کد خبر: 918336
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
در کتابخانه ریگان در کالیفرنیا، اجتماع ایرانی-آمریکایی‌هایی بود که مهمان پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بودند، دیداری که پیام‌های روشنی دارد. وزیر خارجه آمریکا نمایش دوم خود علیه ایران را ملاقات مشترک با منافقین و سلطنت‌طلب‌ها قرارداده است، این دو گروه نیز رقابتی را شروع کرده‌اند که خود را سوگلی آمریکا نشان دهند.

جوان آ‌نلاین: در کتابخانه ریگان در کالیفرنیا، اجتماع ایرانی-آمریکایی‌هایی بود که مهمان پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بودند، دیداری که پیام‌های روشنی دارد. وزیر خارجه آمریکا نمایش دوم خود علیه ایران را ملاقات مشترک با منافقین و سلطنت‌طلب‌ها قرارداده است، این دو گروه نیز رقابتی را شروع کرده‌اند که خود را سوگلی آمریکا نشان دهند.
مایک پمپئو، رییس سابق سازمان جاسوسی سیا و وزیرخارجه فعلی آمریکا، روز یکشنبه در دفاع از «کارزار اعمال فشار حداکثری بر ایران»  درجمع «وطن‌فروشان ایرانی» سخنرانی کرد، بنیاد دفاع از دموکراسی یا FDD طراح این شو است.
این بنیاد اخیراً به‌شدت فعالیت خود بر افکارعمومی ایران را زیاد کرده، کارمندان بنیاد چندصباحی است که به‌عنوان کارشناسBBC، من‌وتو و... در خانه‌های فارسی‌زبانان هستند تا از تحریم بیشتر ایران دفاع کنند، برای شناخت آنها تنها کافی است نگاهی به اسامی 30خائن امضاءکننده نامه به ترامپ انداخت. 
بنیادFDD مؤسسه‌ای جنگ‌طلب و نومحافظه‌کار است که در واشنگتن مستقر بوده اما به دلایل بسیار روشن، منشاء اسرائیلی دارد. شلدون ادلسون سرمایه‌دار یهودی بزرگ‌ترین حامی این بنیاد است که به صورت همزمان اسپانسر مالی جمهوری‌خواهان آمریکا و حزب لیکود رژیم اسرائیل نیز هست. 
شلدون ادلسون، سرمایه‌گزار اصلی بنیادFDD همانی است که گفته بود «رییس‌جمهوری باید به ارتش آمریکا دستور بدهد بمب اتمی به کویر ایران بزند، سپس به ایران تلفن بزند و بگوید: آن بمب را دیدی؟ بمب اتمی بعدی در تهران فرود می‌آید. اگر بر موضع خود پافشاری کنید به کلی محو می‌شوید.»
پل سینگر میلیاردر دیگری است که حامی بنیادFDD است و دوست نزدیک رییس‌جمهوری آمریکا. ترامپ در وصف او گفته بود که «از من حمایت نمی‌کنید، چون پولتان را می‌خواهم؛ از من حمایت می‌کنید چون می‌خواهید سیاست‌مداران‌تان را کنترل کنید و این خوب است! حمایت شما را می‌خواهم؛ نه پولتان را»
برنارد مارکوس ضلع سوم حامیان بنیادFDD است که از والدینی یهودی و روس‌تبار در نیوجرسی به دنیا آمده است. او سپتامبر2015، در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز توافق هسته‌ای با ایران را «معاهده‌ای مرگبار» توصیف کرده بود. لیست حامیانFDD البته قطورتر از این حرف‌هاست ولی خباثت این سه نفر مشهودتر است.
علاوه بر نقش بنیادFDD در طراحی تحریم علیه ایران، این گروه با همراهی دو کشور عربستان و امارات به‌انضمام رژیم صهیونیستی، پروژه‌ای را رهبری می‌کند که طی آن با ساخت اکانت در شبکه‌های اجتماعی به مدیریت افکار مردم و سیاست‌مداران علیه ایران می‌پردازند.
اگر امروز می‌بینید، توییترفارسی با سیل اکانت‌های برانداز مواجه شده که همگی حامی شبه کارشناس‌های‌براندازBBC هستند؛ بدانید که بنیادFDD با بهره‌گیری از دلارهای عربی درصدد «القای تصور همراهی مردم با براندازان» به سیاست‌مداران آمریکایی به منظور تحریم بیشتر یا جنگ است.
سخنرانی پمپئو، وزیرخارجه آمریکا در جمع ایرانیان و فعالیت‌های این‌چنینی دولتمردان آمریکا؛ تفاوت چندانی با میتینگ سازمان منافقین ندارد؛ با این تفاوت که بنیادFDD سعی می‌کند، هوشمندانه‌تر عمل کند؛ اما درعمل دیکتاتورتر از رجوی و خطرناک‌تر از منافقین‌اند.
ترکیب ایرانیان حاضر در اجلاس روز گذشته، تحصیل‌کردگان، صاحب‌منصبان و اکتیویست‌هایی با گرایش‌های مختلف سیاسی هستند، نخستین پیامی که پمپئو و دولت ترامپ از طریق این نشست ارسال داشته‌اند پاسخ به جمهوری اسلامی درباره حمایت آمریکا از منافقین است.
پیام دیگر این است که عزم دولت آمریکا در حمایت از تغییر نظام سیاسی ایران جدی است. لذا دولت آمریکا به دنبال بهره‌گیری از همه پتانسیل‌های موجود است که قابلیت ایفای نقش به عنوان بدیل جمهوری اسلامی را دارند و شاید ترغیب به هم‌اندیشی و همکاری بین گروه‌هایی که جزیره‌وار فعالیت می‌کنند.
از میان رؤسای جمهوری پیشین آمریکا، رونالد ریگان بیشترین شباهت را به ترامپ دارد. هم به دلیل رویکرد رسانه‌های Mainstream به عدم شایستگی ریاست جمهوری آمریکا، هم به دلیل پیشینه غیر سیاسی‌اش و هم سیاست‌هایش در برابر ایران و روسیه. انتخاب کتابخانه ریگان هم بی‌دلیل نیست.
بعید نیست که دولت آمریکا از مواضع پیشینش در مورد قوانین سختگیرانه مهاجرتی در قبال ایران نیز اندکی عدول کند تا به عنوان امتیازی از این نشست آن را به ایرانیان آمریکا ارائه کند.
در پی برگزاری این همایش، بسیار از جوانان انقلابی و فعالان توییتری اعلام کرده‌اند که همزمان با برنامه سخنرانی «مایک پمپئو» وزیرخارجه آمریکا درباره ایران، اتحادشان را در «نه گفتن به دخالت خارجی» در توییتر به نمایش می‌گذارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار