تازگی توسط اینترپل دستگیر شده است به ارائه دفاع از موکل خود بپردازد که متوجه عدم حضور وی در جلسه دادگاه شد و از منشی دادگاه خواست تا در جلسه آینده حضور وی را نپذیرد. قاضی مسعودی‌مقام در این رابطه گفت: آقای وکیل فرصت دفاع از موکل خود را از دست دادند.
جلسه پانزدهم دادگاه به دفاعیات خیراله بیرانوند (مدیر عامل و عضو هیئت مدیره وقت بانک سرمایه) رسید. وی در دفاعیات خود اظهار داشت: قبل از من آقای غندالی چهار ماه سرپرست بانک سرمایه بود و مهره‌های خود را چیده بود. این متهم ادعا داشت که از مهره چینی سهامدار عمده بانک مطلع نبوده است و گفت: آن‌ها تقسیم وظیفه می‌کردند و جنگ روانی راه می‌انداختند تا مرا عصبانی کنند من در بانک سرمایه دو بار سکته کردم.

ادعای متهم در مورد شیوه توطئه غندالی
وی سپس به ذکر شواهدی از توطئه‌های صورت گرفته علیه خود پرداخت و ضمن ارائه مدارک آن به قاضی مسعودی مقام گفت: در تهاتر ملک لواسان که متعلق به آقایان شاهرودی و امامی بود، گزارش کارشناسی این ملک برخلاف روال در بانک‌ها با عنوان مدیرعامل پاسخ داده شده است و با توجه به اینکه من آن را رؤیت نکردم و هیچگاه در اتوماسیون بانک وارد نشده بود آن را یک توطئه علیه خود می‌دانم. این در حالی است که در اینجا قاضی خطاب به وی گفت: چرا با این همه زجر نرفتید؟! اما متهم اینگونه پاسخ داد که خودم را در مقابل خداوند مسئول می‌دیدم و در نهایت تا پای مرگ رفتم، اما عهدشکنی انجام ندادم. گفتنی است، ادامه برگزاری این دادگاه به اوایل هفته آتی موکول شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار