کد خبر: 947376
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: همزمان با ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا طرح کاشت نهال به یاد شهدا در اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، یاسر شاهی در جلسه هماهنگی برنامه‌های 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن بزرگداشت روز شهدا در راستای قدرشناسی از مجاهدت‌ها و ایثارگران‌های آنهاست.

وی با اشاره به جایگاه شهدا در نزد اسلام بیان کرد: جایگاه و مقام و منزلت شهدا در آموزه‌های دینی ما بسیار باارزش است و انسانیت و ضمانت تمام خوبی‌ها در مقام و منزلت شهدا گره خورده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل افزود: خداوند متعال حاکمیت خودش را در عالم هستی در ارزش و جایگاه شهادت تعریف کرده است و لازمه برقراری حکومت اسلامی جهاد و شهادت است چرا که اوج بندگی ایثار و شهادت در راه خدا است.

شاهی برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی را در این مقطع تاریخی را به واسطه جهاد و شهادت دانست و بیان کرد: برای محکم کردن عهد و پیمان با شهدا و استمرار نظام جمهوری اسلامی باید در پویا نگه داشتن اصل فرهنگ ایثار و شهادت همت کنیم.

وی با تاکید بر نهادینه کردن مقام و منزلت شهدا در جامعه گفت: باید سعی کرد فرزندان خود را با منش و مفاهیم عاشورایی و ایثار و شهادت عجین و تربیت کنیم و روز بزرگداشت شهدا یکی از فرصت‌های مناسب برای تبلیغ مفهوم این فرهنگ در جامعه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل از دستگاه‌های اجرایی خواست با پیشنهاد برنامه‌هایی برای ایام بزرگداشت روز شهدا و همراهی در برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در ترویج این روز در جامعه کمک کنند.

شاهی عطرافشانی مزار شهدا، دیدار از خانواده‌های شهدا و ایثارگر، همایش پیاده‌روی خانوادگی، مسابقات فرهنگی و ورزشی مختلف، کاشت نهال به یاد شهدا، توزیع شاخه گل در میادین شهر و تجلیل از خانواده‌های گرانقدر شاهد توسط دستگاه‌های اجرایی را از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر