کد خبر: 946924
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
رئیس شورای شهر تهران گفت: با تصویب لایحه دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین‌شهری تهران (خانه‌باغ) به زودی باغ‌های تهران تعیین تکلیف می‌شود.
جوان آنلاين: محسن هاشمی در پایان یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: پیش از بررسی دستور جلسات دو نطق پراحساس از دو عضو شورای شهر تهران داشتیم و پس از آن اولین دستور بررسی اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه محدوده طرح ترافیک و یا محدوده مبارزه با آلودگی هوا بود که چند نکته از سوی فرمانداری تهران مطرح شده بود که اعضای شورای شهر تهران قبول کردند آن موارد را اصلاح کنند و به فرمانداری تهران ارسال شود.

وی گفت: موضوع بعدی گزارش مالی بود که آخرین وضعیت مالیه شهرداری از سوی خزانه‌دار شورای شهر تهران ارائه شد و اعتراضی مبنی بر عدم ثبت هزینه‌ها داشتند.

وی گفت: در ادامه موضوع قدیمی برج‌باغ‌ها مطرح شد که توضیحاتی در باره لغو مصوبه برج باغ‌ها و دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین‌شهری مطرح شد.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: لغو مصوبه برج باغ‌ها در آذرماه به کمیسیون مشترک ارائه شده بود و در جلسه امروز کلیات مصوبه جدید مبنی بر دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری با ۱۱ ماده به تصویب رسید، البته در بعضی از موارد اختلاف نظر وجود داشت که با ارائه پیشنهاد‌اتی حل شد و امیدواریم در جلسه آینده جزئیات این مصوبه نیز به تصویب برسد.

وی گفت: باغات تهران با توجه به مساحت باغ‌هایی که تاکنون نابود شده است ناچیز است. لایحه برج‌باغ‌ها بد نبوده، ولی نحوه اجرای آن بد بوده است.

هاشمی گفت: نفع مردم در نگهداری از باغات است و در مورد مالکین باغات نیز مباحثی مطرح است. البته از سوی دیگر شهرداری می‌تواند به سمتی برود که باغات را خریداری و از آن محافظت کند؛ چراکه گاه‌گاهی مالکین وقت نمی‌کنند به درختان برسند و موجب خشک شدن درختان خواهد شد.

وی گفت: در لایحه جدید تمام سعی و تلاش این بوده که باغات تهران حفظ شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار