کد خبر: 955382
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
ماراتن لیگ هجدهم امشب به پایـــان می‌رسد. لیگی که روشن شدن تکلیف بالا و پایین جدول آن به بازی آخر کشیده شده است. بازی‌هایی که امشب به‌طور همزمان و برای بسته شدن پرونده این فصل از رقابت‌های لیگ برتر ساعت ۲۱:۳۰ انجام می‌شود.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با جا ماندن استقلال و پدیده از کورس قهرمانی، حالا همه نگاه‌ها در آخرین دیدار لیگ هجدهم به بوشهر و اصفهان است، جایی‌که پرسپولیس و سپاهان آخرین تلاش خود را برای کسب جام این فصل از رقابت‌های لیگ برتر می‌کنند، اما باید دید همای سعادت بعد از این ۹۰ دقیقه حساس روی دوش کدام مربی می‌نشیند، برانکو یا قلعه‌نویی.

آخرین فرصت
همه نگاه‌ها امشب به ورزشگاه تختی جم و نقش جهان اصفهان است. پرسپولیس برای هت‌تریک قهرمانی تنها به یک امتیاز نیاز دارد. قهرمانی که می‌توانست هفته‌ها قبل به نام یاران برانکو زده شود اگر این تیم بعد از پیروزی برابر سایپا اسیر نوار تساوی‌ها نمی‌شد. حالا، اما سرخپوشان تنها یک ۹۰ دقیقه دیگر پیش‌رو دارند و البته رقیبی که مترصد کوچک‌ترین لغزشی برای قاپیدن جام قهرمانی است. سپاهان، اما برای بالا بردن جام هجدهم باید هر سه امتیاز بازی با استقلال خوزستان را به نام خود بزند. کاری که نباید برای شاگردان قلعه‌نویی چندان سخت باشد. سقوط استقلالی‌های خوزستان به عنوان قعرنشین جدول از هفته‌ها قبل مسجل شده و این تیم دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد، اما برتری مقابل نماینده سقوط کرده خوزستان زمانی برای زردپوشان اصفهانی فایده خواهد داشت که پارس جنوبی دومین باخت این فصل را به پرسپولیس تحمیل کند. باختی که می‌تواند بعد از سال‌ها قهرمانی را از آن سپاهان کند. البته از دست دادن جام، آن‌هم بعد از ماه‌ها صدرنشینی چیزی نیست که برانکو به این سادگی‌ها به آن رضایت دهد. او که به‌طور ضمنی رضایت خود را برای ادامه همکاری با سرخپوشان تا ۱۴۰۲ اعلام کرده، می‌خواهد با هت‌تریک قهرمانی کارنامه کاری خود را در پرسپولیس پربارتر کند. برانکو با کسب جام این فصل که نخستین قهرمانی خارج از خانه پرسپولیس لقب خواهد گرفت، اولین مربی کرواسی می‌شود که توانسته با یک تیم خارجی به سه قهرمانی دست یابد. البته به شرط آنکه شاگردان او به سبک هفته‌های گذشته با هدر دادن موقعیت‌ها فرصت طلایی قهرمانی را تقدیم رقیب زردپوش و اصفهانی خود نکنند و بتوانند از پارس جنوبی که در ۱۱ بازی گذشته تنها یک امتیاز گرفته، آن هم برابر استقلال خوزستان امتیاز لازم را به جیب بزنند. آنچه حساسیت این بازی را بیش از پیش کرده، اظهارات چند روز قبل تارتار است. سرمربی پارس جنوبی گفته بود دوست دارد پرسپولیس قهرمان شود. شاید او تصورش را نمی‌کرد که کار قهرمانی به هفته آخر و بازی با پارس در جم بکشد و این اظهارنظر او را در مظان اتهام قرار دهد. تارتار، اما با بیان اینکه «پروین و ابراهیمی یادم دادند که شرافتم را به هیچ چیز نفروشم»، آب پاکی را ریخت روی دست همه آن‌هایی که خود را آماده اتهام‌زنی کرده بودند.

جدال کسب سهمیه
استقلال شاید تصورش را هم نمی‌کرد که به این شکل از کورس قهرمانی جا بماند. در حالی که تا هفته گذشته علاوه بر استقلال، پدیده هم شانس قهرمانی داشت، با دو تساوی هر دو تیم شانس خود را همانند تراکتوری که پیشتر از این کورس جا مانده بود از دست دادند. حالا استقلال همه تمرکزش روی کسب سهمیه است و نتیجه‌ای که لیگ را آبرومندانه به پایان برساند. البته حریف آبی‌پوشان پایتخت برای بقا می‌جنگند و این کار فرهاد مجیدی تازه‌کار را سخت می‌کند. رقیب اصلی استقلال ۵۴ امتیازی در این راستا پدیده مشهد است. تیمی که برای کسب سهمیه باید از سد ماشین‌سازی عبور کند که هفته گذشته مدعی عنوان قهرمانی را در تهران متوقف کرد. تیمی که با یک برد خانگی می‌تواند همه چیز را در گام آخر به سود تراکتورسازان تبریزی تمام کند تا پدیده سهمیه لیگ قهرمانان را هم از دست بدهد، هرچند که تراکتور تنها در صورتی می‌تواند از شکست احتمالی پدیده سود ببرد که بتواند فولاد را در خوزستان به زانو درآورد.

شام آخر
همه تقلای هفته آخر، اما تنها به تلاش مدعیان قهرمانی برنمی‌گردد. در شبی که برخی تیم‌ها برای یکی، دو پله صعود یا حتی اعاده حیثیت تلاش می‌کنند، نفت مسجدسلیمان و سپیدرود رشت برای بقا می‌جنگند. سپیدرود برای فرار از سقوط ناچار به کسب برتری برابر استقلالی‌های پایتخت است. تیمی که در این بازی خانگی به دنبال کسب بهترین نتیجه برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست و عبور از سد آن در آزادی کار ساده‌ای نخواهد بود. با این حال نادر دست‌نشان تأکید دارد که تیمش باید با دست پر تهران را ترک کند: «رقیب سقوط ما نتایج خوبی نگرفت تا ما هنوز هم امیدوار باشیم و حالا بازی با استقلال آخرین سنگر ماست تا در لیگ بمانیم. می‌خواهیم تنها سهمیه استان گیلان را در لیگ برتر حفظ کنیم و برای این هدف تا آخرین نفس می‌جنگیم.» نفتی‌های مسجدسلیمانی هم البته کار چندان ساده‌ای ندارند. نفتی‌ها با یک امتیاز بیشتر یک پله بالاتر از رقیب رشتی خود قرار دارند، اما برای بقا باید ذوب‌آهنی را از سد راه بردارند که این روز‌ها نه فقط در لیگ که در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج قابل توجهی کسب کرده و شکست دادن این تیم بدون شک کار آسانی نیست، حتی اگر بازی در مسجدسلیمان باشد، مگر آنکه دو تیم به سبک گذشته نتایج را به یک شکل واگذار کنند که در آن صورت همه چیز به سود نفتی‌های مسجدسلیمان که یک امتیاز بیشتر دارند، تمام می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار