کد خبر: 952475
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴
بردی که الاهلی تصورش را هم نمی‌کرد!
نخستین شب دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر با ناکامی پرسپولیس همراه بود. سرخپوشان که با تکرار پیروزی برابر الاهلی می‌توانستند خود را به صدر جدول برسانند و شانس صعود خود را بیشتر کنند در عین ناباوری و با وجود برتری کامل در میدان نتیجه را به نماینده عربستان واگذار کردند تا کارشان برای ادامه راه دشوار شود.
دنيا حيدری
سرويس ورزشی جوان آنلاين: الاهلی تصور برد پرسپولیس را هم نداشت. این را یوسف عنبر، سرمربی موقت این تیم عربستانی که به گفته خود بار‌ها و بار‌ها بازی رفت دو تیم را به تماشا نشسته بود، بهتر از هر کسی می‌دانست که به جای تحلیل فنی، به سبک و سیاق همیشگی سعودی‌ها دست به بازی روانی زده بود. مسئله‌ای که در طول بازی نیز به خوبی ثابت شد، وقتی همه بازی دست پرسپولیس بود. تیمی که با وجود در دست داشتن مالکیت توپ، میدان و بازی نتوانست نتیجه دور رفت را تکرار کند و شانس خود را برای صعود از گروه افزایش دهد، فقط، چون برانکو برنامه‌ای برای پیروزی تیمش نداشت!

یوسف عنبر که بازی رفت دو تیم را بار‌ها آنالیز کرده بود، به خوبی می‌دانست کاری از دستش برابر پرسپولیس برنمی‌آید و زور شاگردانش به هیچ عنوان به یاران برانکو نمی‌رسد، به همین دلیل تنها یک برنامه به شاگردانش داده بود و آن اینکه به هیچ عنوان بازیکن خود را رها نکنند. سرمربی موقت سعودی‌ها هر کدام از بازیکنان تیمش را مأمور مهار یکی از بازیکنان پرسپولیس کرده بود. مأموریتی که الاهلی به خوبی از عهده آن برآمد تا سه امتیاز شیرین و صدالبته حیاتی این بازی را به حساب خود واریز کند و از قعر جدول گروه به رده دوم برسد!

کادر فنی جدید الاهلی با یک راهکار بسیار ساده برانکو و شاگردانش را کیش و مات کرد و پروفسور پرسپولیس نتوانست ضدتاکتیکی برای این برنامه ساده حریف رو کند. درست برخلاف دو بازی اول که داور بازی مقصر عدم نتیجه‌گیری پرسپولیس بود، در نخستین بازی دور برگشت سرخپوشان به خودشان باختند. به تفکرات نیمکت خود، به مرد کرواتی که نتوانست شاگردانش را از تله حریف رها و تاکتیکی تازه رو کند و با تعویض‌های اشتباه و بی نتیجه اوضاع را بغرنج‌تر هم کرد!

علیپور باید میدان بازی را ترک می‌کرد. بازیکنی که موقعیت‌های بسیاری را از دست داد و نتوانست در قامت آقای گل لیگ ایران ظاهر شود باید جای خود را به بازیکن دیگری می‌داد تا فرصتی تازه برای پرسپولیس ایجاد شود. برانکو، اما به رسم همیشگی که به تصمیمات خود چه درست و چه نادرست اصرار می‌ورزد، حکم به بیرون آمدن مهاجم موقعیت خراب‌کن تیم خود نداد و در مقابل ترابی را تعویض کرد!

شجاع خلیل‌زاده هم مانند چند بازی اخیر برای تیمش گلزنی کرد، اما پرسپولیس خیلی دیر متوجه شد که یکی از راه‌های فرار از تله الاهلی می‌تواند شوت‌زنی به سمت چارچوب دروازه این تیم باشد. در دقایق پایانی بود که شوت سرکش سیامک نعمتی خیلی اتفاقی این جرقه را در ذهن بازیکنان پرسپولیس زد که می‌توانند به دروازه حریف شوت هم بزنند. جرقه‌ای که به شوت‌های سرکش و خطرناک تبدیل شد و چند مرتبه تا آستانه فرو ریختن دروازه حریف نیز پیش رفت، اما این جرقه خیلی دیر زده شد و نتوانست گره از مشکل پرسپولیس باز کند.

برانکو مثل همیشه توانست حاشیه‌های تیمش را مدیریت و شاگردانش را بدون دغدغه از مسائل خارج از زمین روانه میدان کند، اما نتوانست راهی برای فرار از برنامه ساده حریف پیش پای شاگردانش بگذارد و باختی تلخ را تجربه کرد. باختی که شادی فراوانی برای سعودی‌هایی داشت که در دور رفت صددرصد برابر نماینده‌های ایران بازنده بودند. در این سو، اما پرسپولیس برای فرار از پاسخگویی دست به نامه‌نگاری برای اعتراض به شادی گل حریف و نحوه بلیت‌فروشی زده است! داستان‌های تکراری که دفعه اول نیست که شاهد آن هستیم و بی‌شک پرداختن به آن در این شرایط تنها بهانه‌ای برای فرار از واقعیت و عدم قبول اشتباهاتی است که پرسپولیس خود مرتکب آن شد. اشتباهاتی که حالا برانکو هم ترجیح می‌دهد با مطرح کردن خستگی شاگردانش از آن فرار کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار