کد خبر: 957290
تعداد نظرات: ۷۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
طبق رأی دیوان عدالت اداری، وکالت نیز از موارد مشمول اصل ۴۴ شناخته شد. این یعنی با توجه به قانون مذکور کانون وکلا دیگر نمی‌تواند به بهانه اشباع بازار در پذیرش دانش‌آموختگان حقوق صلاحیت‌دار، انحصار ایجاد کند.
نیره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: هر چند که کانون وکلا این ادعا را رد کرده است و اعتقاد دارد، قانون سیاست‌های اصل ۴۴ قابلیت انتساب به کانون وکلا را ندارد، اما برابر رأی دیوان عدالت اداری که بالاترین مرجع جهت نظارت بر مصوبات دولتی بوده و تصمیمات آن لازم‌الاجراست، کانون‌های وکلای دادگستری موظف هستند نسبت به بارگذاری شرایط صدور پروانه وکالت اقدام کند و تعیین ظرفیت برای آزمون وکالت با توجه به ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی غیرقانونی است. پیش از این «جوان» در گزارشی از انحصار کانون وکلا پرده برداری کرد و نوشت: «انحصار صدور پروانه وکالت قانونی نیست.»

همه چیز از آنجا آغاز شد که عده‌ای از دانش‌آموختگان حقوق با تکیه بر اصل ۴۴ قانون اساسی، اعتقاد داشتند کانون وکلا نمی‌تواند به بهانه اشباع بازار در پذیرش دانش‌آموختگان حقوق صلاحیت‌دار، انحصار ایجاد کند. براساس متن صریح قانون که درخصوص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به تصویب رسیده است، ایجاد موانع در صدور مجوز کسب‌وکار به بهانه اشباع بازار، به‌طور کلی ممنوع است. با استناد به همین قانون، تعیین ظرفیت پذیرش برای آزمون وکالت ممنوع است، اما کانون وکلا همچنان مصرانه از تمکین به قانون اجتناب می‌کند.

استنکاف کانون وکلا از قانون
شهبازی‌نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) می‌گوید: اصل ۴۴ قانون اساسی ناظر بر اقتصاد و بخش‌های اقتصادی است که در آن‌ها رقابت عنصر اصلی است. وکالت اصلاً مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی نیست و هیچ‌گاه از تصویب قانون اساسی، چنین تصوری نبوده که وکالت یک حرفه اقتصادی و در اصل ۴۴ نیز اشاره‌ای به وکالت نشده است.
این در حالی است که دانش‌آموختگان حقوق از پای ننشسته، یکبار متوسل به شورای رقابت و بار دیگر به هیئت مقررات‌زدایی می‌شدند تا اینکه در سال ۹۵، از سوی هیئت مقررات‌زدایی به کانون‌های وکلا جهت بارگذاری شرایط صدور مجوز (پروانه وکالت) دو هفته مهلت داده شد، اما کانون وکلا به تصمیم هیئت معترض شد و شکایت خود را به دیوان عدالت اداری برد. بعد از وصول جوابیه جامع و کامل وزارت اقتصاد، موضوع شکایت کانون وکلا در دستور کار هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری قرار گرفت و قضات دیوان با بررسی دلایل و مدارک طرفین، شکایت کانون وکلا را موجه ندانست و حکم بر رد آن صادر کرد.
اکنون برابر رأی دیوان عدالت اداری که بالاترین مرجع جهت نظارت بر مصوبات دولتی است و تصمیمات آن برای تمام نهاد‌ها لازم‌الاجراست، کانون‌های وکلای دادگستری موظف هستند نسبت به بارگذاری شرایط صدور پروانه وکالت اقدام کنند و تعیین ظرفیت برای آزمون وکالت با توجه به ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی غیرقانونی است.
کانون وکلا همچنین برابر رأی هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار نیز موظف است فرآیند مذکور را اصلاح و موانع صدور پروانه وکالت برای متقاضیان را رفع کند و صادرکنندگان مجوز اجازه ندارند به دلیل «اشباع بودن بازار»، از صدور مجوز برای وکالت فارغ التحصیلان حقوق امتناع کنند.

شکست انحصار
گام بزرگ برای شکست انحصار کانون وکلا و تغییر سازوکار پذیرش در آزمون وکالت و حذف معیار ظرفیت از آن در حالی است که همزمان با این خبر، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از طرح افزایش دو برابری تعداد وکلای کشور طی هشت سال خبر داده است. به موجب این طرح نیز تعداد وکلای کشور در بازه زمانی هشت سال به دو برابر افزایش می‌یابد.
با استناد به اظهارات پورمختار مبنی بر اینکه اصلاح قانون وکالت در دستور کار مجلس قرار دارد، باید گفت که تلاش‌ها برای شکست انحصار از کانون وکلا همچنان ادامه دارد. نمایندگان نیز با تکیه بر همین انحصار که یکی از مفسده‌های آن حق الوکاله‌های نجومی برخی از وکلاست، در صدد اعمال تغییرات و اصلاحات در جهت بهبود وضعیت هستند. سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس نیز در این‌باره می‌گوید: وکلا درآمد بسیار بالا و مخفی دارند؛ یعنی آنچه را که در قرارداد وکالت می‌نویسند، نسبت به آنچه در پشت‌صحنه قرارداد از موکل دریافت می‌کنند کمتر است. باید قوه قضائیه، وکلای دادگستری را مکلف کند که برای دریافت حق‌الوکاله از موکلین خود از کارتخوان استفاده کنند تا بتوان کمی از جلوی فرار مالیاتی آن‌ها را گرفت.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷۶
poorya
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
31
51
با این رای دیوان عدالت دیگه باید فاتحه حرفه وکالت هم خوانده بشه.این رای تنها دل دانشجویان تنبل رو شاد میکنه که حاضر نیستن برای وکیل شدن کمی زحمت بکشن و درس بخونن.
پاسخ ها
کیان
| Netherlands
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
سلام دوست عزیز
اگراین استنباط شماست واقعا برای قشر حقوقدان متاسفم که اینقدر سطحی برخورد میکنه واگر به تقلیدازسخنان برخی ذی نفعان است بازهم بایدتاسف خوردکه آنهایی که سکاندار حق وعدالت درجامعه هستند،چه دیدگاه های سخیف و دست پائینی دارند!
بنده فقط و فقط به جهت غلط زدن چهار یا پنج تست از وکیل شدن باز موندم ولی بعداز رفتن به سربازی و خدمت در دفترمشاوره دادگستری و ورود به پرونده های مردم، دیدم که وکلای محترم چقدررررر از بابت زیادشدن تعداد وکلاء در حوزه قضایی خودشون مضطرب بودند ،چراکه بنده به شخصه شاهد دریافت حق الوکاله های بسیار سنگین از مردم بدبخت بودند.
این ادعا که وکلاء ، پول تمدیدپروانه و هزینه های دفتر را ندارند کاملا حرف مفت است.
بی سوادترین وکیل و پوکیده ترین وکیلی که حتی بلد نبود یک دادخواست بنویسد حداقل درآمد ماهیانه اش ۱۰ میلیون تومنه!
تازه این رقمی است که من می دیدم دریافت میکنند ....خدا میدونه داخل دفتر وکلاء چه مبالغی از مردم گرفته میشه!
مگه در سال چقدر هزینه ی تمدید پروانه میخوان بدهند که اینقدر جفتک پارو میندازن؟؟؟؟؟؟
نهایتا ساااااالی ۷ الی ۱۰ میلیون!
تازه دست بالا را گفتم.
که این رقم توی اولین پرونده زنده میشه و بقیه اش میره توی جیب کت های اتوکشیده و ماکدار عزیزان وکیل که ادعا میکنند بالی از بالهای فرشته ی عدالتند!!!!!

اگر بتونن مردم عوام الناس را با این ادعاهای واهی خر فرض کنند شاید بتونن...ولی با امثال من و بقیه کسانیکه مستقیما در جریان دادرسی و کار قضائی قرار داشتم میخوان چکار کنند!!!!!؟؟؟؟؟

ادعا میکنند که وکالت رو نباید با پزشکی مقایسه کرد ... به زَعم حضرات دلواپس!
خیر بزرگواران!!!!
وکیل نهایتا میتونه پرونده ی قضایی یک فرد رو با بیسوادیش گند بزنه...ولی پزشک با جان انسان سروکار داره...اگر پزشکان بعداز دوران فارغ التحصیلی براحتی با مراجعه ب سازمان نظام پزشکی پروانه طبابت میگیرند، این نشاندهنده اونه که همه پزشکان بیسوادند و باید آزمون پزشکی برگزار بشه؟؟؟؟؟

ادعاهای پوچ و نخ نما شده ی عده ای قلیل( و البته ذی نفع و پرتوقع ) دیگر راه به جایی نبرده و دیگه نمیشه حقوقدانان جامعه رو با چند فرضیه ی دوغکی سر کار گذاشت و سرگرم کرد!

همین آقایانی که ادعای شرافت شغلی و اخلاق حرفه ای و بال فرشته ی عدالت و انساندوستی و حق و دفاع از حق میزنن ، برو توی بحر کارشون و ببینخونه ی ۲۵۰۰ متری در فرمانیه داره یا خیر؟

ماشین زیر پای هرکدوم از وکلایی که میشناسم دست کم زیر ۵۰۰ میلیون نیست!
یک سفره ای جمع و جور پهن کردن و فقط خودی هارو دورش جمع میکنن واسه لوفت و لیس!!!!

اگر راست میگن همه ی وکلاء رو موظف به استفاده از دستگاه کارتخوان کنند و توی رسانه ها صراحتا اعلام کنند که مردم فقط و فقط حق الوکاله وکلاء رو از طریق کارتخوان بدهند...اونوقت رسوائی ای که پیش میاد ، روی بسیاری از مدعیان دروغ پرداز رو سیاه میکنه!

خود من در دوران خدمتم در دادگستری ، دو ساااال شاهد دریافت حق الوکاله های سنگین از مردم بودم!

مثلا وکیله از موکلش ۱۰ میلیون پول میگرفت بعد توی وکالتنامه میزد :طبق تعرفه ۳۰ هزار تومان!!!!!
بعد پنج درصد از سی هزاتومن رو تمبرمیزد و دو ونیم درصدهم سهم کانون ...سر جمع ده دوازده هزار تومن از ده میلیون تومن رو تمبر میزد و وکالتنامه رو ثبت پرونده میکرد!
به همین راحتی... حالا این فرمون رو پیش بگیر برووووووو تا آخر!!!
هانیه
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
این کار درست نیست،شأن و جایگاه وکیل زیر سوال میره،نحوه برگزاری ازمون عادلانه تر کنن تا حذفش،باید بین منی ک کلی زحمت کشیدم و از همه خوشیام زدم با کسی که هیچ زحمتی نکشیده فرقی باشه،من خودم پشت آزمونم ولی اصلا موافق این کار نیستم اصلا.
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
15
26
اتفاقا تصمیم درستی گرفتن .وکیل شدن هم دردسر خودش رو داره.کسانی که تو بازار کارش نیستن خبرندارن که ریزه کاری هاش زیاده و مسئولیتش سنگین..طبیعتا کسانی که شایستگی نداشته باشن بهش امید ندارن.بنده به عنوان یک فرد کارشناس ارشد حقوق باتصمیم دیوان در مورد این موضوع موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
وکیل با جان وابروی و شخصیت اجتماعی مردم سروکار داره حق داره پول بگیره،وکیل بی سواد حقوق مردم نابودمیکنه پس لازمه ازمون گرفته بشه
matin
|
United States
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
11
31
اخه این چه نظر احمقانه ایه که بعضی وکلا دارن ... حذف رقیب به هرقیمتی در حرفه وکالت کاملا مشهوده... چرا اجازه نیروی کار تازه نفس رو به بهانه دانشجوهای تنبل نمیدید؟ کسی مثل من که دانشجوی دکتری حقوق بین الملل دانشگاه علامه هستم 6 ساله که پشت کنکور وکالت ماندم و دوستان لیسانسه بنده مشغول به کارند اگر دانشجوی دکتری علامه تنبله پس مفهوم زرنگ واقعا تغییر تاریخی کرده ... یکم انسانیت و انصاف چیز بدی نیست که متاسفانه بین کادر حقوقی جامعه به نابودی کشیده شده... بنده صاحب 3 کتاب تالیفی هستم و بسیار علاقمند به شغل وکالت اما دیگر انگیزه برای اینکار ندارم چون قبولی امثال بنده به فراموشی سپرده شده... اگرچه برای حمایت جوانان دیگر حتما تا پای جان پیگیر این موضوع خواهم بود... ضمنا در همه مشاغل تخصصی مثل مهندسی و پزشکی این انحصار وجود نداره در تمامی کشورهای دنیا هم علارغم پذیرشهای خصوصی دانشگاههاشون با شهریه های بالا مثل دانشکده های برلین و پاریس باز هم انحصار وکالت براشون بی معنیه واقعا همه چیز در ایران جای تعجب داره که یکیش همین ظرفیت بندیهای ازمون وکالته با وجود سهمیه های مختلف ... ماحقمونو میگیریم ولی حق خوریها رو به خداوند واگذار میکنیم که جوانهای این مملکت رو بی انگیزه از خدمت رسانی و اهدافشون کردند.
پاسخ ها
لیسانس غیر مرتبط
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
بر طبق قانون وکالت سال۱۳۷۶ کسی که فوق لیسانس یا دکتری حقوق داشته باشد ولی فاقد لیسانس حقوق باشد حق شرکت در آزمون وکالت واحد پروانه وکالت را دارند ولی بر طبق مصوبه ای در سال۱۳۸۴ شرکت این گروه از فارق التحصیلان را در آزمون وکالت ممنوع اعلام کرده و اکنون سال هاست که هیات مدیره کانون وکلا به اجرا این مصوبه خلاف قانون ادامه می دهد
محمد طبقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
25
26
این اتفاق اصلا خوب نیست
این یک تصمیم عجولانه و غیر کارشناسی هست
من خودم درحال حاضر پشت ازمون کانون هستم
اما حقیقت اینه که چیزی که باید تغییر کنه،شیوه‌ی برگزاری آزمون هست نه نفس وجود اون،
درحال حاضر آزمون بصورت تستی و بشدت حافظه محور و نه دانش بنیان برگزار میشه و این اصلا جالب نیست و معیار خوبی برای انتخاب وکیل نیست
اما برداشتن آزمون خطر جدی و مهمی برای حرفه‌ی وکالت هست
فرهاد
|
United Kingdom
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
9
24
دوستي كه ميگن ضرر وكيل فقط در پرونده قضايي دامن نومل رو ميگيره ولي پزشكي با جان افراده و چرا ازمون نداره!!عزيزم مگه تو اين زمونه پدشك بي سواد كم داريم اصلا به كنار،شما ميخواين وكالت مثه پزشكي باشه؟مشكلي نيس آزمون وروديش رو از كنكور سخت بگيريد مثل پزشكي نه اينكه رشته حقوق تا مقطع دكتري هم بدون كنكور شده و هركي خواست با هر سني مياد رشته خقوق و ادعاي حقوق خوان بودنش ميشه
فرهاد
|
United Kingdom
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
25
27
اگه آزمون برگزار نشه فاتحه وكالت خوندس
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
بله چون لابد شما خودت وکیلی و درآمدت کم میشه ؟؟
سید مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
24
12
همین کار رو برای کم کردن آمار بیکاری در آزمون سر دفتری اسناد و سر دفتری ازدواج انجام دادند و نتیجه اش شد اشباع بازار و کسادی کار و ورشکستگی امثال من یه سال دفتر ازدواج داشتم اجاره دفتر هم در نیومد.... خدا میدونه بعد چهار سال وکالت هنوز هم خونه اجاره ای هستم و ماشینم پراید نود هست...برای هر کاری مجوز لازمه حتی راننده تاکسی... اما یه عده دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
اگه شما توانايي كسب درآمد نداريد دال بر اين نميشه كه ديگران وارد حرفه نشن
علی
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
مجوز بله ولی تعیین ظرفیت خیر. بازار اشباع میشه که بشه .بهتر. اون وقت وکلا باید با هم رقابت کنند و خدمات بهتری بدن تا بتونن به کسبشون ادامه بدن. اون وقت کسی ورشکست میشه که وکیل خوبی نباشه ، کم سواد باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
14
22
درودبردیوان عدالت بااین تصمیمش چون نبایدچهارسال بهترین روزهای عمرمون درگوشهای خانه بگذره بخاطر۴تاتست بمونیم اماباسوادترازوکلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
واقعا حرف درستی هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
احسن و درود
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
9
15
باسلام و عرض ادب، بنده نیز به عنوان فرد کوجکی از جامعه ی حقوقی ایران ،موافقت خود را با رای اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر بارگذاری شرایط پایرش وکیل و رفع انحصار از وکالت و همچنین ثبت موسسات حقوقی بدون نیاز به اذن کانون وکلا اعلان نموده و از ریاست محترم قوه قضاییه و همچنین مسولین محترم و دلسوز نظام تقاضای همکاری مجدانه دارم .باشد که دعای خیر ما بدرقه ی راهشان باشد.ان شاالله تعالی
ارادتمند ؛دانش آموخته ارشدحقوق
یاحق
فرهاد
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
6
16
انتخاب شغل دلخواه حق هر تحصیل کرده و جوان این کشور چرا عده ای کج اندیش ورود جوانان تحصیلکرده رو به این حرفه منافی منافع خود میدونن.
تی بی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
5
7
موضوع جالب اینجاست که کانون وکلا هم آزمون علمی برگزار می کند و هم شرط فارغ التحصیلی رشته حقوق را تعیین می کند !!
کانون عزیز اگر علم برگرفته از دانشگاهها را قبول داری ؟ پس آزمون گرفتن چه صیغه ایست ... مگر دانشجویان حقوق برای پاس کردن واحدها آزمون نمی دهند!! و اگر دانشگاه را قبول نداری پس شرط فارغ التحصیلی حقوق و مدرک کارشناسی حقوق برای چیست ؟؟
البته هر فارغ التحصیل حقوق هرچند استحقاق مشاور حقوقی و وکیل شدن را دارد ولی قطعا در کنار دانش نیاز به تجربه اندوزی مخصوصا در این حرفه بسیار حائز اهمیت است.
پیشنهادا با حذف آزمون کارآموزی وکالت ، برای متقاضیان حقوقدان شرط چند سال کاراموزی ( آنچنان که وجود دارد ) در کنار وکیلی خبره قرارداده شود و همچنین با رتبه بندی وکلا ( مثل مهندسین ) و به مرور تکمیل تجربه و دانش ،امکان ورود به موارد مهمتر داده شود.
نه اینکه به محض قبولی در آزمون همتراز با امثال " مرحوم کشاورز " و " افتخارجهرمی " قرار گرفته و به همگی وکیل پایه یک اطلاق شود!!
ع.ش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
16
13
کسی که توانایی قبولی در آزمون مرکز مشاوران را نداشته باشه همون بهتر که صدسال آینده هم وکالت قبول نشه
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
شکرخدا ک دیوان عدالت اداری حلوی انحصارگری چندین ساله کانون وکلا رو میگیره پزشک امتحان دانشکاه قبول شدک مدرک گرف حقوقدانم داتشگاهو قبولشد ک لسسانس حقوق دارد دیگه کاتون انحصارگر چکارس؟باید کانون منحلشه بجرم اخلال درنظام قصایی کشور محاکمه واخراجشن
عباس گودرزی
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
ایا به نظر شما فرقی بین رتبه دو رقمی کنکور که در دانشگاه های تهران و شهید بهشتی و دوره لیسانس خود را با اساتید درجه یک حقوقی کشور گزانده اند و فارق التحصیلانی که در دانشگاه پیام نور بدون استاد فرق التحصیل شده اند ، ندارند و هر دو گروه دارای یک بنیه علمی و تحصیلی می باشند ؟ اگر تمامی فارق التحصیلان را صرف نظر از دانشگاه های محل تحصیل ، یکسان ببینیم ،ازمون ورودی وکالت غیر ضروری به نظر می رسد. اما اختلاف مابین رتبه های بالای ازمون ورودی کانون وکلا و اشخاصی که با نمرات بسیار پایین قبول نشده اند در چیست ؟ چرا رقابت برای ورود اشمال دارد اما رقابت برای وکلای شاغل بلا اشکال در نظر می گیرید. حتی نظام مهندسی نیز برای اخذ پروانه باید حد نصاب تعیین می نماید و در صورت اخذ حد نصاب در ازمون ورودی بدون تعیین سقف برای تعداد عمل می نماید. بهر تقدیر در هیچ یک از کشورهای دنیا بدون امتحان به هر فارق التحصیل حقوقی پروانه وکالت نمی دهند .
پژمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
6
19
درود بر رای دیوان
به نظر اینجانب که فارغ‌التحصیل رشته حقوق هستم،با شکستن این انحصار،فضا فضای رقابتی خواهد شد،و مسلما وکیلی در حرفه خود پیشرفت خواهد کرد که کار بهتر انجام میده،به نظر من تست زدن و امتحان دادن دلیل نمیشه که تعداد زیادی جوان فارغ‌التحصیل که عمری دنبال تحصیل رشته مورد علاقه خود بودند،در مرحله نتیجه گیری با دیواری آهنین روبه رو میشه
امیرپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
10
11
با سلام و احترام
بنده خودم مهندسی خوندم مهندسین محترم همه بیکارن و اگه هم کاری دارن در حد چندرغازه خودم و برادرزاده هایم همه مهندسیم فقط یک نام سنگین داریم همه تو بازاریم مثل سایر بازاریا داریم کار می کنیم .خودم معدلم بالای 18 است برادرزاده ام فوق لیسانس از دانشگاه ملی داره. الان دانشجوی حقوقم به عشق وکالت دارم درس میخوانم.واقعیت اینه که برداشتن آزمون وکالت فقط برای مدتی کوتاه دلخوش کننده است ولی بعد از اشباه بازار دودش تو چشم همه وکلا میره و وکلا هم باید برن دنبال شغل آزاد رقابت سالم همیشه خوبه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
کانلا مخالفم.یعنی الان پزشکهای محترم با این قیاس شما بیکارن و بازارشون اشباع شده؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
از کی تا حالا پزشکی بدون کنکور شده و هر کس از هرکجا که دلش خواست تو دانشگاه شهرشون پزشکی ثبت نام میکنه؟؟؟؟ قیاس پزشکی با وکالت اشتباهه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
کاملا با نظر شما موافقم باید ازمونی جهت سنجش اطلاعات باشه
امیرپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
2
9
میخواستم به عرایضم اینو اضافه کنم ولی یادم رفت . اگه بیان مثل خیلی از کشورها وکالت رو اجباری کنن خوبه چون هم وکلا میتونن بیشتر باشن و هم هر کسی پاش تو دادگاه باز نمیشه که چه جوری و کجا بره؟
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
2
10
با سلام بنده کارشناسی ارشد حقوق جزا از دانشگاه اصفهان دارم. طی شرایطی با حذف حصر وکالت موافق هستم و شرط مهم اینکه آزمون برگزار بشه ولی بجای تعیین حصر در ظرفیت بیاند و مثه خیلی آزمونهای دیگه نمره ای رو حدنصاب قبولی اعلام کنن بدون حصر ظرفیت....بدین طریق بنظرم واقعأ عدالت اجرا میشه و نه بقول برخی افراد تنبل یا بی سواد می تونن وارد حرفه شند (چون تنبل ها و بی سوادها همون نمره حدنصاب قبولی رو هم نمیارند) از طرف دیگه از سودجویی حصر وکالت برای یک سری منتفع هم جلوگیری میشه.
محمدجواد شریعت زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
1
2
با عرض سلام خسته نباشید خدمت دوستان عزیز ، در واقع به نظر اینجانب ایراداتی که با این حجم از طرف وکلا و کانون بزرگ نمایی شده درست نیست . کسانی هستن که واقعا علم حقوقی دارن و قابلیت دفاع از موکل در دادگاه را دارا هستن و می توانند به خوبی این کار را انجام دهند در مقابل وکلایی هستن که واقعا با اینکه وکیل هستن اما فقط در حد قبول شدن آزمون بوده و فقط ب تنظیم لایحه مانند عریضه نویس ب دلیل نداشتن دانش حقوقی بسنده میکنند . ب هر حال جایی باید باشد ک کسی دانش آموخته حقوق هست و واقعا بار علمی داره اما ب هردلیلی نمیتونه در آزمون نمره لازم رو کسب کنه فعالیت کنه ، البته باید معیارهایی از قبیل معدل و دانشگاه مربوط که مدرک اخذ شده مد نظر گرفته بشه
رسول محرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
4
10
باسلام خدمت دوستان گرامی،،شتابزده اظهارنظرنکنید،،انشالله که وکیل شدید آن موقع حالتان را می پرسم،،،
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
4
7
با سلام خدمت دوستان. ببینید شما که موافق حذف ظرفیت ها هستین به این دلیله که فقط میخوایید وارد وکالت بشین. اما والله قسم اگه خود شماها سالهای قبل قبول شده بودین و الان وکیل بودین مخالف این قضیه بودین و سینه چاک میکردین که وکالت بازیچه دست کارنابلد ها شده و دارن بدبختمون میکنن و فلان و بهمان. بخدا شما فقط دلتون خوشه که وارد حرفه وکالت بشین و بهتون بگن وکیل. اما به عواقبش فکر نکردید که باید پشه بپرونین.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
4
7
با سلام
نظر بزرگواران را مطالعه کردم نکات عجیبی دیدم
هر کی از عهده ازمون تستی بر امده با کلاسهای تست زنی و... میگن با سواد
هر کی قبول نشده شده کم سواد؟؟
طرف ممکنه دکتری و ارشد داشته باشه، قبول نشه کم سواده
حالا اگر لیسانس باشه با سواده
میگم به آموزش عالی بگشن هر کی وکیل شده بهش دکتری افتخاری بدن
جالبه یکی گفته استاد دانشگاه هست و اکثر دانشجویان کم سوادن
یعنی استادشون و نطام اموزشی کم سواده که بی سواد بار میاره
البته حتما کانون وکلا شهر علم هست.

فکر نمیکنید، مشکل قبولی وکالت سواد نیست بلکه تعداد زیاد شرکت کنندگان هست
بلاخره ازمون برداشته شه بلاخره یه اختبار و..... باقی خواهد ماند
به نظر نمیاد افراد کم سوادی موفق به اختبار بشن

کانون وکلا خیلی جالبه ادعای عدالت وقانونمداری و... دارد ولی نه به قانون تمکین میکند و....
ادعاهای جالبی هم دارد مدعی هست تعداد زیاد بشه بقیه بیکار میشن!@@
فکر نمیکنید باید تعداد زیاد بشه و قدرت انتخاب زیاد شه نه افراد مجبور به انتخاب از یه عده خاص؟؟؟
یه زمانی کشور اینطور فکر میکرد احازه نمیداد مغازه ها نزدیک هم تو یه موصوع مشترک فعالیت داشته باشن ولی الان دیگه انحصار فهمیدن جز فساد موردی نداره
الان بیاین سوپر مارکت مجوز ندن بگن درامد کم شده و....
به نظر منطقی میاد؟؟،
به نظر اصلا همه بیاین کسی که درامد نداشت یا کار بدردش نخورد ول کنه بره دنبال کاری که بدردش بخوره
مدرک تخصیلی ملاک نیست ولی کسی اگر واقعا درامد نداره بره مسافرکشی کنه
حرف همه اینه مشتری منظورم موکله به اجبار که نمیشه
این دقیقا همین کاری هست که سر خودروسازی کشور اورون
انحصار خودرو گرفتن اخرش جز کالای بی کیفیت و گران و ناقص چی شده؟
با این همه گرانی باز هم بدهکارن و...
این همین انحصارا بوده که فساد به بار اورده
این مافیای کلاسهای کنکور و... قطعا نمیزارن اینطور طرح ها به نتیجه برسه باید خون مردمو ....
وزیراعلام میکنه من موفق به حدف مافیای کنکور نشدم
اینجا هم مافیای ازمون وکالت از مبالغ ثبت نام تا کلاسها و جزوه ها و کتابها فکر میکنین میزارن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
احسن احسن احسن
محمد حسین ‌کبیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
4
3
دوستان سلام من خودم‌پشت کنکور وکالتم
اگر ظرفیت حدف بشه معیار وکیل چی میشه بجای سامان دهی دارن فضا رو رقابتی میکنن
ینی خودتون نون در بیارید دیگه یه مشت وکیل بیکار اضافه بشه به جامعه
حداقل فرهنگ استفاده از وکیل باشه خیلی بهتره تا حذف ظرفیتش به جای مدرک لیسانس باید با پروانه وکالت وارد مشاغل دیگه شد
شهاب الدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
2
6
باسلام صرفا باحذف ازمون دیگر هیچ ملاکی مطرح نیست و این دور از انصاف است ولی باید میانگین نمرات جهت قبولی را بالای 50درصد اعلام نمایند و ظرفیت را بردارند تا لااقل بی سواد وارد شغل شریف وکالت نگردند...و دانش اموختگان با علاقه و اشتیاق خود را به سطح قبولی برسانند مانند ازمون مهندسان و دیگر مشاغل که تراز ومعدل قبولی مهم است نه ظرفیت....
پاسخ ها
ح. ی
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
درود. خیر این ملاک خوبی نیست چون در حال حاضر هم سوالهای اختلافی و سلیقه ای طرح می‌کند که با هر مستندی می سنجی آخر به جواب منطقی نمیرسی. بعد در توجیه می گوید نظر طراح این بوده. این طوری هیچ گاه میانگین 50 به دست نمی آید و اتفاقا کانون دنبال این هست.
فرشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
5
5
با سلام خدمت حقوقدانان عزیز . دوستان لطفا بیایید با همدلی و همتی مضاعف حرفه وکالت رو از انحصار این کانون مستبد و تنگ نظر در بیاریم میشه در یک نگاه گفت با از بین رفتن این انحصار و افزایش دفاتر وکالت حق انتخاب رو به موکل میدیم که با بهترین کیفیت و معقول ترین هزینه پرونده خودش رو به اتمام برسونه . دوستان فراموش نکنید قبول شدن در یک آزمون تشریفاتی به هیچ عنوان صلاحیت رو جهت امر وکالت به همراه خود نمیاره و حرفه وکالت ملزومات دیگر از قبیل روابط عمومی بالا اطلاعات تئوری مطلوب رابطه اجتماعی ایده آل و چه چه چه . پس بیایید هرچه زودتر کمپینی در راستای حذف کانون به راه بیاندازیم . به امید موفقیت برای تمام وکلای آینده کشورم ایران . زنده باد ایران و ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
سلام من هم موافق هستم و این کمپین هر جه زودتر راه اندازی بشود تا هر چه زودتر از انحصار کانون در بیایم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
احسن دقیقا درسته
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
4
4
سلام به همه عزیزانی که فکرکار هستن ویه لقمه نونن وکسانی که درجبرزمان حاصل از به جهل کشیده شدن عمدی یه سری کورکورانه دادمیزنن اگه ازمون برداشته بشه فاتحه وکالت خونده میشه و...
بیاییدکلی نگاه کنیم،وقتی درب دانشگاه هابازشداتفاقی افتاد،مگه غیرازاین شدکه شعورجمعی بالارفت وسطح سوادتخصصی جامعه بالاکشید،بایدده تادانشگاه بودتاازدلش دوتانخبه بیرون بیاد،همه مملکت دزدنیستن که خوبادارن ادارش میکنن،دقیقافارق التحصیل دانشگاههای پیام نوروازاد.خلاصه میگم،حقوق علم تجربه است،وبا120تاسوال تو150 دقیقه نمیشه ونمیتونیم بگیم طرف حقوقدانه،وفقط داخل ایرانه که ازگزینه تستی جهت گزینش افرادبرای کاریابی دولتی استفاده میشه،فکرشوبکنیدمن که سهمیه دارم ونخبه ملی هستم چقدرراحت پذیرش میشم،یا اونی که پول داره وبه راحتی میخره...پس با حرفای صدمن یه غازخودتون روبازی ندین، حقوقدان زیادبشه مردم اگاه ترن وکمتراتاله دادرسی ایجادمیشه ،انحصاروکالت امری واجبه،مثله شکستن کنکوره که نمیذارن بشکنه ویسری عمرشون بخاطرکنکورهدررفت وداره میره.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
5
4
با سلام و عرض ادب ، اولا پس از فارغ التحصیلی، آزمون معنا ندارد ثانیا نهایتا می تواتتد اختبار بگیرند آن هم نه آنچنان سخت که طرف پشیمان بشه ثالثا بر فرض وحود آزمون هم نباید انحثار و ظرفیت باشد و محکوم به رد است والسلام......یاحق
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
2
8
بنظر بنده انحصار در هر چیزی اشتباه اسا , اصلا گیریم همه فارغ التحصیلان حقوق وکیل شوند , چرا اگر وکلای با تجربه به تجربه و علم خود اطمینان دارند باید ترس داشته باشند . وکالت هم مانند پزشکی یک هنر در کنار علم است . پزشکهایی را می بینید روزی چند مریض هم ویزیت نمی کنند ولی پزشکانی نیز وجود دارند که نوبتهای چند ماهه و چند ساله به بیماران خود می دهند , چرا ؟ چون حاذق هستند و در علم و حرفه خود هنر مند هستند . پس اگر وکلای فعلی از این طرح و آزاد شدن حرفه وکالت می ترسند معلومه که هیچ هنری ندارند و فقط می خواهند ادای هنرمندان در این حرفه را در آورند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
دقیقا درسته
ازهده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
1
5
یه چیزمیگم واقعاپیش خودتون چی فکرکردیدچرا همه کشورا چیاشون رایگانه مابایدبرا آزمون وکالت 110هزارتومن بدیم بدبختی که درسش عالیه ولی هزارتومن توجیبش نیس ازکجابیاره چرا اینقدربی انصاف هسیدازکجابیاریم 110تومن بدیم خب
علی فدایی
|
Luxembourg
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
5
الان کسانی هستند که از رانت استفاده می کنند و وکلای جوان را با مبالغ جزئی بکار می گیرند و استثمار می کنند . و دفتر دلالی حقوقی دارند ولی سواد حقوقی هم ندارند وکیل دادگستری در دنیا ارزش و جایگاه بالایی دارد ولی....
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
2
12
آخه کجای دنیا رسمه به هرکسی که میخواد مدرک حقوق میدن، تو رشته پزشکی در همین ایران خودمون طرف واسه اینکه پزشک بشه 3 تا کنکور از علوم پایه گرفته تا انترنی و اکسترنی میده در آخرم آزمون صلاحیت بالینی ازش میگیرن، اینجا طرف از دانشگاه میاد بیرون ازش مقدمه علم حقوق میپرسی بلد نیس، اونوقت قوه قضاییه میخواد همه اینا رو وکیل کنه آخه کی پرونده به اینا میده وجداناً همین الان یه آزمون جامع از همین فارغ التحصیلانکار شناسی حقوق برگزار کنید ببینید چند تاشون نمره قبولی میگیرن، بی ارزش کردن کارشناسی تو یه کشور واسه مردم بدبختی میاره چون کارشناسی مقدمه پیشرفت جامعه اس خواهش میکنم کم به بی ارزش کردن علوم بپردازید و این روند آنارشیسمی رو بزارید کنار، چین با یک میلیارد جمعیت 2400 دانشگاه، ایران با 80 میلیون جمعیت 2800 دانشگاه، وضعیت رفاه چین عالی، وضعیت رفاه ایران چیزی واسه گفتن نیس، نشون میده رفاه تو نابودی مدرک دانشگاهی نیس، رفاه تو شکوفا کردن صنعت و جلوگیری از استثمار کارگرانه، نه اینکه هر کی بره دانشگاه بدون هیچ زحمتی مدرک حقوق بهش بدن و راهشو تا وکیل شدن و گند زدن به پرونده ملت هموار کنن، بدبختی واقعی اونجاست که از همین حقوقدانهایی که آزمون صلاحیت حقوقی ندادن و فله ای بهشون مدرک دادن خیلیا رفتن قاضی شدن واحسرتا خدا بهمون رحم کنه.
من
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
1
7
از آقای رئیسی بزرگوار خواهشمندم همین الان برید از چند دانشکده حقوق که کارشناس حقوق تربیت میکنن اعم از دولتی، پیام نور، آزاد و علمی کاربردی دیدن فرمایید در این دانشکده ها برید سراغ دانشجویان ترم 6 و ازشون سوال اموال و مالکیت ترم دوم را بپرسید که مالکیت فئودالیسم در کشور ما چگونه خصوصی شد و به موجب چه قانونی صورت گرفت، آیا این موجب نمیشه که مالکیت تفویضی شکل بگیره، فرق مالکیت تفویضی و خصوصی چیه؟،اصلاً تغییر کاربری به موجب چه قانونیه و یا اینکه ماده 56 قانون حفظ اراضی جنگلی چی میگه، چه موادی از قانون شهرداری منسوخه و یا اصلاً سه روز قبل چه تصویب نامه ای مصوب شده و با کدام قانون تعارض داره، دیگه بحث قواعد عمومی قراردادها بمونه، اونوقت ایشون به این نتیجه میرسن که این فارغ التحصیلان باید قبل ورود به جامعه حقوقی باید ازشون آزمون جامع صلاحیت حقوقی گرفته بشه و هر 5 سال هم این آزمون تکرار بشه
وکیل جوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
2
13
متاسفانه همه درامد چند وکیل معروف رو که میبیینننننند فکر میکنند مرغ همسایه غازه،من چند ساله که پروانه وکالت دارم واز نزدیک شاهد هستم که عده ی زیادی از وکلای جوان از جمله خودمن با بدبختی هزینه های بیمه وکانون رو پرداخت میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
سلام شما بهترین کار اینه که پروانه خودتو لغو کنی . چون بی کفایت ترین وکیل ماهی 10 میلیون درامد داره. شما برو دنبال موکل بگرد.
مصی مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
2
7
با عرض سلام و ادب خدمت جامعه حقوقی کشور

انحصار طلبی محض بایستی برداشته شود تا ریشه فساد در حرفه وکالت برداشته شود

چرا باید کانون وکلا مجددا آزمون برگزار کند ؟

آیا خود وکلا اگر از خودشان برای تمدید وکالت آزمون مجدد گرفته بشود فریادشان به هفت آسمان بلند نمیشود؟

اصلا ظرفیت معنایی ندارد چرا باید یک نفر بخاطر یک تست و یک رتبه وارد حرفه وکالت نشود؟

خواهشمند است با دقت لایحه استقلال کانون وکلا و آیین نامه های مربوطه را وکلای عزیز بخوانند .

چرا اینقدر قانون در کشورمان داریم ولی اصلا یک نهاد قانونی به قانون خاص خود عمل نمیکند ؟

واقعا لزوم دانستن چند ماده قانونی و حفظ کردن چند مطلب حقوقی مشکل را حل کرده ؟

چرا آمار زندانها بالای ۲۴۰ هزار زندانی است ؟

انحصار در هرکاری باعث فساد و رانت شده
وکالت و قضاوت هم از این قاعده مستثنی نیست

انحصار در بازار اتومبیل این صنعت را به وادی واحسرتاه و نابودی کشانده

چرا پراید سال ۷۸ نتوانست جایگزین مناسبی برای پیکان سال ۴۶ باشد هرچند همه شرایط برای خودروسازان روبه جلو بود ؟


چرا سریالها و فیلمهای دهه ۶۰ و ۷۰ و اوائل دهه ۸۰ اینقدر جذاب بودند ؟

کنکور تستی هیچ جا ملاک خوبی نیست و نخواهد بود . یاعلی


نظرات یک بازیگر حقوق خوان
مینو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
3
6
اتفاقا ظرفیت بیشتر بشه مشکلی پیش نمیاد مگه الان ک دانسجوهای پزشکی از اکراین و هند و اروپای شرقی و دانشگاه قشم و کیش وارد جامعه پزشکی شدن مشکلی پیش اومده ،خیر ،باز مطب دکترای خوب شلوغه ،وکیلی که خوب باشه باز کار و کاسبیش اکی هست
وفایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
2
3
با سلام راجب اینکه ورود به وکالت هم مثل سایر حرفه ها فله ای بشه باید گفت که اکثریت جامعه حقوقی موافق این موضوع هستند می پرسید چرا؟ چون اکثریت که خودشان را حقوقدان !! میدانند از نخبگان و استادان دانشگاه های پیام نور و آزادند. این افراد چونکه از کارشناسی تا دکترا رو بدون هیچ آزمون و معیار علمی گرفتند میخواهند با همان روش دانشگاه پیام نور پروانه وکالت را هم بگیرند.من هم با شیوه آزمون وکالت مخالفم و هم تعداد ظرفیت آزمون ها شیوه ی آزمون باید علمی تر شود و ظرفیت هم کاهش یابد البته نه ظرفیت کانون بلکه ظرفیت این همه دانشگاه که چند ده برابر نیاز کشور فارق التحصیل حقوق دارند و تنها یک دلیل دارد و آن هم ارزان اداره شدن رشته حقوق در دانشگاه هاست.آنوقت این سیل جمعیت مدرک به دست راه افتاده و میخواهند وکیل شوند.همین حالا هم اگر شرط آزمون دادن مدرک دانشگاه روزانه باشد فکر نکنم در کل کشور بیش از هزار متقاضی وجود داشته باشد.درضمن معطل ماندن صد هزار متقاضی وکالت اشکال دارد ولی قریب هفتصد هزار متقاضی کنکور تجربی خیر :-) :-) :-)
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
1
6
سلام
وکالت هم مانند مهندسی بچه بازی داره میشه
اسکودا سیاستش ضعیف بود
در نظام مهندسی برای قبول شدن بایستی حد نصاب نمره ۵۰ رو بدست بیاری اگر آورد هر تعدادی که باشه قبوله اگه نه...
کانون وکلا هم باید همینکار رو میکرد .تا دیگه به بهانه محدودیت ظرفیت گند نزنن بهش.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
7
5
به نام خدا
این رای دیوان عدالت اداری اگر اجرائی شود یعنی فاجعه درجامعه حقوقی ایران

من خودم دانشجوی کارشناسی رشته حقوق هستم اگر این رای اجرایی شود تنها فایده اش زیادشدن افرادی به نام وکیل درجامعه است ودیگر باید فاتحه ی این رشته رو خوند
علی محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
3
5
سلام وقت بخیر
اینکه انحصار بناحق کانون وکلا شکست ، خبر بسیار مسرت بخش برای دارندگان مدرک حقوق و دانشجویان این رشته بود.
متاسفانه تعدادی قلیل ، اشخاص به ظاهر دلسوز و در باطن خودبزرگ بین و انتفاع طلب به ازای تضییع حقوق مادی ، معنوی و قانونی اشخاص صدرالذکر، به بهانه های غیر منصفانه ی اشباع بازار کار وکالت ، در سنوات گذشته تاکنون همچنان بر این دیدگاه بناحق خویش اصرار ورزیده است و عده ی کثیری را از رسیدن به هدف و اخذ مدرک وکالت و خدمت منصفانه به اشخاص نیازمند جامعه باز داشته است.
لذا امیدوارم هر چه زودتر مجلس شورای اسلامی در مقام قانونگذار که دیگر مسئولبتش نظارت بر حسن اجرای قوانین است با تکیه بر این مسئولیت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اصرار و موکداً پیگیر اجرای آن در موضوع وکالت و حذف آزمون وکالت گردد.
از مقامات محترم دیوان عدالت اداری که بر اجرای این عدالت اقدام و مبادرت به اصدار و انشاء رای نموده اند بسیار سپاسگزارم.
نادر مهربان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
1
8
این یک ظلم بزرگی هست که با تست و چهار جوابی وکیل انتخاب میشود. من لیسانس حقوقم و بیش از ده سال سابقه عریضه نویسی دارم و متاسفانه بارها در این امتحان مسخره چهار سوالی شرکت کرده ام ولی قبول نشده ام. در این مدت چنان خبره کارم شده ام که حاضرم با خیلی از وکلا رقابت داشته باشم بر سر هر پرونده ای. بخداوند قسم وکیل پایه یک بیشماری مبشناسم که فرق دادخواست حقوقی و کیفری رو نمیدونن ولی بدلیل اینکه ببکارند و میشینند خونه و طوطی وار کتابهای ازمون را حفظ میکنند میشوند وکیل!
صبوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
7
با سلام فاتحه وکالت قبلا هم خونده بود خبر نداشتید
هر اقای بازنشست بشه از این سیستم سه سوته وکیل میشه واین یعنی درس .وکالت . ازمون کشک
فاطمه زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
4
1
سلام دوستان عزیز...
واقعا چرا انقد سخت میگیرین؟ آیا شمایی که میگی من سواد حقوقی بالایی دارم اما قبول نمیشم بند ( پ ) رو برای قبولی داری؟ شما چرا خودتون رو گول میزنی؟
H.ch
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
1
3
سلام
بنده نظارت موافقین و مخالفین رو مطالعه کردم و هر کدام به نوبه خود قابل احترام هست
دوستان!من هم کارشناسی حقوق دارم و مطمئنا اشتغال به حرفه ای که برای اون زحمت کشیدم مثل خیلی از شما ها،برام مهمه
اما به نظر من مشکل اصلی ضعف سیستمه آموزشی هست
اینکه کلا بخوایم آزمون رو حذف کنیم زیاد جالب نیست چون با سواد و بی سواد رو یکی می کنیم
اما ادامه این روند کانون وکلا هم درست نیست
بهترین راهی که این دو متغیر رو به پیوند می ده
شرط معدل لیسانس و سخت گیری دوره لیسانس هست
اگر اینجور بشه که هرکس با شرط معدل وارد این حرفه بشه،با سوادها سرجای خودشون می نشینند و بقیه هم موظف می شوند تا برای دستیابی به آرزوهاشون بیشتر تلاش کنند
یگانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
1
7
تقصیرکانون وکلاست که بانی تبعیضات بی دلیل زیادیه.مثلا به قاضی بازنشسته شصت وپنج ساله که حقوق وبیمه وهمه چیزداره پروانه میده اما ادم پنجاه ویک ساله حتی حق ثبت نام نداره.چرا؟این یه مسابقه هست.اگه کسی توان رقابت داره نبای جلوش روگرفت
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
2
باسلام چراباز امسال با تست امتحان برگزار شد اگر دیوان رای داده؟ وتا کی این روش میخواهد ادامه پیدا کند و آموزشگاه خصوصی تست زنی از الان شروع کردن برای تبلیغ ازمون سال ۹۹ بخدا با تست وکیل خوب مشخص نمیشه اگر دنبال وکیل خوب هستین مثل پزشکی طرح گذاشته شود وبشود بازار عرضه و تقاضا اینقدر الکی مردم نترسانید که اگه آزمون بردارن چه میشد هیچ اتفاقی نمیفتد و به مدت کم خود بازار نیاز مشخص میکنه اصلا کجای دنیا خود ذینفع خودش هم برای رغیب مجوز صادر میکند؟کجای دنیا؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
1
7
اصلا کانون وکلا برخلاف قانون اساسی رفتار می‌کنه وکالت حز مشاغل آزاد هست و نباید بر آن آزمون برگزار بشه
و صدور پروانه بر اساس داشتن شرایط خاص باید باشد مثل سازمان نظام پزشکی که به پزشک و ماما پروانه ی مطب میده
اگر سیستم آموزشی آنها درست است دانشکده های حقوق هم سیستم آموزشی را درست کنن و آن را کاربردی و تئوری کنن
نه اینکه بعد از فارغ التحصیلی یک موانع جدید ایجاد بشه
اینکه نباید انتخاب وکیل به مردم تحمیل بشه
مردم تصمیم میگیرند چه کسی را بعنوان وکیل انتخاب کنم
ح. ی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
0
2
درود. باتشکر از دیوان عدالت اداری. کانون وکلا اگر غم صنف وکالت را ادعا می‌کند که به دوش می کشد هزینه ای چند صد میلیونی برای رسیدن به هیات مدیره نمی کردن
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
3
سلام .این روانیست که عده ای درامدمیلیاردی داشته باشن .وهرجوردلشون میخوادباموکل برخوردکنند .بعضی هاهم داخل این رشته حتی ازحداقل محروم باشندبخاطرچندتست کمتر،به نظرم بهتره ظرفیتابیشترباشه تاکسانی که بهترهستند.ورفتارخوبی بامردم دارند.وارداین عرصه بشن .وکیلادنبال پرونده جلب توجه باشن .نه مردم بدبختی که پول نداره وکیل بگیره .وبه راحتی حقشم ضایع بشه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
0
سلام .این روا نیست که عده ای درامدمیلیاردی داشته باشن .وهرجوردلشون میخوادباموکل برخوردکنند .بعضی هاهم داخل این رشته حتی ازحداقل محروم باشند
مج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
0
0
سلام
اخر نتیجه چه شد چرا بارگذاری نمی کنن؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
2
به نظر رای بر موازین قانونی صادر شده و انحصار وکالت باید شکسته شود زیرا وکالت یک حرفه ی سخت و استرس زا است و کسانی میتونن در این شغل بمانند که توانائی روحی و روانی و روحیه ی عدالت خواهی داشته باشند چه بسا الان هم افرادی هستند که پروانه دارند ولی وکالت نمی کنند. اگر انحصار وکالت شکسته شود فقط افرادی برای دفاع به دادگاه خواهند رفت که این حس رو داشته باشند و شاید بقیه به امر مشاوره بپردازند . نقص تنها آزمون نیست ورود سایررشته های غیر حقوقی که اصلا" در دوره ي آموزشي هيچ يك از دروس تخصصي رشته حقوق را نگذرانده اند نيز يكي از مشكلات رشته ي حقوق است......
بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
2
3
دوستان عزیز واقعا نمیدونم چرا این قدر از هر طرف دارند وکلا را میکوبند.خوب وقتی هر کی رفت رشته ادبیات میخواد وکیل بشه یا حسابدار یا روانشناس و هر چی رسیدن دانشگاه زدند که اونم اسمش دانشگاست و کارش فقط گرفتن پولای مردم و دادن مدرکه.چیکار میشه کرد...؟
مگه اون بیچاره هایی که پشت کنکور پزشکی مانده اند و واقعا درسخون و ممتازند و تازی کلی خرج کلاس کنکور کردند میاند بگند که آقا سهمیه را مثل رشته ی حقوق بردارید...
یعنی اینها که پشت کنکوری رشته پزشکی هستند تنبل اند...؟
هر کدوم ماها تو این چند سال زندگی بیشتر پیش پزشکا رفتیم یا وکلا...؟
نیاز جامعه ما بیشتر به وکیله یا پزشک...؟
مگه قراره هر کسی رفت لیسانس حقوق گرفت وکیل بشه...
مثله این میماند که هر کسی رفت رشته تجربی بگه آقا من میخوام پزشک بشم!!!
یعنی میخواهید بگید کنکور تجربی که تستی هستش بین رتبه های بچه ها (حداقل ۳۰هزار نفر اول) چه قدر فاصله هست.
که حالا بعضی دوستان میگن من چندتا تست تا وکیل شدن فاصله داشتم!!!
خوب اگه اینجوری باشه باید بگیم مثل رشته های پزشکی ظرفیت رشته حقوق را بیارند پایین تا اینجوری دقیقا مثل همون ظرفیت رشته پزشکی هر کسی مدرکشو گرفت مطمئن باشه در آخر وکیل دادگستری میشه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
1
ازمون تستی برای وکالت پسندیده نیست ،باید یک مرحله تشریحی باشه وبعد تادوسال کاراموزی پرونده ومشاوره قابل قبول به دادگستری محل کارش تحویل بده بعد پایا ۲ وبعد۱
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
1
1
سلام
حذف آزمون وکالت مساوی الفاتحه معه الصلوات
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
سطح سوالات در گذشته راحت و از قانون بود، تعداد شرکت کننده بسیار پایین، ظرفیت بالا! اما اکنون سوالات پیچیده و سلیقه ای و اختلافی، شرکت کنندگان بالا و ظرفیت پایین است! آیا واقعا بیشتر قضات و وکلای دارای پروانه قبل از 1392 قادر به قبولی در این آزمونها هستند؟!
https://www.farsnews.ir/my/c/45997
میم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
1
1
از این به بعد قوه قضاییه منتظر بلبشو و اشفته بازار صنف وکالت باشد.
عباس
|
-
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
0
0
با سلام ودرود به تمامی هموطنان گرامی من خودم کارمند دادگستری می باشم ودارای ۲۰ سال سابقه کار می باشم واز نزدیک با وکلا و مردم در ادتباط بوده ام وتاکنون وکیل فقیر وبی درآمد وبیکار ندیده ام وتمام وکلا دارای درآمد بسیار خوب و زندگی مرفه و خانه های بسبار شبک اتومبیل های گران قیمت و شاهد هستم که هموکلای خانم و آقا هر روز با یک مدل جدید لباس به دادگستری می آیند و اینکه می گویند بعضی ار وکلا حتی توانایی پرداخ اجاره دفتر کار را ندارند کاملا دروغ وبرای فریب مردم می باشد وتمامی وکلا از مردم پول های نجومی دریافت می کنند و حتی یک صدم مالیات واقعی را پرداخت نمی کنند و حتی در برخورد با مردم بسیار با غرور و خود پرستی برخورد می کنند وغیر از پول هیچ چیزی را قبول ندارند
دکتر علیرضا قادری
|
India
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
کاملا موافقم با نظر دیوان...به این دلیل که انحصار آزمون وکالت اصلا جالب نیست....شما مقایسه کنید کسی که سال ۸۰ پروانه گرفته با کسی که با سواد بالا الان نمیتونه قبول شه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار