کد خبر: 928472
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
در صدوبیست و چهارمین برنامه در کوی نیکنامان
همزمان با هفته دفاع مقدس در صدوبیست و چهارمین برنامه در کوی نیکنامان در فرهنگسرای گلستان از خانواده گرانقدر شهید ابراهیم هادی تجلیل بعمل آمد.
به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان؛ ویژه برنامه "در کوی نیکنامان" صبح پنج شنبه پنج مهر ماه در فرهنگ سرای گلستان با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از مقام شامخ خانواده‌های شهدای منطقه ۸ برگزار شد.

در این برنامه زیارت پر فیض عاشورا توسط مداح اهل بیت حاج حسن مستخدمین قرائت شد و خطیب ارجمند حجت الاسلام وحیدی ضمن خیر مقدم به خواهر بزرگوار شهید ابراهیم هادی گفت: هر چیزی در این عالم قیمتی دارد و می‌توان روی آن نرخی گذاشت. بر روی کل کشور ایران، کل قاره‌ی آسیا و حتی کل کره‌ی زمین هم می‌شود قیمت گذاشت. برای ما هم می‌توان یک قیمتی گذاشت.

یک سوال مطرح است: آیا ممکن است چیزی را نتوان قیمت گذاری کنیم؟ پیامبر اسلام (ص) که ختم نبوت شده و رسالت، که عصاره تمام انبیاء است بر آن تجلی کرده است را نمی‌توان روی آن قیمتی گذاشت. تمامی سکه‌های عالم و سنگ‌های قیمتی و حتی بهشت را هم روی آن بگذاریم که رسالت ۲۳ ساله حضرت را بخریم، امکان ندارد. هیچ مبلغی را نمی‌توان روی آن گذاشت.

حجت الاسلام وحیدی افزودند: حضرت پیامبر (ص) در حدیثی بیان نمودند که اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ. هنگامی که فتنه ها، هم چون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید. اصول کافی ج. ۲ ص. ۴۵۹

متاسفانه امروز قرآن در زندگی ما نیست. امام حسین (ع) با سر بریده قرآن خواندند. انس با قرآن در خانه‌های ما کم شده است. حتی بعضی‌ها بلد نیستند قرآن را درست بخوانند.

حجت الاسلام وحیدی با ذکر خاطره‌ای از شخصی بیان کردند: این بزرگوار سالی ۲ بار به مشهد مشرف می‌شدند و هر بار ۱۴ روز در مشهد می‌ماندند و هر بار که وارد حرم می‌شدند، یک دوره قرآن را ختم می‌کردند و بعد به خدمت حضرت امام رضا (ع) می‌رفتند و قرآن هر روز را به ۱۴ معصوم هدیه می‌کردند و همین شخص در ماه مبارک رمضان هر روز یک ختم قرآن و در کل ماه ۳۰ ختم قرآن انجام می‌دادند و ایشان شخص بیکاری هم نبودند و از نظر فکری آدم باسوادی بودند.

حجت الاسلام وحیدی در ادامه اظهار داشت: قرآن می‌گوید آیا می‌شود رسالت پیامبر را خرید؟ رسالت پیامبر یعنی عصاره تمام وحی الهی و ثروتی عظیم. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: قُل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربى‏؛ (ای پیامبر!) بگو من هیچ پاداشى از شما بر رسالتم، درخواست نمى ‏کنم جز دوست ‏داشتن اهل بیتم». شوری آیه ۲۳

پیامبر می‌فرمایند شما نمی‌توانید اجر رسالت من را بدهید مگر با عالی‌ترین محبت به اهلبیت. زیارت عاشورا خواندن خوب است به شرطی که محبت بیاورد. یکی از مهم‌ترین پیام عاشورا، محبت و دوستی است. هر کسی که به شما بدی کرده ببخشید، کینه قلبتان را کوچک می‌کند. با نگاه محبت آمیز به یکدیگر نگاه کنید و از سر محبت به فرزندانتان رسیدگی نمایید. شما با این کارتان رسالت را می‌خرید و پیامبر گونه می‌شوید و در روز قیامت هم نشین پیامبر می‌شوی.

حجت الاسلام وحیدی در ادامه مبحث محبت فرمود: محبت رادر زندگی‌هایتان پررنگ‌تر کنید، مخصوصا آن‌هایی که به ما بدی کرده‌اند. سریع‌ترین راه برای رسیدن به خدا همین است و از این سریع‌تر سراغ نداریم و این راهی است که حسین بن (ع) به بهترین شیوه انجام داده است و إن شاء الله همه ما اهل وادی محبت شویم و از این گنج عظیم بهترین بهره را ببریم.

در ادامه خواهر بزرگوار شهید ابراهیم هادی با بیان خاطراتی از شهید فرمودند،

ما افتخار این را داریم که برادرانمان خیلی زیبا به دعوت رهبرشان لبیک گفتند و اقدام به موقع دست این شهدا بود و اگر اقدام نمی کردند ما در هوا و هوس های دنیا غرق بودیم. ایشان فردی بسیار خودساخته بود و نه فقط برای جبهه بلکه ایشان از ریشه و بنیان خودساخته بودند و وقتی بحث خانوده پیش می آید به نظر من خانواده ها بسیار میتوانند درسازندگی فرزندانشان تاثیر بسزایی داشته باشند. ابراهیم این سازندگی را از طفولیت داشت و در کنار خانواده و دوستان ، درس هایی به یادگار گذاشت که امروز منِ نوعی اگر بتوانم درس ها را خوب پس بدهم میتوانم موفق شوم .

در ادامه خاطره ای از شهیدبیان شد: روزی شهید با دوستشان به منزل حاج اسماعیل دولابی میروند ،بعد از سلام و احوال پرسی حاج اسماعیل سرشان را بالا می آورند و میگویند: آقا ابراهیم ما را یک نصیحتی کن! اقا ابراهیم از اینکه همچین عالم بزرگواری از او درخواست نصیحت کرده است بسیار خجالت میکشد و از مجلس بیرون می آید . این نشاندهنده این است که حاج اسماعیل چیزی در این جوان دیده بودند که از او می خواستند که ایشان را نصیحت کنند.

خاطره ای دیگر از این شهید بزرگوار این بود که روزی 18 جوان عراقی صبح زود به سمت مقر ایرانی ها می ایند و به نشانه تسلیم همه پیراهن های سفید به تن کرده بودند و دست هارا بالا برده بودند . وقتی ازانها پرسیده می شود که چرا میخواهید تسلیم شوید میگویند، فقط کسی که صبح اذان گفت را به ما نشان دهید.داستان این بود که ابراهیم هادی درحالی که شب گذشته اش زیر آتش دشمن بودند برای اذان صبح روی تپه می ایستد و با صدایی رسا اذان میگوید،عراقی ها می گویند ما همه شیعه هستیم اما فرمانده ما مشروب می خورد و نماز نمیخواند و به ما گفتند شما دین و ایمان ندارید و باید با شما بجنگیم و صبح با شنیدن این صدای زیبا همه تصمیم گرفتیم که تسلیم شویم و ما با برادران شیعه مان نمی جنگیم. این ۱۸عراقی همه با وساطت ایت الله حکیم به تیپ توابین می پیوندند و در این تیپ با حزب بعث میجنگند همگی شهید می شوند . و این تاثیر نفس ابراهیم هادی است .
 
مراسم غبارروبي مزار شهداي گمنام بوستان فدك و بازديد از نمايشگاه پرتره شهداي دفاع مقدس و مدافع حرم از برنامه هاي جنبي اين مراسم بود كه باحضور خواهر معزز شهيدابراهيم هادي و خانواده هاي شهدا انجام شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار