کد خبر: 919054
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
در روزی که مواضع انقلابی و مقتدرانه سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس علیه ترامپ، تیتر و عکس روزنامه‌های داخلی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب و مورد توجه بسیاری از رسانه‌های خارجی بود، روزنامه جمهوری اسلامی نه تنها به این مواضع اعتنایی نداشت و سخنان سردار را سانسور کرد، بلکه در سرمقاله خود به قلم مدیرمسئول، پاسخ به ترامپ و هیئت حاکمه امریکا را در شأن «افرادی در سطوح پایین» دانست!
مسیح مهاجری در این یادداشت با عنوان «آقای رئیس‌جمهور این، یک دام است» رجزخوانی‌های ترامپ و پمپئو را با هدف وادار کردن مسئولان نظام جمهوری اسلامی به عکس‌العمل توصیف و در عین حال به رئیس‌جمهور توصیه کرده است: شأن رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بالاتر از این است که پاسخ رجزخوانی‌های یک کاباره‌دار را که حالا در کاخ ریاست جمهوری امریکا جا خوش کرده است، بدهد. منظور این نیست که در برابر او باید سکوت کرد، قطعاً سکوت جایز نیست، ولی جواب او را باید افرادی در سطوح پایین بدهند!
مهاجری البته به پاسخ‌دهندگان به این رجزخوانی هم توصیه کرده‌: با تکیه بر منطق و واقعیت‌ها و با رعایت موازین، به ترامپ و پمپئو پاسخ بدهند و از چارچوب اعتدال خارج نشوند! مدیرمسئول جمهوری اسلامی که گویا برای رئیس‌جمهور خطابه انتخاباتی می‌نویسد، خطاب به روحانی نوشته است: مردم ایران شما را به اعتدال می‌شناسند... هم‌اکنون هم از شما انتظار دارند اعتدال را در گفتار‌ها و رفتارهایتان رعایت کنید.... مردم، احساساتی شدن و سخنان تند گفتن را نشانه انقلابی بودن نمی‌دانند، عاقلانه عمل کردن را که حلال مشکلات است علامت انقلابی بودن می‌دانند. مهاجری در بخش پایانی یادداشت خود نادانسته و یا دانسته از یک رابطه دیو و دلبری نزد جناح‌های عمده کشور با دولت‌ها پرده برداشته به روحانی یادآوری کرده: «اینکه وقتی به مصاف لفاظی‌های ترامپ می‌روید همان کسانی که برای تخریب برجام هر کاری از دستشان بر می‌آمد کردند حالا از شما تمجید می‌کنند، روشن‌ترین نشانه این است که شما نباید گرفتار این دام شوید.»
بدون توجه به این نکته که اکنون یک دشمن خارجی برای اعمال فشار بر ملت و اعمال تحریم‌های بیشتر مبارز می‌طلبد و سکوت در مقابل او ندایی جز تسلیم و شکست ندارد. همان تفکری که اکنون در فضای مجازی هشتک «نه به جنگ» راه انداخته‌اند.
علاوه بر این‌ها گویا در اندیشه مدیرمسئول روزنامه جمهوری یک مبارزه و مناقشه دائمی همواره باید درون جناح‌های کشور باشد، تا بتوان با یاری گرفتن از این منازعات راهی برای برون‌رفت از ناکارآمدی‌ها جست.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
حسن روحانی چه تخصصی دارد!؟ تخصص دین! ودیگرهیچ ، نه خلبان نه پزشک نه پرستارنه کشاورزنه سرهنگ ارتش نه مهندس ساختمان نه کارگرزغال سنگ نه کارگرمعدن نه دبیرزبان انگلیسی نه دبیرریاضی نه کاپیتان کشتی نه راننده بلدوزرنه مهندس الکترونیک نه برق نه راه نه کامپیوتر نه صنایع دفاع نه مکانیک و.....، پس معلوم است تخصص اوفقط درچه بوده است این عبای تن او واین عمامه دورسراو ، نشانه فارغ التحصیلی او ازدین وتقوی وطرفداری ازحق وایمان وحجاب ودینداران بوده است!! نان ونمک سرسفره دین راخورده وبا... شعارهای دینی به اینجا رسیده ودرسیاست وارد شده است فقط درنگهبانی وحفاظت ازدین وحجاب کاربلدبوده است! هم راز و هم بیعت بافدارکاران دین مدارومتدینین بوده است! درس ومشق وکاروبار گذشته او، وسیله بالاآمدن اودرصدارت وسیاست وریاست او،بوسیله اشعاردینی بوده است ایها الناس انتظارازاوبایددرحدتخصص اوباشدکه اوفقط متخصص دین است! که بخوبی دین وحجاب وپاکی راباکمک دینداران درهمه کشورپیاده کرده است!! ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار