کد خبر: 917209
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
نگاه «جوان آنلاین» به «هزارپا»‌ آخرین ساخته ابوالحسن داودی
«هزارپا»‌ نهایت هنر و خلاقیتش این است که با یک سری شوخی کلامی و اکثراً جنسی، زورش را بزند تا تماشاگر را بخنداند که البته در این کار هم تاحدودی موفق شده است!

سرویس فرهنگی جوان آنلاین - حامد طبیعت پور: فیلم‌های کمدی سینمای ایران در سالهای اخیر یک روند سراشیبی را تجربه می‌کنند. «هزارپا»‌ هم مانند بسیاری از آثار کمدی در چند سال اخیر، یکی از فیلم هایی است که گیشه را در تصرف خود درآورده اما سینمای ایران را روزبه‌روز در خلق آثار کمدی نازل‌تر می‌کند!
فیلم «هزارپا»‌ با بازی رضا عطاران و جواد عزتی ماجرای جالب یک دزد است که سر از رازی درمی آورد. رازی از یک دختر که بازیگر نقش آن سارا بهرامی ست. این دزد با دانستن این راز شروع به سوء استفاده از موقعیت کرده و ماجراهای جالبی رقم می خورد. کارگردان «هزارپا»‌ ابوالحسن داودی است، پیرمردی تحصلیکرده، دانش آموخته جامعه شناسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران.

باید بپذیریم که در کش و قوس تحولات اقتصادی جامعه، این روزها چاره‌ای نداریم جز اینکه فیلم‌های کمدی ضعیفی را برای دیدن انتخاب کنیم تا شاید برای ساعتی لبخند بر لبانمان بنشیند. در طول این سال‌ها چند فیلم کمدی را می‌شناسید که به قیمت خنداندن مخاطبش تن به لودگی و هرزگی نداده باشد؟ هزارپا هم از این قاعده مستثنی نیست. «هزارپا»‌ نهایت هنر و خلاقیتش این است که با یک سری شوخی کلامی و اکثراً جنسی، زورش را بزند تا تماشاگر را بخنداند که البته در این کار هم تاحدودی موفق شده است!

«هزارپا» مانند بسیاری از فیلمهای هم رده‌ی خود، به دام ابتذال افتاده است. بعنوان مثال صحنه زشتی که با شوخی های جنسی بیش از حد، سارا بهرامی می‌خواهد یک فندک از جیب رضا عطاران بیرون بیاورد، یا شوخی‌های زننده ای که با هیکل و چاقی یکی از شخصیت‌های مؤنث فیلم می‌شود و در واقع تنها دلیل حضور این کاراکتر در فیلم اینست که هرکه از کنارش رد می‌شود تیکه‌ای به اندامش بیندازد. این ابتذال گریبان بخش‌های بسیاری از فیلم را گرفته و باعث شده حتی داستان نسبتا جالب فیلم به حاشیه برود و تنها الفاظ و حرکات "مثبت هجده" بازیگران در ذهن مخاطب باقی بماند.

«هزارپا» قصه دارد و فیلم از آغاز تا پایان از ریتم نمی‌افتد ولی خلق صحنه های زشت و زننده و دور از شأن خانواده ایرانی، از کارگردان صاحب نامی چون ابوالحسن داودی برای کسانی که با آثار او آشنایی دارند بعید بنظر می رسید. واقعا جای تعجب است کارگردانی که فیلمهای "زادبوم"، "رخ دیوانه" و "تقاطع" را در کارنامه خود دارد چگونه دست به ساخت کمدی سخیف «هزارپا»‌ می‌زند. گرچه این روزها با توحه به مشکلات اقتصادی، برای بسیاری از کارگردانان، پول و موفقیت گیشه حرف اول را می‌زند اما دلمان می‌خواست داودی را در هیبت همان کارگردان مؤدب و خوش ساخت سینمای ایران ببینیم. اتفاقی که با ساخت «هزارپا» نیفتاد و حالا او هم به جرگه کمدی سازان سخیف این روزهای سینمای ایران تبدیل شده است!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
France
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
1
عطاران یعنی سخیف.....متنفرم از عطاران
taleb
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
0
3
سینمای ایران دارد به کجا می رود خنداندن مردم به چه قیمتی ،مسئول
ارشاد دست مریضاد باتوجه به نظارت شما با این الفاظ موجود در فیلم هزارپا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار