کد خبر: 960387
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
مأمور بدرقه زندان و سه سرباز که به اتهام قتل مردی زندانی در بازداشت به سر می‌برند به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شوند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، نخستین روز‌های دی‌سال قبل بود که مأموران پلیس از کشته شدن مرد زندانی در نزدیکی دادسرای شهرری با خبر و راهی محل شدند. بررسی‌های مأموران نشان داد لحظاتی قبل مأموران زندان فشافویه در حال انتقال تعدادی از زندانیان از دادسرا به زندان بوده‌اند که یکی از زندانیان به نام حمید هنگام سوار شدن به خودروی حمل زندانیان از غفلت سربازان و مأموران زندان استفاده و اقدام به فرار کرده است که پس از دستگیری مورد ضرب جرح قرار می‌گیرد و فوت می‌کند.
یکی از شاهدان عینی به مأموران گفت: این زندانی که فقط دستبند به دست داشت وقتی از دادسرا بیرون آمد از جلوی خودرو اقدام به فرار کرد که مأموران زندان متوجه شدند و او را تعقیب کردند. در نهایت مأموران با کمک مردم موفق شدند زندانی فراری را دستگیر کنند. پس از این مأموران زندان، متهم فراری را به داخل خودروی زندانیان بردند و او را به شدت کتک زدند که متوجه شدیم متهم فراری حالش بد شده و فوت کرده است. در حالی که بررسی‌ها حکایت از این داشت این حادثه مرگبار عمدی بوده است، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات وارد عمل شدند.
کارآگاهان دریافتند مقتول از متهمان سابقه دار بوده‌است و آخرین بار به شیوه ارسال پیامک به شهروندان و ادعای اینکه شما در مسابقه برنده شده‌اید از شهروندان کلاهبرداری می‌کرده است. متهم به این شیوه شهروندان را به پای دستگاه عابر بانک می‌کشانده و از آن‌ها می‌خواسته تا زبان انگلیسی را انتخاب کنند و بعد حساب آن‌ها را خالی می‌کرده‌است. متهم در حالی که چندین شاکی داشته بود دستگیر و راهی زندان فشافویه می‌شود تا اینکه روز حادثه سه سرباز و یک‌مأمور زندان، او را هنگام فرار دستگیر کردند و پس از کتک‌کاری به قتل می‌رسانند. کارآگاهان پس از تحقیقات میدانی در نهایت عاملان این حادثه را بازداشت کردند و مورد بازجویی قرار دادند. یکی از سربازان وظیفه درباره حادثه گفت: روز حادثه تعدادی از زندانیان را از زندان فشافویه سوار خودروی حمل زندانیان و برای بازجویی به دادسرا منتقل کردیم.
پس از پایان بازجویی، من پابند‌های زندانیان را باز کردم تا راحت‌تر سوار خودروی حمل زندان شوند. در حالی که من و دوسرباز دیگر و مأمور زندان سرگرم سوار کردن دیگر زندانیان بودیم، مقتول از فرصت استفاده و به صورت مخفیانه فرار کرد. وقتی فهمیدیم به تعقیب او پرداختیم که موفق شدیم با کمک مردم او را دستگیر کنیم. من و دوسرباز همراهم زندانی را به داخل خودروی حمل زندانیان بردیم که او به ما فحاشی کرد و ما هم عصبانی شدیم و او را کتک زدیم که ناگهان حالش بد شد. وقتی او را به بیمارستان منتقل کردیم متأسفانه فوت کرد. وی در پایان گفت: من و دوسرباز همراهم قصد قتل نداشتیم، اما وقتی ما را عصبانی کرد کتکش زدیم تا تنبیه شود. دوسرباز دیگر هم با اعتراف به جرمشان حرف‌های سرباز همراهشان را تأیید کردند. مأمور زندان هم در بازجویی‌ها گفت: وقتی متهم فراری را دستگیر کردیم سه‌سرباز زندان او را به داخل خودروی حمل زندانیان بردند و با هم درگیر شدند و آن لحظه من بیرون از خودرو بودم.
متهمان پس از بازسازی صحنه جرم و بازجویی راهی زندان شدند تا اینکه چند روز قبل تحقیقات متهمان کامل و کیفرخواست سه‌سرباز به اتهام مشارکت در قتل مرد زندانی و مأمور زندان به اتهام معاونت در قتل مرد زندانی صادر شد. بنابراین متهمان به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار