کد خبر: 897798
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
رئيس قرارگاه راهيان نور ارتش جمهوري اسلامي ايران برنامه‌هاي اين قرارگاه را براي راهيان نور امسال تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار «جوان»، اميرسرتيپ حسن سيفي در يك نشست خبري به منظور تشريح برنامه‌هاي قرارگاه راهيان نور ارتش در ابتداي سخنانش گفت: امسال 62 نفر از فرماندهان گروهان به بالاي ارتش جمهوري اسلامي ايران دار فاني را وداع گفتند. به اين ترتيب با 62 سرمايه، تاريخ، اسوه و گنجينه را از دست داديم كه مي‌توانستيم با جمع‌آوري خاطرات اين تعداد، تاريخ دفاع مقدس را تقويت كنيم.

وي با اشاره به لزوم تبيين تاريخ و وقايع دفاع مقدس براي نسل‌هاي امروز و آينده كشورمان گفت:ارتش در مقابل مردم و بر اساس شرح وظايفش پاسخگوست و در راستاي انجام به وظيفه‌اش در قبال دفاع مقدس لحظه‌اي درنگ نكرده و نخواهد كرد. رويكرد ارتش به راهيان نور تغيير كرده و مي‌خواهد از گذشته پلي اميدواركننده به آينده بسازد چون حق نداريم به مردم نااميدي را القا كنيم.

سرتيپ سيفي ادامه داد: اردوهاي راهيان نور محل نشان دادن صلابت و اقتدار كشور، عامل جلوگيري از فراموشي خاطرات و جلوگيري از تحريف آنها محسوب مي‌شود. راهيان نور صحنه نمايش قدرت يك ملت به شمار مي‌رود و اين صلابت و اقتدار با روايت رزمندگان و فرماندهان حاضر در جنگ ارتش رنگ ديگري به خود خواهد گرفت. در واقع عبرت‌هاي عاشورا ما را در دفاع مقدس آبديده‌تركرد.

سرتيپ سيفي در ادامه سخنانش راهيان نور را ثروت بزرگ عنوان كرد و گفت: تمامي مناطق و يادمان‌هاي راهيان نور داراي قدرت تغييرپذير در افراد بوده و دولت بايد با حمايت خود از اين حركت عظيم مراتب تغييرپذيري و آشنايي مردم را با ايثارگري رزمندگان و شهدا فراهم سازد.

فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور ارتش گفت: همچنان‌كه مقام معظم رهبري از اين حركت به عنوان ثروت و معدن عظيم ياد مي‌كند ما نيز وظيفه داريم تا آن را به نحو احسن و شايسته استخراج كنيم. راهيان نور يك جريان فرهنگي و پويا است و صحنه نمايش، تعقل، تفكر و كارآمدي و صحنه مقاومت و توليد فكر و انديشه و نشان‌دهنده قدرت ملي است و موجب جلوگيري از ايثار و فداكاري‌هاي دوران دفاع مقدس است.

وي با بيان اينكه از سال 90 تاكنون شاهد بهبود، توسعه و كاربردي شدن راهيان نور هستيم، گفت: اكنون مي‌توانيم چشم‌انداز راهيان نور را در سطح ملي، منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي بيان كنيم و به الگوهايي در اين زمينه برسيم. سند راهيان نور از جمله اهداف ارتش محسوب مي‌شود و سند ملي راهيان نيز در اين راستا مصوب شده است.

سرتيپ سيفي در ادامه اين نشست خبري، آموزش راويان راهيان نور، گوياسازي خاكريزها، گسترش نمايندگي‌هاي راهيان نور، تهيه نرم‌افزارهاي چندرسانه‌اي، تهيه و توزيع 2 هزار عنوان كتاب، روايت وقايع دفاع مقدس به زبان خارجي، بيعت هزار و 820 خلبان بازنشسته ارتش با مقام معظم رهبري در يك گردهمايي، بازسازي مكان‌هاي قرارگاه تاكتيكي را از جمله برنامه‌هاي در نظر گرفته شده از سوي ارتش براي راهيان نور امسال برشمرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار