کد خبر: 899515
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
بازتاب بين‌المللي فيلم جديد حاتمي‌كيا در رسانه‌هاي كانادا
در حالي كه ابراهيم حاتمي‌كيا جديدترين اثرش را با نام «به وقت شام» در ابعاد جهاني و به سه زبان عربي، انگليسي و روسي ساخته است، اكثر رسانه‌هاي خارجي به ساخت اين فيلم و اظهارنظرها بعد از اكران در سي و ششمين جشنواره فيلم فجر واكنش نشان داده‌اند.

در ادامه اين واكنش‌ها «گلوبال رسرچ» كانادا در مطلبي با اشاره به فيلم سينمايي «به وقت شام» با تيتر «به وقت شام فيلمي درام درباره داعش» با نگارش يادداشتي نوشت: دو خلبان ايراني كه در حال حمل وسايل امدادي هستند، در مأموريت ويژه‌اي قصد نجات مردم سوري‌اي را دارند كه در محاصره داعشي‌ها هستند. آنها در اين مسير با چالش‌هاي بسياري روبه‌رو مي‌شوند. در جريان فيلم نيرو‌هاي داعش به آنها حمله مي‌كنند و آنها را گروگان مي‌گيرند. اسم اين فيلم «به وقت شام» است و يك فيلم درام جديد از ابراهيم حاتمي‌كيا، كارگردان مشهور بين‌المللي است. حاتمي‌كيا پيش از اين صنعت فيلمسازي جهاني را به خاطر توجه بسيار محدود به جنايات داعش محكوم كرده بود. وي در اين ارتباط گفته بود اين كم‌توجهي عمومي باعث شده تا او شروع به توليد فيلم در مورد خشونت گروه تروريستي داعش كند. او خود را يك سرباز فداكار جمهوري اسلامي ايران ناميد و فيلمش را به كساني كه جان خود را در راه مبارزه با داعش فدا كرده‌اند، تقديم كرد.
حاتمي‌كيا نقطه نظر‌هاي جامعي را در فيلمش در نظر گرفته است. يكي از نقش‌هاي اصلي يك مرد تازه كار است كه به طور داوطلبانه به سوريه رفته و مادرش {مادر همسرش} كه به شدت با اين تصميم مخالف است، سعي دارد او را بازگرداند. اين زن نماينده بخشي از جامعه ايران است كه درمورد كمك‌هاي ايران به مبارزه با داعش شك و ترديد دارند و رسانه‌هاي اصلي جريان غربي معمولاً به آنها اشاره مي‌كنند. اين فيلم همچنين نقش عربستان سعودي را در كنار نيروهاي جهادي امريكايي و اروپايي كه به خاطر فشارهاي اقتصادي و تضادهاي فرهنگي به افراط‌گرايان ملحق شده‌اند، به تصوير مي‌كشد.
تهران هميشه از نقش امريكا در جنگ عليه داعش انتقاد كرده است. به عقيده ايران، واشنگتن در حالي خود را به عنوان نجات‌دهنده مردم سوريه معرفي مي‌كند كه همواره از گروه‌هاي تروريستي براي مقابله با رژيم بشار اسد حمايت كرده است.
جمهوري اسلامي ايران با تئوري حمايت از ستمديدگان در جنگ عليه داعش فعال بوده و همواره به سوريه و عراق مشاوره‌هاي نظامي ارائه داده است. بسياري از مردم ايران نيز داوطلبانه براي مبارزه با افراط‌گرايان خودشان به جنگ رفته‌اند. اين فيلم به شدت توسط مخاطبان با اقبال رو به رو شد و توسط بسياري از مقامات ايراني نيز مورد تحسين قرار گرفت. قاسم سليماني، فرمانده سپاه قدس ايران و محمد جواد ظريف، وزير خارجه اين كشور هر دو از آخرين فيلم حاتمي‌كيا به عنوان شاهكار ياد كردند.

قهرمانان ايران فيلم را تحسين مي‌كنند

سردار سليماني هنگام تماشاي فيلم به من گفت كه اين فيلمي بسيار جذاب بود و باعث شد كه او اشك بريزد. سردار سليماني همچنين افزود: واقعاً جنايات داعش و نيز درد مردم سوريه در اين فيلم منعكس شده است. وزير امور خارجه ايران همچنين اين فيلم را به عنوان يك شاهكار منحصر به فرد توصيف نمود و افزود: اين فيلم واقعاً بي‌نظير بود.
او گفت: «به وقت شام» در مورد ارزش قهرماناني است كه براي همه ما جنگيدند، همچنين اين اثر يك تصوير كامل از مردان و زناني است كه براي از بين بردن فاجعه داعش در منطقه تلاش كردند. سرلشکر محمد‌حسين باقري، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح ايران نيز اين فيلم را به عنوان اثري باشكوه و افتخار‌آميز تحسين كرد و گفت: اين فيلم موفق شده است تا شجاعت جنگجويان عليه داعش را نشان دهد.
در پاسخ به سؤال من در مورد نظرش در ارتباط با فيلم او اضافه كرد: با تماشاي اين فيلم، من مي‌خواهم از سردار سليماني و تمام مدافعان مقدسي كه زندگي خود را براي تأمين صلح در منطقه قرباني كردند، قدرداني كنم. «به وقت شام» توسط سازمان هنر و رسانه اوج توليد شده است. اين مؤسسه مستقر در تهران در حوزه توليد آثار انقلابي در هنر و سينما فعاليت دارد. مؤسسه اوج رسانه‌هاي مستقل را در سراسر جهان تشويق مي‌كند تا با يكديگر متحد شده و با تسلط رسانه‌هاي جريان اصلي مبارزه كنند. اين سازمان از همه رسانه‌هاي مستقل مي‌خواهد حقيقت را در سراسر جهان بازتاب دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار