کد خبر: 928558
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
عشق که آسمانی باشد، سازنده می‌شود؛ این را می‌توان در حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی به عینه دید.
زهرا چیذری
عشق که آسمانی باشد، سازنده می‌شود؛ این را می‌توان در حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی به عینه دید. بزرگ‌ترین میعادگاه عاشقان از رنگ‌ها، نژاد‌ها و حتی ادیان مختلف که مهم ویژگی‌شان عشق و هدفی مشترک است، عشق به سرور و سالار شهیدان است که می‌تواند اینگونه همه را در کنار یکدیگر جمع کند تا حماسه بیافرینند. امسال، اما چالش‌های اقتصادی پیش‌رو و رشد سه تا چهار برابری هزینه‌های زیارت اربعین باعث شده تا گروه زیادی از عاشقان حسینی از کاروان اربعین جا بمانند، اما این‌بار هم عشق حسین کار خودش را می‌کند. در چند روز گذشته مردم عراق برای حمایت از زائران ایرانی اقدام به راه‌اندازی کمپینی با عنوان «حب الحسین یجمعنا، ایران و العراق بلا فراق» کرده‌اند. هدف از ایجاد این کمپین واکنش به تحریم‌های امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و کاهش ارزش ریال در برابر دلار امریکا ذکر شده است.
کافی است یک‌بار طعم زیارت اربعین حسینی با پای پیاده را چشیده باشی تا یک عمر نمک‌گیر حسین شوی و همه ساله ایام محرم که آغاز می‌شود با یک حاجت در روضه حضرت عشق حاضر شوی و آن یک حاجت هم چیزی نباشد جز توفیق دوباره برای زیارت اربعین. امسال، اما سقوط ارزش ریال در جنگی اقتصادی موجب شده تا هزینه‌های سفر اربعین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد رشد داشته باشد و با احتساب حداقل‌ها برای زائر کوی حسین شدن باید چیزی حدود دو میلیون تومان هزینه کرد، مبلغی که برای بسیاری از زواری که با پای پیاده به زیارت کربلا می‌رفتند، بسیار سنگین است. با وجود این، آنطور که مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور حج و زیارت سازمان حج خبر داده، تاکنون حدود ۲۰ هزار زائر ایرانی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، آماری که با آمار دو میلیون و ۳۷۰ هزار نفری سال گذشته فاصله قابل توجهی دارد. در این میان، اما عاشقان حسینی و شیعیان عراقی دست به کار شده‌اند و در راستای حمایت از زائران ایرانی برای زیارت اربعین امام حسین (ع) کمپین «حب الحسین یجمعنا» به راه انداخته‌اند.
این کمپین که از یک هفته پیش آغاز شده، قصد دارد با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و با هدف کاهش هزینه‌ها برای زوار ایرانی، حمل و نقل رایگان را برای آن‌ها فراهم کند. این کمپین که با ابتکار جنبش «النجباء» عراق به رهبری «اکرم العبی» ایجاد شده، تاکنون موفق شده ۱۰۰ میلیون دینار (هر دینار عراق معادل ۱۴۴ تومان) جمع‌آوری و نزدیک به ۷۰ کامیون و اتوبوس برای انتقال زوار ایران برای زیارت اربعین فراهم کند. کمپین «حب الحسین» تاکنون توانسته هزاران لیتر سوخت برای خودرو‌ها و اتوبوس‌ها و همچنین کمک‌هایی برای دریافت ویزای عراق جمع‌آوری کند. کمک‌های مالی مردم عراق برای این کمپین همچنان ادامه دارد. یکی از افراد این کمپین می‌گوید: «با دیدن این صحنه، تصمیم گرفتیم خودرو، تأسیسات و همه چیز جمع‌آوری کنیم تا زوار ایرانی امام حسین بتوانند به زیارت اربعین بیایند». کمپین «حب الحسین یجمعنا» در حالی شکل گرفته و روز به روز بر دامنه‌­اش افزوده می­‌شود که طی ماه‌های اخیر جریان رسانه‌ای معاند سعی در تفرقه‌افکنی میان دو ملت ایران و عراق داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار